וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מכונית הספורט המעופפת של AIR עולה לאוויר

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 9:57

ניסוי הריחוף הראשון של כלי הטיס האישי של חברת AIR הישראלית בוצע והוכתר בהצלחה. המשמעות: צפי אספקה ללקוחות ב-2024

ניסוי ריחוף AIR/AIR

הכלי המעופף של AIR שבה אותנו כבר במפגש הראשון איתו ולא פחות שבו אותנו האנשים שעומדים מאחוריו. ועדיין זה היה דבר אחד לראות אותו עומד בהאנגר בפרדס חנה, זה דבר אחר לגמרי לראות אותו עולה לאוויר אל מול עיניהן התמהות של הפרות באיזור של מנחת מגידו.

ה-AIR ONE השלים את ניסוי טיסת הריחוף הראשון שלו כאשר כלי הטיס הדו מושבי והקל (868 ק"ג) השלים סדרת ריחופים שבהם התרומם, ריחף במקום ונחת בחזרה.

מעבר לבדיקות המובנות מאליהן של יציבות הכלי בריחוף שנדרשות על מנת להתקדם לשלבי הניסוי הבאים, נבדקו בטיסת הריחוף גם מדדי צריכת אנרגיה שעל פי אנשי AIR סיפקו אינדיקציה לכך שהצריכה תואמת את החישובים המוקדמים. כלומר, הכלי צפוי לעמוד בביצועים המוצהרים של החברה.

ניסוי ריחוף AIR. AIR,
מתקפל וניתן לאחסון בחניונים, מוסכים והובלה בנגרר/AIR

ורגע אחד של הפסקה למי שלא מכיר את הסיפור פה. ה-AIR שאמור להיות "מכונית ספורט מעופפת", הינו כלי טיס שמסוגל להמריא ולנחות אנכית על משטח ישר עם יכולת נשיאה של מטען במשקל כולל של 250 ק"ג. סוללת 60 קוט"ש מספקת לו טווח טיסה של כ-177 ק"מ כאשר המהירות המירבית שלו יכולה להגיע ל-250 קמ"ש בעוד מהירות השיוט היא 160 קמ"ש.

ייעוד ה-AIR ONE אינו בהכרח להוות כלי תחבורה שיחליף את המכונית, אלא סוג של כלי פנאי לשימושים ספורטיביים, ממש כמו מכונית ספורט. האפשרות לקפל את הכנפיים ולאפסן אותו בחניה קצת יותר גדולה מהממוצע ותג המחיר הצפוי שלו שיתחיל מ-150 אלף דולר (כסף קטן במונחי תעופה), כבר הביאו לצבר הזמנות של 150 כלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניסוי ריחוף AIR. AIR,
במה נצא לסיבוב היום, בפורשה או ב-AIR ONE?/AIR

אחרי בדיקות הנפילה לבדיקת החוזק המבני, מבחני הנעה למנועים החשמליים, בדיקות מערכות אלקטרוניות ובקרות, טיסת הריחוף היא המפתח לסדרת טיסות מתקדמות יותר, בתחילה לא מאויישות ובהמשך גם כאלו עם טייסי ניסוי ועד הצפי להשלמת בדיקת מעטפת טיסה מלאה עוד ב-2022.

רני פלאוט, מנכ"ל ומייסד שותף של AIR ציין כי: "זה היה באמת מדהים ומעורר השראה לראות את AIR ONE מתרומם מהקרקע בפעם הראשונה. אנחנו במסע הזה כבר כמעט חמש שנים ולא יכולים לחכות שהציבור יצטרף אלינו לנסיעה הזו. ציון דרך משמעותי זה מבטיח את מקומה של AIR כמובילת שוק בתחום הניידות האווירית האישית, מה שהופך את הריגוש של הטיסה לאפשרי על בסיס יומיומי. אנו מצפים להמשך הצמיחה כאשר אנו יוצאים לשלב הבא של הפיתוח".

הניסוי המוצלח הנוכחי מגיע בזמן ש-AIR מרחיבה את החיפוש שלה אחר שותפים אסטרטגיים בארצות הברית ובשווקים נוספים כאשר אחד המישורים בהם היא מתמקדת מעבר לפן הטכני של הטיסה, הוא תחום הרגולציה, תקינה לסוג כזה של כלי טיס וההסמכות הנדרשות להטסת כלי מסוגו ( eVTOL - כלי חשמלי בעל יכולות המראה ונחיתה אנכיות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully