וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו נזכרים? כך תנקו את הרכב לפסח

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 12:04

פסח כבר באוויר, ומגיע גם הרגע הזה שבו אתם מסתכלים על המכונית שלכם ומבינים שאין ברירה, חייבים לנקות את המאורה הניידת הזו. הנה מה שאתם צריכים לדעת

ניקוי רכב. קינן כהן
אתם תשטפו רק במקום מוצל, זו רק הדגמה.../קינן כהן

נכון, לא צריך לחכות לימים האחרונים לפני פסח כדי לנקות את המכונית, אבל היי, אם אנחנו יכולים לתת לכם את התירוץ המושלם להיעלם ממטלות הבית - אז הנה ההזדמנות שלכם. אבל לפני שנתחיל כדאי שנתאם ציפיות, אם אתם נמנים על הקבוצה המצומצמת והאיכותית מאוד של אלו שמנקים את המכונית שלהם על בסיס קבוע ומחזיקים מזוודה מתוקתקת של 4-5 סוגי מברשות, 8 סוגי מטליות מיקרופייבר ברמות צפיפות ורכות, 4 תכשירי ניקוי שונים רק למושבים ומספר דומה לחלקי הפלסטיק ומשתמשים רק במים מינרלים שנשאבו הבוקר - בואו, הכתבה הזו לא בשבילכם. אבל אם אתם מאלו שפשוט רוצים כמה טיפים פשוטים ויעילים כדי לשמור על המכונית שלכם נקיה ולעשות את זה מהיר וקל - תמשיכו לקרוא.

ושלא תפספסו את ההמלצות האלו לחג:
- מדריך טיולים, מסלולים ואירועים פסח 2022
- כל מתכוני פסח 2022
- ניקיון לפסח: כל הטיפים והטריקים לניקוי הבית
- פסח 2022 - מתי ליל הסדר ומהם זמני כניסת ויציאת החג

ניקוי רכב. אתר יצרן
מוכר לכם?/אתר יצרן

לפני שמתחילים

הניקיון של המכונית שלכם מתחיל עוד הרבה לפני שאתם מגיעים אליה. בין אם אתם שוטפים את הרכב בחניה הפרטית או מתחת לבניין, יש כמה דברים שצריך לעשות לפני שמתחילים. הראשון הוא לזכור שהשטיפה האידיאלית למכונית נעשית במקום סגור, אם לא סגור לפחות מוצל, אם לא מוצל אז בשעות לא חמות ובכל אופן כאשר הרכב קר. הדבר השני שצריך לזכור שתמיד כדאי לגשת לרכב כאשר אתם מאורגנים על ציוד הניקוי ולא צריכים להפסיק כל פעם כדי לגשת ולהביא משהו.

מה הציוד שאתם צריכים? ובכן, זה משתנה ותלוי בסוג ורמת השטיפה שאתם עושים. אבל ככלל, הבסיס תמיד יהיה שני דליים (על הטכניקה של השימוש בהם נרחיב מאוחר יותר), לפחות שתי מטליות מיקרופייבר לשטיפה החיצונית ושתיים קטנות לפנים הרכב, שואב אבק במידת הצורך, מברשת רכה ומברשת קשיחה, שתי שקיות (אחת לדברים שאתם תחזירו ואחת לאשפה), וכמובן חומרי הניקוי.

עוד בוואלה!

מה קרה לנשים שנכנסו למנהרת שטיפת מכוניות בג'יפ פתוח?

לכתבה המלאה
ניקוי רכב. אתר יצרן
זו ההזדמנות להעיף את כל השטויות שיש לכם ברכב, או לפחות לארגן אותו/אתר יצרן

מבפנים החוצה

את הניקוי של המכונית ההעדפה היא תמיד להתחיל מתא הנוסעים החוצה. השלב הראשון בניקיון יהיה השטיחונים - אנחנו מתחילים איתם כי הם צריכים להתייבש בזמן שננקה את המכונית ונוכל להחזיר אותם יבשים פנימה. מכיוון שלרוב מדובר בשטיחוני גומי בשילוב ריפוד גס אין מה לשבור את הראש - המון מים, כל סבון שתשימו עליו את היד, שפשוף נמרץ במברשת הקשיחה, שוב שטיפה ולתלות לייבוש. השלב הבא הוא לרוקן את הרכב מכל מה שלא מחובר אליו. מה שהולך לפח לשקית אחת והדברים שצריכים לחזור פנימה לשקית השנייה - טיפ - תשתמשו בשקיות בשני צבעים, אל תשאלו למה, סיפור ארוך ועצוב.

ניקוי רכב. קינן כהן
להבריש ולשאוב במקביל/קינן כהן

משם נעבור לניקוי המושבים, אם מדובר בניקוי קליל, מעבר עם שואב ואז מטלית לחה יגמור את הסיפור. אם מדובר במשהו רציני יותר אפשר להתחיל בטפיחות על המושב על מנת "להוציא" את האבק. במידת הצורך ניתן להבריש את הריפוד כדי לאסוף את האבק והלכלוך שנפלט. אם יש לכם שואב אבק, זה הזמן להכניס אותו לפעולה. בשואבים החדשים יש שלל פיות וחיבורים, אני מוצא שהשניים השימושיים ביותר הם הפיה הצרה והארוכה שניתן לדחוק לכל פינה וזו עם המברשת בקצה. במידה ואין לכם את המברשת ניתן לעבוד ידנית - להבריש את הריפוד ביד אחת ולשאוב עם השנייה. אם מדובר בלכלוך עיקש או כתמים עם וותק, מומלץ לעשות שימוש בחומרים ייעודיים שניתן למצוא באתרים וחנויות שמוכרות חומרי ניקוי לרכב. אם מוכנים להסתפק ברמה לא יסודית, אפשר בהחלט למהול פקק מרכך כביסה בליטר מים, לקרצף עם מברשת עד הקצפה או עד שרואים את הלכלוך "יוצא", לשאוב ולייבש. לא להגזים עם המים.

ניקוי רכב. אתר יצרן
טוב, פה כבר צריך משהו רציני יותר/אתר יצרן

את הדשבורד ושאר חלקי הפלסטיק אפשר לנקות עם מטלית לחה ואז לעבור עם מטלית יבשה, אם אתם רוצים לפנק ניתן למרוח חומר ייעודי שמייצר שכבת הגנה על החלקים החשופים לשמש. בתרסיסים למיניהם מומלץ שלא להשתמש, במכוניות המודרניות בהן יש צגים ומסכים לרוב התרסיסים האלו פוגעים במסכים. אם התכשיר שיש לכם מגיע במיכל לחץ, רססו ממנו על מטלית ומרחו את החומר. גונבה לאוזני שמועה על ניקוי באמצעות שמן זית - אל - זה נראה מבריק ל-10 דקות אבל החומציות בו עלולה לפגוע בפלסטיקה ובחשיפה לחום להרוס אותה. טיפ: בפינות קשות להגעה וניקוי או שאיבה אפשר לעשות שימוש בסילוטייפ (רצוי לא כזה "אלים" ודביק מדי), פשוט מניחים ומושכים החוצה בעדינות יחד עם הג'יפה.

מסכי מגע ומסכים בכלל יש לנקות אך ורק עם חומרים או מטליות ייעודיות לכך, לעולם לא באמצעות מגבונים לחים. בכלל, הימנעו משימוש בהם בניקיון הרכב, רובם מכילים חומרים שלא אמורים לבוא במגע עם הרכב שלכם. הם כן יעילים כפתרון חירום מהיר כאשר משהו נשפך על הרצפה, אבל לא מחליפים ניקיון עם חומר ותכשירים מתאימים.

ניקוי רכב. קינן כהן
שואב אבק מיני של שיואמי, לתחזוקה שוטפת בעיקר/קינן כהן

סקירת מוצר: שואב אבק מיני של שיאומי

כחלק מהכנת הכתבה התנסינו בשואב האבק הקטן של שיאומי העונה לשם הלא מפתיע Mi vacuum cleaner mini. המכשיר עצמו מעוצב כפריט הייטקי, נראה כמו קפסולה מעוגלת, משהו שהיה יכול להשתלב בכל סרט מדע בדיוני או באיזו מעבורת חלל. הקוטר והחומר של גוף השואב נעימים לאחיזה וכפתור יחיד עליו משמש לכיבוי ולהפעלה בשתי העוצמות שלו. נורת חיווי מסמנת את מצב הטעינה. מבחינת פשטות השימוש באמת שזה פשוט יותר ממברשת שיניים. נגיד כך, הבת הקטנה שלי השתמשה בו כולל האביזרים, ריקון מחסנית האבק, ניקוי הפילטר והרכבה חזרה בלי לדעת בכלל שיש חוברת הפעלה.

ניקוי רכב. קינן כהן
בערכה יש מאריך וראש עם מברשת, עיצוב המוצר אלגנטי והוא קל מאוד לתפעול/קינן כהן

מנוע בראשלס מספק עוצמת שאיבה טובה ואפילו מפתיעה לגודל כזה והוא הצליח להתגבר יפה גם על ליקוט ממעבה החיבור בין המושב למשענת. ראש המברשת היה יעיל, ניתן לחבר אותו ישירות לשואב או להשתמש במאריך. לי היו חסרים שני דברים באביזרים, הראשון הוא ראש עם פתיח יניקה צר שאפשר לדחוק למסילות למשל, והשני היה ראש עם צינור גמיש, להגעה למקומות פחות נגישים כמו מתחת למושבים.

בתלוי בעוצמת השאיבה, הסוללה מחזיקה בין 10 דקות של עבודה רציפה בעוצמת השאיבה המקסימלית או כ-20 דקות בעוצמה החלשה. ברוב המקרים עשיתי שימוש בשני המצבים לסירוגין, מה שאומר זמן עבודה אפקטיבי של כ-13 דקות בערך.

ניקוי רכב. קינן כהן
עוצמת השאיבה טובה מאוד, הפס התחתון הוא ברמה החלשה, העליון בחזקה יותר/קינן כהן

וזו נקודת הביקורת העיקרית שיש כלפי השואב הזה ככלי עבודה לניקוי הרכב. מדובר בפרק זמן קצר מאוד לעבודה, ניסיון לעבוד איתו תוך כדי חיבור לשקע כוח לא ממש יעיל כי הוא מרוקן את הסוללה בקצב מהיר יותר מהטעינה. כך שבשורה התחתונה הוא מוצר מעולה לניקיונות קטנים בבית, למעבר על המקלדת של המחשב ולתחזוקה שוטפת של שאיבות קצרות ברכב כדי לשמור אותו נקי, אבל לא כלי עבודה לניקוי יסודי.
מחיר השואב הוא 249 שקלים, והאחריות עליו היא ל-12 חודשים של היבואן הרשמי "המילטון". עוד פרטים ונתונים באתר.

5 שיפורי שטח שאתם חייבים. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אנחנו מניחים שלא תגיעו למצב הזה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מזל דלי

סיימנו לנקות את הרכב מבפנים? עכשיו נחזיר את כל החפצים שלנו למקום ובהזדמנות מצוינת זו גם נשאיר בחוץ את כל הקשקושים שאנחנו ממש לא צריכים בו. הצידנית יכולה לחזור הביתה, גם הבקבוק הרב פעמי והספל התרמי שמשקע הקפה בו כבר הפך לבית גידול פרוותי, קופסאות האוכל מהפיקניק ושאר הג'אנק שטיפוסים מטונפים שכמותכם שומרים ברכב ומי שאני מדבר עליו יודע את זה.

לפני השטיפה החיצונית, מילה על ג'אנטים וצמיגים. אם אתם רוצים לנקות את החישוקים, זה הזמן לעשות את זה, הדבר האחרון שתרצו זה לסיים עם המכונית ואז לטנף אותה מהניקוי של החישוקים. יש לא מעט תכשירי ניקוי לחישוקים, רובם המוחלט מצוינים, אין מה להיכנס לדיונים בנושא ברמת הניקוי שאנחנו מדברים עליה. מה שכן, אם אתם רוצים לעשות את זה טוב, תמצאו את המברשות המתאימות לסוג החישוקים שלכם והמבנה שלהם כדי שהניקוי באמת יגיע לכל פינה. הן שוות את ההשקעה הראשונית עבור התוצאה המתקבלת ואתם גם תעבדו פחות קשה. בשום פנים ואופן אין לנקות את החישוקים עם מסירי שומנים למיניהם, הם עלולים לגרום לנזק לחישוקים. גם לא להתיז WD40 שעלול להגיע לדיסקים והרפידות מאחוריהם. אני שמעתי לפני כמה שנים על שיטת ניקוי של החישוקים באמצעות מהילת חצי כוס חומץ בדלי מים. נידבתי רביעיית חישוקי שטח מכוסחים וישנים שלי לצורך המדע ובשם השליחות העיתונאית, בינתיים אין נזק ניכר וזה לגמרי עשה את העבודה.

בשוק יש מיני תכשירים שאמורים להחזיר לצמיגים את הברק שלהם, אני לא אוהב את זה ולא ממליץ להשתמש בזה, אבל אם אתם כן עושים שימוש בהם - בשום פנים ואופן לא לתת לחומר להגיע לסוליית הצמיג. מה שעלול לגרום לפגיעה באחיזה.

חישוקי השטח החבוטים נתרמו לניסוי הניקיון בחומץ מדולל. מימין התוצר, משמאל חישוק ללא ניקוי

ניקוי רכב. קינן כהן
חישוק לאחר ניקוי/קינן כהן
ניקוי רכב. קינן כהן
החישוק לפני הניקוי/קינן כהן

יש לא מעט סוגי שטיפות חיצוניות לרכב, יש את המקציפים, והמורחים, והמקלחים ומה לא, כבודם במקומם מונח ואין מה להתחיל להתווכח איתם. אולם זו שאני מעדיף ככלל נקראת שיטת שני הדליים. אבל לפני מה שכן, בואו נתחיל במה שלא - אתם לא שוטפים רכב במכונות שטיפה, אתם לא שוטפים עם מטאטא, אתם לא עושים את זה עם נוזל כלים, שמפו רצפות או כל תכשיר ניקוי ביתי אחר. אם בריפודים והפלסטיקה בתא הנוסעים עוד אפשר להשתמש בתכשירים ביתיים - כאן זה ממש אסור ועלול לפגוע בציפוי הלכה ובצבע הרכב. רגע לפני הטכניקה, כמה מילים על חומרים. האינטרנט מלא באנשים צודקים מאוד וקולניים במיוחד שבטוחים שחומר הניקוי שהם משתמשים בו הוא נקטר האלים ואין בלתו וכל חומר אחר הוא שתן כבשים. לבריאות. השוק מוצף בתכשירים ברמות מחירים סבירות ועד כאלו שמתחרות בסכומים במשקאות אלכוהוליים איכותיים. הפתרון שלי? לכו עם רמת הביניים. לחברות כמו SONEX ו- Meguiar's יש תכשירים טובים ברמות מחיר נגישות למדי, ולא הם לא נתנו לי חומרים כדי שאכתוב את זה (למרות שהיי, אם אתם רוצים לשלוח לי אני באמת לא אעשה מזה עניין). בקיצור, אם אתם לא מנקים מקצועיים, או לפחות רק מתחילים, אין מה לשפוך מאות שקלים על ציוד וחומרים שסתם ייעמדו בארון אחר כך.

ניקוי רכב. קינן כהן
יש עשרות סוגי תכשירים, אתם לא חייבים לקנות את הכי יקר/קינן כהן

שיטת שני הדליים היא טכניקה פשוטה מאוד לניקיון הרכב וגם חסכונית במים. העיקרון שלה הוא דלי אחד עם מים וחומר ניקוי ייעודי לרכב ודלי מים נקיים (לפחות בשלב הראשון הם יהיו כאלו). מתחילים בהרטבה קלילה של הרכב על מנת לסלק ממנו את שכבת האבק, הגרגרים והלכלוך הראשוני. אחר כך טובלים את כפפת הניקוי או מטלית המיקרופייבר (רצוי ייעודית, אם לא אז לפחות אחת ללא תפרים ובכל מקרה לא את זו של הספונג'ה!) בדלי עם נוזל הניקוי ומעבירים בעדינות על הרכב, העדינות חשובה למקרה שנותרו גרגירי חול או לכלוך ואנחנו לא רוצים לשרוט את הצבע. מתחילים מלמעלה למטה ועוברים על כל חלק בנפרד כדי לוודא שסיימנו איתו ולא השארנו "חורים" בכיסוי. אחרי המעבר על הרכב, טובלים את המטלית או הספוג בדלי המים הנקיים, המטרה כאן היא לנקות את המטלית מכל הלכלוך שאספנו ונספג בה כדי שלא "לסחוב" אותו שוב על הרכב. המהדרין משתמשים בדלי עם כמו מסננת בתחתית שמונעת מהלכלוך לעלות בחזרה בכל טבילה של המטלית, אנחנו האנשים הפשוטים יכולים פשוט להשתדל לעשות את זה בעדינות או להחליף מים אם הם נהיו מלוכלכים מדי. חוזרים על ריטואל הטבילה, ניקוי טבילה עד שמסיימים לכסות את כל המכונית.

מכונת שטיפה ניידת JIMMY. קינן כהן
מכונת שטיפה ניידת JIMMY/קינן כהן

סקירת מוצר: גרניק נייד JIMMY JW31

נתחיל את הסקירה הזו מהסוף, אם יש לכם גישה לצינור מים או נקודת חשמל, שימוש בגרניק (מכשיר שטיפה בלחץ) קלאסי יהיה אפקטיבי יותר. אבל למי שמתגורר בבניין או לסיטואציות אחרות עליהן נפרט בהמשך, מכשיר שטיפה נייד בעל מקור כוח עצמאי ושאינו תלוי באספקת מים מצינור גינה הוא פתרון גאוני ושימושי ביותר.

המכשיר של JIMMY המשווק על ידי רונלייט מגיע בקרטון גדול למראה וכולל בתוכו את מכשיר השטיפה עצמו וערכת אביזרים. זו כוללת שלושה ראשים (צינור לחץ ארוך, ראש בעל מצבי פיזור זרם משתנים ומקציף בעל מיכל לנוזל ניקוי), צינור גומי, מטען לסוללה ותיק קורדורה עבה, אטום למים שהתגלה כשימושי מאוד.

ניקוי רכב. קינן כהן
פתרון לשיטפה בהיעדר ברז מים בסביבה/קינן כהן

אקדח השטיפה איכותי למגע אבל הפלסטיקה הקשה בו אומרת שהיא גם עלולה להיות שבירה במקרה של נפילה. האחיזה שלו נוחה ולא מעייפת גם בעבודה ממושכת. על מנת להפעיל אותו יש ללחוץ על נצרת הבטיחות בחלק הימני העליון שלה, פחות נוח לשמאליים, אבל אפשר להסתדר. בראש האקדח ישנו כפתור ECO המחליש את עוצמת הזרם לטובת חיסכון בסוללה, במצב הזה הוא יתאים יותר לשטיפה סופית ולא לקרצוף לכלוך עקשן.

ההרכבה והחיבורים קלים מאוד ופשוטים, את צינור המים מחברים בצד אחד לאקדח ואת הצד השני ניתן לטבול בדלי מים. למי שיש צינור גינה, ניתן לחבר אותו למכשיר. על הצינור עצמו יש תפס פלסטיק שמיועד להחזיק אותו במקומו כאשר הוא בתוך הדלי. אבל הוא לא חזק ויציב מספיק והצינור נוטה להשתחרר ממנו ואז הקצה הטבול עולה מעל מפלס המים. הפתרון שלי היה שפצור שלו לחתיכת ברזל שמשמשת כמשקולת.

ניקוי רכב. קינן כהן
התמודד יפה עם התזת חומר השטיפה, לקצף סמיך יותר אפשר שלא לדלל את החומר/קינן כהן

לניקוי הרכב השתמשתי קודם כל במרסס בעל מצבי הראש המתחלפים עם זווית פיזור של 40 מעלות (מתוך 4 מצבים) על מנת להרטיב את המכונית. אחר כך חיברתי את מיכל ההקצפה עם נוזל הניקוי של הרכב. בראש המיכל ישנו ווסת שקובע את כמות הסבון שתישאב, על המצב המקסימלי הוא הצליח להתיז קצף ברמה סבירה, אבל זה בעיקר תלוי בסוג התכשיר, עם חומר ניקוי אחר הוא ייצר קצף יציב ומכל מקום לצורך עבודה נקודתית על כל חלק בנפרד זה עושה את העבודה. בכל מקרה אורך הצינור מספיק לעבודה על צד אחד של הרכב. לאחר ההקצפה והמעבר עם מטלית ניתן לחזור למרסס ולשטוף את שאריות הסבון, גם זה נעשה בצורה קלה מאוד ועם שליטה בעוצמת הזרם כדי לא לגרום לנזק.

תהליך השטיפה של רכב שלם דרש שימוש בשני דליי מים לא גדולים, אבל למי שמתכוון לעשות בו שימוש של קבע לסיפור הזה, אני ממליץ בחום על מעבר לג'ריקן של 20-25 ליטרים שהופך את העבודה לקלה יותר.

ניקוי רכב. קינן כהן
שטיפה באמצעות זרם חלש בפיזור רחב/קינן כהן

על פי הצהרות היצרנית, סוללת ה-25,000 מיליאמפר שלו אמורה להספיק ל-45 דקות עבודה. היא עומדת בזה לא רע ומכל מקום גם אחרי שתי שטיפות השתמשתי רק בשני שליש ממנה. אם העבודה שלכם אינטנסיבית יותר, זה לא המוצר עבורכם.

ונדגיש שוב, עם לחץ של 22 באר, הוא לא מהווה יריב ראוי מבחינת העוצמה למכשירים הגדולים שמייצרים 120 באר וצפונה, אבל כפתרון למי שצריך לשטוף את הרכב מתחת לבניין או ללא גישה לצינור מים או נקודת חשמל ה-JIMMY התגלה כפתרון מבריק. למעשה, מעטפת השימושים בו יכולה בקלות לחרוג גם מעבר לסיבה שאליה התכנסנו. הוא יכול להיות שימושי ללא מעט סיטואציות אחרות בהם נזקקים לשטיפה בתנאי "שטח" - להוריד מי מלח מהקייאק או חול מהמחצלת ביציאה מהים, לשטוף את האופניים מהבוץ לפני ההעמסה לרכב, ניקוי זריז של חצר פנימית בבית או פתיחת מרזב בגג וכמובן להיות מלך הרחוב במלחמות מים.

בשורה התחתונה, כלי מאוד מאוד מומלץ גם לשוטפים שנדרשים לפתרון נייד ובלתי תלוי במים וחשמל אבל גם לכל מי שנזקק לפתרון ניקוי נייד נוח וזמין.

מחיר ה-JIMMY JW31 עומד על 549 שקלים באתר היבואנית "רונלייט".

ניקוי רכב. אתר יצרן
ותמיד אפשר להיעזר בילדים, ואז לשטוף אותו בעצמכם.../אתר יצרן

בחזרה לניקוי המכונית הקלאסי, בשלב הבא ניתן לשטוף במים נקיים את המכונית ושאריות חומר הניקוי ממנה והצעד האחרון הוא לעבור על המכונית עם מטלית מיקרופייבר חדשה ונקייה לייבוש האחרון. גם פה יש שלל שיטות ניגוב וטכניקות, אני אומר, לרמת הניקוי של האדם הסביר פשוט תקפידו על מטלית נקייה ותמצאו את הטכניקה שעובדת לכם הכי טוב ומכל מקום להקפיד על תנועות ישרות ולא סיבוביות למניעת תופעת עיגולי השריטות הקטנים מה שמכונה "סווירלים".

נקודה אחרונה נוגעת לשמשות הרכב, אני מכיר את כל השיטות של עיתונים, נייר סופג ושמעתי גם על חיתולים. אבל אני חוזר שוב למטליות המיקרופייבר, תשמרו אחת בצד לזה. מבחינת חומרים - ספריי החלונות הביתי, זה הכחול מכיל לרוב אמוניה - החומר הזה מזיק לגומיות החלונות ומאכל צבע - אל תשתמשו בו. מי שלא רוצה להשקיע בחומר ייעודי לרכב (ואני אבין אותו) , יכול למהול מעט חומץ במים ולעבור על השמשות עם מטלית רכה ונקייה - יעשה עבודה מצוינת ואפילו יסיר אבנית.

בהצלחה ואם יש לכם טיפים - אתם מוזמנים לחלוק אותם עם כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully