וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נוסעים ב-5.5 שקלים כמעט ללא הגבלה באוטובוסים

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 13:36

נוסעים מצאו שיטה לנסוע באוטובוס בתעריף הנסיעה הנמוך, גם כאשר מדובר בנסיעה לטווח ארוך יותר. במשרד התחבורה מאשרים כי הדבר אכן אפשרי

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
משלמים על נסיעה עירונית ונוסעים כמעט ללא הגבלה/ראובן קסטרו

בהודעה שרצה באתרים חרדיים מפורסמת שיטה המנצלת את הטבת 90 הדקות בתחבורה הציבורית ובאמצעותה ניתן לנסוע מרחקים העולים על הטווח המקסימלי לנסיעה מקומית תוך תשלום בתעריף הזול של 5.5 שקלים.

במסגרת רפורמת "דרך שווה" של משרד התחבורה מחולקים תעריפי הנסיעה על פי מרחק, כאשר התעריף המינימלי הינו לנסיעה עירונית ועומד על 5.5 שקלים וזו מוגבלת לטווח של 15 ק"מ. מעליה נמצאת נסיעה בטווח של בין 15 ל-40 ק"מ ושם עלות הנסיעה היא 12 שקלים, בין 40 ל-120 ק"מ התעריף הוא 16 שקלים לנסיעה וכן הלאה עד התעריף המקסימלי של 68.5 שקלים לנסיעה של יותר מ-225 ק"מ. במקביל ישנה הטבה נוספת המאפשרת נסיעה בקווים עירוניים, כלומר בתעריף הנמוך, ללא הגבלה בתוך 90 דקות מהתיקוף הראשון.

תחנת אוטובוס, מסוף סבידור, תל אביב, 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כל עוד לא עוברים את 90 הדקות, ניתן להמשיך לנסוע גם מעבר לטווח הבסיסי/ראובן קסטרו

בהודעה מסבירים כיצד ניתן לנסוע ממודיעין עילית לירושלים, נסיעה שאמורה לעלות 12 שקלים, בתעריף הנמוך יותר של 5.5 שקלים, תוך ניצול חלון הזמנים של 90 הדקות. השיטה, לעלות על קו האוטובוס תוך תיקוף של נסיעה בטווח המרחק הקצר מ-15 ק"מ ולשלם 5.5 שקלים, עם ההגעה לתחנה, יש לתקף מחדש את הנסיעה, או לחלופין לרדת מהאוטובוס ולעלות מיד תוך תיקוף שלה מחדש. באופן זה, התשלום היחיד הוא על אותה נסיעה ראשונה לטווח הקצר, כאשר בפועל המרחק אותו עוברים יהיה בלתי מוגבל - כל עוד הדבר נעשה באותו פרק זמן של 90 דקות.

אגב, באופן דומה ניתן לעשות שימוש באותה נסיעה עירונית גם כאשר המשך הנסיעה נעשה בעיר אחרת. לדוגמה, תשלום עבור נסיעה עירונית בפתח תקווה, נסיעה ברכבת ואז המשך נסיעה עירונית חדשה ללא לשלם על נסיעה נוספת כל עוד לא חלפו 90 דקות מהנסיעה הראשונה. מה שלא התאפשר לפני הרפורמה, אז המרחק לניצול אותה נסיעה הוגבל ל-15 ק"מ.

במשרד התחבורה אישרו את האפשרות המדוברת, כל עוד הנוסע יורד מהאוטובוס בכל נסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully