וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה קשה, בסוף מצאנו את החיסרון במזראטי MC20 הפתוחה

עודכן לאחרונה: 27.5.2022 / 16:36

עם גג קשיח מתקפל, בלי כמעט פשרות בביצועים ולפי החברה - גם לא בהתנהגות הכביש. מזראטי הציגה את ה-MC20 עם גג נפתח. כמה היא עשויה לעלות?

מזראטי MC20 פתוחה/יצרן

כבר אחרי שהיינו מהראשונים בעולם להתיישב מאחורי ההגה של המזראטי MC20 ולנהוג בה על מסלול מירוצים, הבנו שהיצרנית האיטלקית הזו, עם ההיסטוריה המפוארת הצליחה לייצר מכונית שקונה לה מקום של כבוד בשורה הראשונה של מכוניות הספורט האקסלוסיביות ושאינן היפר-קארס מובהקות.

עם גרסת הגג הנפתח שלה, שנקראת Cielo (שמים באיטלקית), היא מעלה את ההימור ומבטיחה יכולות דינאמית כשל מכונית הקופה, למרות הסרת הגג ותוספת המשקל הקלה. מיד נגיע גם לסיבה שהיא מסוגלת לעשות את זה, אבל קודם - תזכורת על ה-MC20

מזראטי MC20 Cielo. אתר יצרן
נראית מעולה גם בלי גג/אתר יצרן

ה-MC20 הייתה האיתות לחזרה של מזראטי לתחום של מכוניות הספורט הטהורות ודגם "אמיתי" ראשון שלה מזה שנים בקטגוריה הזו. מנוע ה"נטונו" (נהגה נה-טונו - כשמו של נפטון, אל הים באיטלקית ושהקלשון שלו הוא לוגו החברה), שלראשונה מזה שנים רבות תוכן ויוצר על ידי מזראטי מההתחלה לסוף, הוא מנוע מרכזי בנפח 3.0 ליטרים ובתצורת V6, שני מגדשי טורבו וקו אדום ב-8,000 סל"ד היא משחררת 630 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד. למנוע יש גם ייחוד נוסף בשימוש בטכניקת הצתה כפולה, תוכלו לקרוא עליה בהרחבה בסקירה הראשונה שהעלינו על הדגם.

שלדת סיבי פחמן שפותחה בשיתוף יצרניות שלדות המירוץ דלארה, עוזרת להעמיד את המשקל על 1,500 ק"ג ואגב מכוניות מירוץ, היא גם עושה שימוש בסידור של עצמות עצה כפולות לכל ארבעת הגלגלים, מאוד מקובל במכוניות מסלול - לא בכאלו שאמורות לנסוע על הכביש.

עוד בוואלה!

במזראטי משחררים את הסוסים

לכתבה המלאה
מזראטי MC20 Cielo. אתר יצרן
בתמונה: החיסרון היחיד שמצאנו בה.../אתר יצרן

בחזרה לגרסה הפתוחה, לדברי היצרנית המכונית מייצרת גם בגרסה עם הגג הקשיח הנפתח ביצועים דומים מאוד לאלו של המכונית הסגורה.

בין אם מדובר בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות (2.9 שניות בקופה) או ל-200 קמ"ש ב-9.2 שניות (0.4 שניות בקופה) המהירות המירבית ללא שינוי - 320 קמ"ש. אבל מה שמעניין לא פחות הוא העניין שבמזראטי מסבירים שלמרות הגג עשוי הזכוכית (מתכהה עד חסימה מוחלטת של השמש), אין ממש השפעה על ההתנהגות של המכונית. הסיבה היא אותה שלדת סיבי פחמן העשוי ממעין "אמבטיה", כך שהקשיחות המבנית של המכונית נשמרת גם בהסרת הגג. בדומה למה שקורה במכונית מירוץ ייעודית למשל.

מזראטי MC20 Cielo. אתר יצרן
תא הנוסעים לא שונה מהגרסה הרגילה/אתר יצרן

ואחרי שעברנו על המפרטים וקראנו את הפרטים, ועיינו בתמונות, הגענו לאט לאט למסקנה הפשוטה שזו פשוט עדיין אותה מכונית שהיממה אותנו בנהיגה הראשונה בה. עד שפתאום זה הכה בנו - למזראטי MC20 הפתוחה יש חיסרון אחד משמעותי מאוד ואנחנו לא מבינים איך היא יצאה כך לשוק.

תחזרו לתמונה האחורית שלה וגם אתם תשימו לב מיד - בגרסה הזו, הוחלף חלון הזכוכית שכיסה את המנוע המרכזי בלוח פח ומהצופים נמנעת התצפית על המראה המרהיב הזה. נו טוב, אף אחת לא מושלמת.

מבחינת היבואנית סמלת מיד לאחר ההצגה הפיזית של המכונית ותחילת היצור בפועל, ניתן יהיה לבצע הזמנה לדגם. מבחינת מחיר? אתם יודעים מה אומרים, אם אתם שואלים - זה לא בשבילכם. אבל בשורה התחתונה, כאשר הגרסה ה"רגילה" מתחילה ב-1.8 מיליון שקלים ואחרי קצת אבזור ואיפור מגיעים ל-2.1 מיליון, גרסת הגג הפתוח שלרוב עולות יותר כבר תאמיר ל-2 מליון בבסיס ול-2.3 מיליון וצפונה עם השתוללות רמת הגימור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully