וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משוכללת, עוד לא מחושמלת. ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 0:36

ב.מ.וו סדרה 3 היא מכונית הלחם והחמאה של ב.מ.וו ואחת החשובות בהיצע שלה. כעת היא עוברת מתיחת פנים ואלו החידושים החשובים שהיא תגיע איתם בתחילת שנה הבאה

ב.מ.וו סדרה 3 מתיחת פנים. אתר יצרן
פנסים צרים יותר וקווים חדים יותר/אתר יצרן

אם חשתם במשב רוח קל הערב, זו לא הבריזה שמבשרת את הקיץ, זו אנחת הרווחה של מיליוני חובבי ב.מ.וו שראו את הגריל של הסדרה 3 ונרגעו - הם לא שמו עליה את "לוחות הברית" של הסדרה 4. ואולי זה לא מפתיע מאוד בהתחשב בעובדה שהסדרה 3 היא רבת המכר הגדולה של היצרנית הזו, ואתה לא לוקח הימורים על רבת המכר שלך. בנוסף, כבר עם השקת הסדרה 4 הבהירה ב.מ.וו כי החזית השנויה במחלוקת נועדה לבדל אותה מהסדרה 3.

התחלנו בחזית, וזה אחד השינויים הבולטים יותר במראה של הסדרה 3 המחודשת. הפנסים צרים יותר, כמה מהקווים במרכב נראים חדים יותר, מודגשים מאשר בעבר, בעיקר בפגוש הקדמי ובדפיוזר מאחור. עוד בעולמות העיצוב - אחרי שהסדרה 3 התחילה להגיע בדור הנוכחי עם חבילת M ספורט שמקנה לה מראה ספורטיבי, כעת יש גם את ה-M ספורט פרו - שבה עוברים חלקי המרכב ממראה כרום למושחר, ספוילר זנב שחור, סופיות אגזוז מושחרות וקאליפרים אדומים לבלמים.

ב.מ.וו סדרה 3 מתיחת פנים. אתר יצרן
דיפיוזר אחורי מעט שונה/אתר יצרן

בתא הנוסעים החידוש המרכזי הוא הטמעת המראה החדש של סביבת הנהג של ב.מ.וו, עם התצוגה באמצעות "פס" מסכים מרחף שכולל את לוח המחוונים הדיגיטלי (12.3 אינץ') ומסך המגע של מערכת המולטימדיה (14.9 אינץ'). פאנל השליטה על בקרת האקלים בוטל וזו נעשית מתוך המסך המרכזי וכן נעלמה ידית ההילוכים לטובת מתג.

ריענון אמצע-החיים של הסדרה 3 ממשיך עם אותו תמהיל של מנועי בנזין, פלאג אין ודיזל. חשמל? אתם תצטרכו ללכת על ה-i4 החשמלית, זו שנבחנה פה ממש לא מזמן אם אתם מעוניינים במכונית כביש של ב.מ.וו בעלת הנעה חשמלית. ואנחנו נצטרך לחכות לדור הבא עד שאחת כזו תהייה בסדרה 3. מתי זה יקרה? על פי הלו"ז של ב.מ.וו איפה שהוא ב-2025.

עוד בוואלה!

טווסים, מהירות מטורפת ומסורת בב.מ.וו i4

לכתבה המלאה
ב.מ.וו סדרה 3 מתיחת פנים. אתר יצרן
שני מסכים גדולים במראה "צף" ובלי ידית ההילוכים/אתר יצרן

הרכב המנועים מתחיל ב-318 הבסיסית והחלשה מבין הגרסאות, מנוע 2.0 ליטרים, 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ. התאוצה בהתאם, 8.6 שניות ו-223 קמ"ש מירביים. משם עולים ל-320 עם מנוע 2.0 ליטרים, 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ, כמו ב-318 ההנעה היא אחורית דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 יחסי העברה. התאוצה ל-100 פה היא ב-7.4 שניות ועד 235 קמ"ש מירביים. מעליה נמצאת ה-330, גם היא עם מנוע 2.0 ליטרים, אבל בהספק 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ. במתיחת הפנים אומרים בב.מ.וו שהמנוע קיבל שיפורים בסעפת האגזוז וכן למגדש הטורבו. בגרסה זו התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות.
הגרסה השרירית יותר של סדרה 3 ה-340 תגיע בתצורת הנעה כפולה בלבד, תוסיף לעשות שימוש במנוע השישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים המעולה של היצרנית. ההספק עומד על 374 כ"ס, שמזניקים אותה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ועד 250 קמ"ש.

ב.מ.וו סדרה 3 מתיחת פנים. אתר יצרן
גרסה חשמלית לחלוטין - רק בדור הבא/אתר יצרן

באגף הפלאג אין, ההיצע נותר כשהיה - ה-330e תמשיך גם במתיחת הפנים ללא שינויים בהספק המנוע, כלומר 292 כ"ס משולבים ממנוע הבנזין והחשמל וכן ללא שינוי בביצועים, 5.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-230 קמ"ש מירביים. כמו כן לא נעשו שינויים בשאר מכלולי ההנעה.

וזו הזדמנות לציין שהקפיאה על השמרים של ב.מ.וו בתחום המנועים לא ייחודית לה וסביר להניח שתהפוך לנפוצה יותר ויותר גם אצל יצרניות אחרות. למעט בודדות שעדיין ממוקדות בשווקים מוטי בנזין, ברוב התעשייה כבר מודים בין אם בגלוי או בחדרים סגורים שמנועי הבנזין בדרך החוצה. כלומר, מכאן ואילך זה רק לסחוט עוד ועוד את היחידות הקיימות, אבל סיכוי נמוך מאוד להשקיע בפיתוחים חדשים.

גרסאות ה-M של סדרה 3 המחודשת צפויות להיחשף בהמשך השנה, אולם גם שם, הצפי הוא לעדכוני עיצוב ותא נוסעים בעיקר, ופחות חידושים או מהפכות מתחת למכסה המנוע. לישראל צפויה הסדרה 3 מתוחת הפנים להגיע בתחילת השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully