וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא תמיד הייתה פסיכית, הם הפכו אותה למשוגעת!

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 10:29

לא בטוח שאתם צריכים את זה, אבל מבטיח לכם שאתם רוצים את זה. אודי RS3 החדשה מוסיפה למתכון המצוין שיהיה לה קודם, קמצוץ של טירוף שהופך אותה לחיה אחרת. מעניין שעדיין היה חסר לי בה משהו קטנטן

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
אודי עובדת על שיפור התדמית הספורטיבית ומציגה ב-RS3 את שאיפותיה ליכולת דינמית, רגש ובעיקר הנאה מנהיגה/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

מההתחלה הבנתי שחסר לי משהו. אז במרומי הגלבוע עצרתי תחת עץ רענן, הוצאתי את קלסר הבוחנים שלי, ועברתי על כל 1,072 הסעיפים שמרכיבים את המבחן שלי. צ'ק. יש את הכל. אולי לא קלטתי משהו במרחק שעשתי?! אז עזבתי את העץ והמשכתי לדהור ובום, זה נקלט - חסר לי סאונד.
זה קצת מצחיק לומר את זה, בטח בעידן החשמלי של מכוניות שקטות להחריד, עם צליל קריפי-מלאכותי של חללית אנטרפרייז. ולא זאת מסוף שנות ה-80 אלא זו מהדור הראשון, עם ויליאם שאטנר מאחורי ההגה. טוב, לא בדיוק היה הגה. לא משנה.

ה-RS3 הזו יודעת להוציא מלא סאונד. מהסוג שטופח לך על החזה ואומר: "בואנ'ה אחי, הגזמת". יש אפילו 2 דרגות עוצמה: רועם, וממש רועם. אבל גם במצב החזק ביותר, הצליל מעט מעומם ונשמע יחסית מרוחק. יחסית לזה שנפלט מהמתחרים שהצליל שלהם הרבה יותר מבעבע ועוצמתי. ושלא תחשבו שלא ניסיתי. אני ממש התיישבתי על דוושת הגז כדי לראות עד היכן מגיעה מחילת הארנב, רק כדי לגלות בקצה דף עם הנחיות תקנות הרעש של האיחוד האירופי, ולהבין שאודי נכנעה. זו אולי ההזדמנות האחרונה של אודי להציע מנוע בעירה פנימית מרטיט לבבות לפני שגם גרסה זו תעשה את הטרנספורמציה המתבקשת לחשמל, אבל אודי נכנעה לתקנות הרעש האירופאיות והגבילה את גובה הגרגור והנביחות שבוקעים מ-RS3. אני רציתי יותר. עוד מהטירוף הזה שמשלים את כל החושים. כי מלבד החיסרון הפיצפיצון-הקטנטון הזה, יש לה את הכל.

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
מנוע ה-5 צילינדרים הפך לאחד הסמלים המסחריים שלה/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

יש לה מנוע בתצורה שכבר הפכה להיות מסורתית באודי: 2.5 ליטר, 5 צילינדרים בסדר הצתה של 1-2-4-5-3. נפח ומספר צילינדרים שמלווה את דגמי אודי עוד משנות ה-80 של המאה הקודמת. ב-RS3 המנוע הזה נמצא מ-2011. כל כמה שנים הוא זוכה לעוד כיוונון ועוד שיפצור, אבל הבסיס הוא אותו אחד. בגלגולו הנוכחי בוקעים מתוכו 400 סוסים - כמו ב-RS3 הקודמת - אלא שכעת העדר מצטרף כולו בסל"ד נמוך יותר. נתון המומנט השתפר במעט וכעת עומד על 51 קג"מ. כל אלה מסדרים ל-RS3 החדשה ביצועים מסחררים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש שומטת לסתות ב-3.8 שניות, וכזו שדואגת לשמור על הפה פעור עד להגבלה האלקטרונית ב-250 קמ"ש. אם תוסר ההגבלה, אודי מדווחת על 290 קמ"ש. יאמי!

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
המון סממני קרב חיצוניים כמו פגושים עמוקים, כונסי אוויר ענקיים, חישוקים גדולים עטופים בגומי דקיק ועוד. המסר: "אל תתעסקו איתי"/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

ואם כבר הזכרנו סחרור, אז בדור הזה אודי עבדו חזק מאוד כדי לתת למכונית הזו מעט סחרור. מעט "חיים" ביחס לדור הקודם שהציע הכל בדיוק כמו שכתוב בספר, אבל החסיר אופי. אז הם הצמידו לציר האחורי דיפרנציאל אחורי אקטיבי שנקרא 'Torque Splitter'. במשפט אחד: כעת פיצול הכוח הוא לא רק קדימה ואחורה אלא גם מצד לצד על הציר האחורי, ובזכותו RS3 יכולה להוציא את הזנב לדריפט משגע. פעולה שאף אודי בעידן הקוואטרו לא עשתה לפניה, וכזה שהפך אותה ליותר מערבת ומתגמלת את הנהג. כשהמערכת מנותקת אתה יכול לנהוג אותה מאוד חלק לתוך הפניה, להתחיל לתת גז לקראת היצאה ולשגר את עצמך בכמעט אגביות בקצב שאיבה מוחצת איברים פנימיים. אבל אפשר לעשות את זה גם אחרת. בלחיצת כפתור - שגם מלווה בהצהרה "אנחנו סומכים עליך שלא תעשה שטויות" - המערכת נדרכת. ואז אפשר להיכנס לאט יותר לפניה, לדרוך על הגז מוקדם מהמקובל כדי למשוך את הישבן מחוץ לפניה ולאזן אותה עם ההגה. זה מה שמפיח מעט טירוף במשפחתית מהשורה. מה שהופך סתם מכונית מהירה ומדויקת, לגם מהנה. ולהבדיל ממכוניות אחרות שיודעות לעשות זאת, זו מכונית שלא נושכת אותך חזרה. נקודה לא פחות חשובה, אם לא יותר, לנהג פחות מיומן.

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
אודי RS3 היא לא רק מטוס קרב שיכול לזנק על כל פניה במהירות הבזקית ובאופן סטרילי, אלא גם מכונה שיודעת לרגש/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

הכל בה מכויל כדי להעלות חיוך. התיבה נותרה כפולת מצמד עם 7 הילוכים, אך יחסי ההעברה בה שונו לטובת סידור ספורטיבי יותר וגם קוצרו זמני ההעברה של ההילוכים. היא לא תמיד ממהרת להוריד הילוך, במיוחד כשצריך לדפדף יותר משניים והדוושה נרמסת כדי לחלץ את מרב הכוח, אבל רוב הזמן היא פועלת מצוין. וכמו ביתר דגמי הקונצרן, כשהאורווה דשנה, היא גם מצליחה לתפקד היטב גם במהירות זחילה ובתמרוני חניה. יש לה גם בולמים אדפטיביים חדשים שפותחו במיוחד עבורה. זווית הקאמבר של הגלגלים שלילית יותר בקצת פחות ממעלה ביחס ל-A3 רגילה (כלומר, החלק התחתון של הגלגל בולט החוצה יותר מהעליון). הבלמים משודרגים עם 6 בוכנות ועוד שלל חיזוקים לשלדה וכו', שמסתכמים למכנה משותף אחד: כל מה שצריך לשפר את ההיגוי, האחיזה והיציבות כדי להוציא אותך "גדול", ואולי אפילו להחדיר במתבוננים מהצד זיק של קנאה.

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת אקשן ותוספות כמו מד G, סטופר לזמני הקפה, מדידת זינוק ל-100 קמ"ש, 200 קמ"ש ול-400 מטר/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

כל זה מגיע באריזה משפחתית שימושית להפליא. וזה בדיוק מה שכל כך קוסם ברכב הזה כמו גם ביתר בנות מינה. כן הנסיעה קשיחה יותר, אבל לא ברמה קופצנית מעייפת. הגימור מהודר ומהוקצע. הנדסת אנוש טובה עם פנל בקרת אקלים ולחצנים פיזיים שלא מחייבים נבירה בתוך מסך המולטימדיה ("10.1) הנוח לכשעצמו, גם אם לא מושלם. על גלגל ההגה לחצן קיצור דרך נוסף שמאפשר כניסה למצב הספורטיבי. מושבי ספורט על מלא-מלא מלפנים שמחבקים בדיוק היכן שצריך ועדיין מספיק מרווחים גם לבעלי ממדים גדולים. מרחב מספק גם במושב האחורי וגם בתא המטען. השימושיות היום-יומית הזו היא בדיוק זו שהופכת את RS3, כמו גם את מתחרותיה, לכל כך מרשימה. למכונה שיודעת לספק כל כך הרבה ולהתפשר על כל כך מעט.

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
מושב אחורי מרווח עם שליטה נפרדת על בקרת האקלים/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

כל זה לא בא בזול. 472,500 שקלים עולה RS3 בתצורת ספורטבק. יש גם תצורת סדאן שעולה יותר. בנוסף השתיים התייקרו בחודש שחלף, כשהספורטבק הוסיפה למחירה עוד 12,500 שקלים. אם זה לא מספיק, אז רכב המבחן גם כלל את חבילת RS שמעלה את המחיר ל-492,000 שקלים. החבילה הזו משדרגת את מערכת השמע לכזו של O&B, ומוסיפה תאורת לד מטריקס, מערכת פליטה ספורטיבית, מתלים אדפטיביים ועוד קוסמטיקה.

ולמרות הסכום המפולפל, מחירה של המתחרה הישירה שלה - מרצדס A45 AMG S שעומד על 560 אלף שקלים מכניס את הכל לפרופורציות. היא שווה את המחיר אם הצלחתם להתגבר על משוכת המחיר ההתחלתי, כי מבין כל דגמי A3 זו כנראה המכונית האחרונה שאתה צריך, אבל בטוח זו שאתה רוצה.

אודי RS3 החדשה. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
האבולוציה האחרונה שלו היא המרשימה ביותר ואולי באמת האחרונה ממש כפי שהכרנו אותה/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

על הצד הטכני: אודי RS3

מנוע, הנעה: טורבו-בנזין, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,480
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,600/400
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,250/51
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

ביצועים:
תאוצה 0-100:
3.8 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש (290 בהסרת ההגבלה)

מידות:
אורך (ס"מ):
438.9
רוחב (ס"מ): 198.4
גובה (ס"מ): 143.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 263.1
תא מטען (ליטרים): 282
צמיגים: 265/30/19
משקל עצמי (ק"ג): 1,570

מתחרות:
מרצדס A45AMG

מחיר:
472,500 שקלים (רכב מבחן: 492,000 שקלים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully