וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגלו לאף אחד, אבל צ'רי כנראה תייבא לפה את הרכב הזה

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 10:40

Tiggo 8 הוא הבכיר בדגמי היצרנית הסינית, לו יצליח להגיע לפה הוא עשוי למצב אותה בנקודת פתיחה אטרקטיבית מאוד מול המתחרים. זה מה שאפשר לספר עליו לפני שיגיע לפה בראשית 2023

מצעד היצרניות הסיניות המבקשות להיכנס לשוק הישראל לא עוצר, והבאה שתבקש להצטרף לרשימה הזו היא צ'רי, ענקית הרכב הסינית שכבר חצתה את 10 מיליון המכוניות בקצת יותר מ-25 שנות קיומה עברה לאחרונה עוד נקודת ציון כאשר ה-Tiggo 8 - ספינת הדגל של היצרנית רשם חצי מיליון מכירות מאז הוצג ב-2018.

וה-Tiggo 8 מעניין כי הוא ככל הנראה הולך להיות הבכיר בדגמי היצרנית שבקרוב תיכנס לישראל, אם כי את זהות היבואן שייצג אותה פה עדיין לא ניתן לפרסם. ה-Tiggo 8 בגרסת ה"פרו" הבכירה ביותר הוא האח הגדול במשפחת דגמים הנקראת Tiggo וממוספרת לפי גודל המכונית (וכוללת בין השאר גם את ה-4,5 וה-7).

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
בין סקודה קודיאק ליונדאי סנטה פה במימדים/אתר יצרן

ל-Tiggo 8 שמגיע בתצורת 7 מושבים יש 472 ס"מ מקצה לקצה, ועבור קנה מידה, זה אומר שהוא יושב בין סקודה קודיאק ליונדאי סנטה פה, הרוחב הוא 186 ס"מ והגובה 175 ס"מ.

הם ארוזים בעיצוב חיצוני שאולי נראה גנרי ומזוויות מסוימות, בעיקר בחזית מזכיר כלים של אינפיניטי, ובצ'רי מתארים את הגריל התלת מימדי ככזה שעוצב בהשראת כוכבים וגלקסיות כאשר "כוכבי" הכרום תלויים באשליה כאילו הם מרחפים באוויר. עוד מבחוץ, תאורת מטריקס לד מלאה, גג שמש פנורמי וחישוקי 18 אינץ'.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
שלושה מסכים, ללוח המחוונים, למוטימדיה ולבקרת האקלים/אתר יצרן

בתא הנוסעים מקבלת הגרסה העדכנית של ה-Tiggo 8 פרו את מערך המסכים המלא. כלומר, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך שני בגודל 8 אינץ' לבקרת האקלים. זו האחרונה מפוצלת וברמת הגימור "אקזקיוטיב" מכיל גם בקרה נפרדת לשורת המושבים השלישית. מסך המולטימדיה הוא בגודל 10.25 אינץ', עם תאימות אנדרואיד ואפל, מערכת השמע היא של SONY עם 8 רמקולים.

בשאר התא כולל האבזור ריפודי עור (חום בגרסה הרגילה, חום-שחור בתפירת מעוינים ב"אקזקיוטיב"), כיוון חשמלי למושב הנהג (גם לנוסע ב"אקזקיוטיב"), טעינה אלחוטית לנייד בנוסף לשלוש יציאות USB מלפנים ומאחור.

מבחינת מערכות הבטיחות, בגרסת הכניסה צפויות להגיע הבקרות הבסיסיות כמו בקרת יציבות ומשיכה לצד 6 כריות אוויר ומצלמת רוורס ו-360 מעלות. ברמת הגימור הגבוהה יותר הוא מוסיף התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
ריפודי עור חום-שחור ברמת הגימור הגבוהה/אתר יצרן

בניגוד לגל האחרון של היצרניות הסיניות ולהנחה המוקדמת לגביה, בצ'רי לא ממהרים להכניס לפה את המכוניות החשמליות שלהן, וכך, על ההנעה של ה-Tiggo 8 פרו אחראי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים מוגדש המיוצר על ידי חטיבת המנועים של צ'רי.

למנוע 197 כ"ס ו-29.6 קג"מ, ההנעה היא קדמית והכוח עובר דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 הילוכים. בשלב זה אין פרסום מסודר של נתוני האצה של הדגם. יצוין שלמנוע הזה יש גם גרסה בנפח 2.0 ליטרים ובהספק של 254 כ"ס ו-35.7 קג"מ, אבל לא ברור אם נראה אותו כאן.

מלבד ה-Tiggo 8 ליצרנית יש גם שורה של כלי רכב חשמליים, אלו מחולקים לסדרות דגמים תחת השם eQ במגוון גדלים וקטגוריות והדגם האחרון שלה בעולם החשמלי האומודה 5.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
Tiggo 8 קרוסאובר 7 מושבים בגודל מלא/אתר יצרן

נכון לעכשיו יש יותר נסתר מגלוי בכל הקשור להגעה של דגמי החברה. ללא תקינה אירופית הם מוגבלים ל-400 יחידות בשנה כך שכלל לא ברור כיצד תחולק עוגת הדגמים שלה. השיקול הוא האם להביא את המגוון הרחב ביותר של ההיצע כדי להציג את המבחר, או להתמקד בדגם או שניים בולטים.
גם תמהיל הבנזין-חשמל לא ברור כרגע, והמון משקל יינתן להחלטה של היצרנית ולתכתיבים שלה בנוגע לסוג המכוניות איתן תרצה להיכנס לכאן.

בנוגע ל-Tiggo 8 כמובן שעד שלא נתרשם מהמוצר פיזית, קשה להעריך לאן בשוק הוא עתיד להתברג. אבל כן צריך לומר שנכון להיום ובדומה מאוד למה שקורה למשל בתחום הסלולרי, ישנו איזה "רף" מחיר אותו מתקשות הסיניות לחדור בכל הקשור לשוק הישראלי. הוא עומד על כ-200 אלף שקלים (להוציא חריג כמו ההונגצ'י) וה-Tiggo 8 פרו יאותגר מבחינת היכולת להיכנס תחתיו או מבחינת לקרוץ ללקוח הישראלי מעליו.

בשביל זה נצטרך לחכות כנראה לסוף השנה או תחילת 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully