וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה החשמלית על פי פיאג'ו

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 10:20

כאשר הוא מצויד במנוע חשמלי, מציע עלויות אחזקה נמוכות, עיצוב מסוגנן ואפילו רוורס, הקטנוע החשמלי של פיאג'ו ינסה לעצב מחדש את הרחוב העירוני

פיאג'ו 1 החשמלי. אתר יצרן
פיאג'ו 1 עיצוב צעיר ושילובי צבעים נועזים/אתר יצרן

הרבה שמן מעורבב בדלק זרם בעורקי הווספות של פיאג'ו מאז הוצגה ה"צרעה" המקורית ב-1946, אבל יש דבר אחד שמחבר בין אותו כלי מקורי לזה שאתם רואים פה - אצל שניהם המנוע מוקם מאחור (אז על הזרוע האחורית, פה על הגלגל) ולשניהם אין שרשרת. אבל מכאן ואילך - למעט הלוגו של פיאג'ו - אלו שני כלים ששייכים לעידן שונה לחלוטין בדברי ימי התחבורה האורבנית.

פיאג'ו 1 החשמלי. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי ואפליקציה/אתר יצרן

עולם הדו גלגלי כבר עבר את שלב הגישושים הראשוניים לתוך ההנעה החשמלית, אולם עדיין מתמודד עם חסם מרכזי בדמות מגבלת הנפח והגודל של הסוללות וכתוצאה מכך גם הטווח. אולם ככל שזה נוגע לכלים עירוניים, הטווחים הקצרים משמעותית מאפשרים לכלים האלו לחדור באופן נרחב יותר. לא כזה המהווה איום בשלב זה על כלים עם מנועי בעירה פנימית בישראל עם 2.34% בשנת 2021, אבל אם להסתמך על המגמה האירופית, שם מהווים הכלים החשמליים כ-6% מהמכירות ובקצב גידול מתמשך, גם זה בדרך.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: NIU NQi GT pro חולץ פקקים חשמלי

לכתבה המלאה
פיאג'ו 1 החשמלי. אתר יצרן
עם תאורת לד/אתר יצרן

וגם פיאג'ו, חלוצת הקטנועים נכנסת לעולם הזה עם ה-1, הקטנוע החשמלי העירוני שלה. ולמי שכלי רכב חשמליים מייצרים הקשר של ביצועים, זה לא ממש המקרה פה. בתור מי שגם אצל היבואנית מגדירים כ"תחליף 50 סמ"ק" מדובר בקטנוע שמיועד לתנועה עירונית באיזורים צפופים במיוחד, שכן עם מהירות מירבית של 60 קמ"ש, הוא לא מתאים גם לקפיצות קצרות טווח. גם הטווח שמציעה סוללת ה-2.3 קוט"ש שלו צנוע - 85 ק"מ במצב ECO בו מוגבלת מהירות הכלי עוד יותר, או 50 ק"מ במצב SPORT.

הסוללה עצמה במשקל של 15 ק"ג ניתנת לניתוק מהכלי לצורך הטענה, אבל כמובן שניתן גם להטעין אותו ישירות משקע החשמל. זמן הטעינה מריקון ל-100% אורך 6 שעות. האחריות לסוללה כמו על הקטנוע כולו היא לשנתיים. בפיאג'ו מצהירים על 800 מחזורי טעינה שגם אחריהם ב-70% קיבולת, היא עדיין תאפשר שימוש בכלי.

פיאג'ו 1 החשמלי. אתר יצרן
המנוע בתוך הגלגל האחורי/אתר יצרן

ברשימת האבזור יש לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת לד, הנעה ללא מפתח, בשונה מהמתחרים שלו הוא מציע תא אחסון מתחת למושב שמכיל קסדת 3/4, אפליקציה המאפשרת לקבל מידע אודות צריכת החשמל ומצב הטעינה ואפילו הילוך אחורי.

כיום בשוק נמצאים מספר מתחרים חשמליים, כולם, כמו הפיאג'ו 1 מתמקדים בתחום העירוני, כלים כמו NIU ו-ZAP אולם בעתיד יצטרפו אליהם כלים חשמליים מיצרניות דו גלגלי גדולות מוכרות כמו ימאהה, הונדה ואחרות.

במחיר של 17 אלף שקלים, הוא מתמקם בקרבה למחירי ה-NIU וכמותו מוסיף לתדמית הירוקה גם עלויות אחזקה נמוכות בהיבט אגרת הרישוי, הביטוח (כשל 50 סמ"ק) והחיסכון בתחום הטיפולים השוטפים שלמעשה לא קיימים בכלים החשמליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully