וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה לכם אור ירוק, אתם תיסעו ואז - בום!

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 11:45

אי ציות לרמזור אדום הוא בין הגורמים המובילים לתאונות דרכים. התיעוד הזה וסקר מיוחד שנערך לאחרונה אמורים להדליק את כל הנורות האדומות

תאונה מעבר באור אדום צומת כח/אור ירוק

"חבר שנסע איתי ואני נכנסנו לצומת באור ירוק ופתאום נהג שהגיע מימין נכנס לצומת באור אדום במהירות גבוהה ופגע בנו" כך מתאר נתנאל שדה מקצרין את מה שהתרחש בשישי שעבר בשעות הבוקר בצומת כח שעל כביש 90. "החבר שישב לידי ואני סבלנו ממכות יבשות והרכב ניזוק. נאלצנו להתפנות אל בית החולים באמבולנס. נהג הרכב שחצה באדום היה חייל צעיר וגם הוא נפגע קל מאוד, מעבר לפגיעות שהרכב ספג. אני לא יודע מדוע הוא עבר באדום אבל משהו הסיח את דעתו כך שהוא לא שם לב לרמזור האדום".

התיאור של נתנאל את הסיטואציה הזו יכול להיות רלוונטי גם לעשרות ומאות מקרים אחרים של מעבר רכב באור אדום שמסתיימים בתאונה ומי יודע כמה כאלו שרק בנס הסתיימו ללא נפגעים.

רמזור אדום. ניר בן טובים
רואים ועוברים או פשוט לא שמים לב?/ניר בן טובים

מזה שנים שאי ציות לרמזור אדום היא הגורם המוביל לתאונות דרכים ובפער משמעותי מהמקום השני (אי מתן זכות קדימה) בין אם מדובר באוכלוסייה היהודית או הערבית. רק שנכיר את המספרים, בשנת 2020 אי ציות לרמזור היה אחראי ל-21.7% מהתאונות, מהירות מופרזת 2.3%, עכשיו תגידו אתם לאכיפה של מי מהעבירות האלו אתם חשופים יותר?

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום הפכה למכת מדינה של ממש. אנו נתקלים בתופעה הזאת לאחרונה באופן מוגבר כמו בתאונה של השחקן נירו לוי. במזל גדול התאונה בצומת כח הסתיימה בפגיעות קלות ולא באובדן בחיי אדם. הדרך לצמצם את העבירה שבה נהגים מצפצפים על הרמזור האדום ונכנסים לצומת היא באמצעות מצלמות רמזור בולטות ומשולטות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת עם מצלמה ואם יעבור באדום הוא ייקנס בחומרה, לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו".

עוד בוואלה!

עבירות התנועה שלא תצליחו להתחמק מהן עם אזהרה בלבד

לכתבה המלאה

בסקר "מאגר מוחות" שנערך באפריל 2022 עלו נתונים מבהילים לגבי המציאות בכבישים כפי שמעידים עליה הנהגים. מעיון בסקר עולה כי 87% מהמשתתפים טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג חוצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. 21% טענו כי ראו לפחות ארבעה נהגים שעשו את זה בשנה האחרונה.
אבל זה לא רק הנהג, האחר, רבע מהנשאלים (24%) הודו כי הם עצמם חצו צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 8% מהם עשו זאת אף יותר מפעם אחת.

אבל למה זה קורה? למרבה ההפתעה ההאשמה המיידית בחוסר תשומת לב או היסח דעת, היא לא מה שעולה מהסקר. 78% מהאנשים מאמינים שזה קורה בשל ניסיון של הנהג "להספיק" לחצות את הצומת כאשר האור מתחלף לאדום. 15% מאמינים כי הנהגים "לא רואים את הרמזור", כלומר נוהגים בחוסר תשומת לב ו-7% לא יודעים את הסיבה.

נירו לוי משקפיים. יח"צ,
השחקן נירו לוי שנפגע מנהג שנחשד כי חצה צומת באור אדום/יח"צ

כאשר זה מגיע לשאלת ההרתעה ממעבר באור אדום, נראה שהציבור שכן מאמין שאפשר לעשות משהו, כבר לא רוצה לשמוע על הסברה וחינוך - אלא מצדד באכיפה ישירה, אוטומטית ולא סטטיסטית. אכיפה מהסוג שראוי לעבירות תנועה מהן לא ניתן להיחלץ באזהרה בשל רמת סיכון החיים בהן.

כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (66%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום. אז אולי אחרי מיליונים על מיליונים ששפכה המדינה על מצלמות המהירות חסרות התוחלת, יימצא להן שימוש במקום להפוך לגרוטאות ברזל בדמות מצלמות רמזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully