וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו ארקנה בישראל: סטייל להמונים

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 13:50

יבואנית רנו החלה היום בשיווק הארקנה, קרוסאובר בעיצוב קופה שמתחת לתצורה הלא שגרתית מביא גם הנעה היברידית ראשונה למותג. מי המתחרים ומה המחירים?

רנו ארקנה. קינן כהן
ינסה לשחק על המגרש של העיצוב והגודל/קינן כהן

קרוסאובר-קופה, אותה תצורת מרכב שמשלבת גובה של קרוסאובר עם דלת חמישית משופעת, שהחלה כטרנד בשוק היוקרה עם ב.מ.וו X6, התרחב אחר כך למרצדס GLE קופה ומשם לאודי Q8 ואחר כך חלחל גם לאחים הקטנים שלהם, מגיע עכשיו לשוק המותגים העממיים יותר.

הנציג הראשון בישראל לתנועה הזו הוא רנו ארקנה, שינסה לקרוץ ללקוחות עם המראה הזה ולהציע אריזה חדשה ואופנתית לסגמנט שכבר הפך למיינסטרים הישראלי.

עם אורך כללי של 457 ס"מ, רוחב של 182 ס"מ, גובה של 157 ס"מ ובסיס גלגלים של 272 ס"מ רנו ארקנה מציע מימדים נדיבים מאוד ביחס לקטגוריה שלו, כאלו שמדלגים בקלילות מעל כלים כמו טויוטה CHR (439 ס"מ לאורך ו-264 בבסיס הגלגלים) ניסאן קשקאי (443 ו-267 בהתאמה), קרוב למיצובישי אקליפס קרוס ומאתגרים גם את יונדאי טוסון (450 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 268 ס"מ).
בשל המערכת ההיברידית שלו, תא המטען בנפח 480 ליטרים גדול מזה של CHR, אבל קטן מזה של הכלים האחרים שהוזכרו. לזכותו עומדת הדלת החמישית המשופעת שמאפשרת מפתח הטענה גדול.

רנו ארקנה. קינן כהן
תצורת הקרוסאובר קופה מחלחלת גם לקטגוריות עממיות/קינן כהן

ההנעה בארקנה היא כניסה ראשונה של רנו לעולם המכוניות ההיברידיות. המנוע כאן שמכונה e tech משלב שני מנועים חשמליים (מנוע סטרטר ומנוע חשמלי) ומנוע 1.6 ליטר בנזין אטמוספרי להספק משולב של 143 כ"ס. נתון המומנט המשולב לא מפורסם, אלא רק המספרים של מנוע החשמל שעומד על 20.9 קג"מ ומנוע הבנזין עם 15.1 קג"מ. הביצועים הם 10.8 שניות ל-100 ו-172 קמ"ש מירביים.

תיבת ההילוכים בארקנה היא שימוש ייחודי לרנו-ניסאן במערכת שמורכבת מתיבת 4 הילוכים למנוע הבנזין ועוד תיבה עם 2 הילוכים למנוע החשמלי, כאשר מנוע חשמלי נוסף משמש גם כמצמד ומשמש כחוליה מקשרת בין תיבת ההילוכים למנוע. זה סידור דומה למה שכבר פגשנו בג'וק ההיברידי, אולם שם המנוע הוא של ניסאן, כאן של רנו (אם כי בסופו של דבר, הם שתיהן חלק מאותה ברית והמנוע הזה ישרת את דגמי שתי החברות).

לדברי היצרנית סוללת ה-1.2 קוט"ש מסוגלת להניע את הארקנה במצב חשמלי עד 80% מזמן הנהיגה בעיר, במהירות של עד 60 קמ"ש ולטווח של עד 3 ק"מ עד שמנוע הבנזין חוזר להניע אותה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רנו ארקנה. קינן כהן
מסך המולטימדיה ולוח המחוונים הגדולים ברמת הגימור הגבוהה בלבד/קינן כהן

הארקנה מגיע בשלוש רמות גימור, ICONIC תהייה גרסת הכניסה, EDITION S הגבוהה יותר ורמה שלישית שזהה ל- EDITION S ומוסיפה גג שמש פנורמי ונקראת EDITION S SR.

רשימת האבזור של ה-ICONIC כוללת מערכת מולטימדיה 7 אינץ' עם תאימות אנדוראיד ואפל, בלם חניה חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים ויציאות מיזוג לאחור, לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', שקע 12V ושני שקעי USB מאחור, שמשות כהות ועוד. ברמת הגימור EDITION S גדל מסך המולטימדיה ל-9.3 אינץ', בקרת מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לנייד, לוח מחוונים 10 אינץ', שילוב גימור טיטניום בתא הנוסעים ועור סינטטי למושבים, חיצונית גדלים החישוקים מ-17 ל-18 אינץ' ונוספים ואלמנט צבעוני בתחתית הדלת.

מערכות הבטיחות כוללות בבסיס בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמת רוורס ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור הגבוהה מתווספת לבקרת השיוט גם פונקציית פקקים, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור ושליטה באורות. עם חבילת האבזור המקיפה יותר, זכה הארקנה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי עם ציון של 96% הגנה על מבוגרים.

רנו ארקנה. אתר יצרן
הדלת החמישית משפרת את הגישה לתא המטען/אתר יצרן

למרות המימדים שכאמור "גולשים" לקטגוריות הגבוהות יותר, תג המחיר ההתחלתי של הארקנה מתחיל נמוך משלהן. אחת הסיבות לכך הוא הרצון לקלוע דווקא לקהל שמרני, זה של המשפחתיות הרגילות שהארקנה מתיישב על טווחי המחיר שלהן, לפחות בגרסת הבסיס.

גרסת הכניסה ICONIC מתחילה ב-150 אלף שקלים, 5,000 שקלים פחות מגרסת הכניסה של טויוטה CHR ומיצובישי אקליפס קרוס. מחיר ה-EDITION S עומד על 160 אלף שקלים והגרסה עם גג השמש מוסיפה 5,000 שקלים למחיר.

האחריות לארקנה תעמוד על 3 שנים לרכב כולו כולל המערכת ההיברידית ו-8 שנים לסוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully