וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעמיד את המכוניות שלנו למבחן ריסוק" בצ'רי מתכוננים לכניסה לישראל

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 13:20

בגל המותגים הסיניים ששוטף את ישראל בשנים האחרונות ובמיוחד ב-2022, צ'רי שמגיעה תחת כנפי קרסו מוטורס עושה דברים קצת אחרת ועם שאיפות אחרות. ראיון מיוחד

צ'רי אומודה 5. אתר יצרן
אומודה 5, המודרני ביותר ואמור להיות השחקן המרכזי שלה/אתר יצרן

המצגת של מר שאו, סגן הנשיא של צ'רי העולמית מתחילה בהצגת המבנה המסועף של צ'רי כתאגיד ושל הזרועות השונות של צ'רי כיצרנית רכב על מותגי המשנה שלה. הרשימה מסחררת ונעה מנדל"ן לטכנולוגיה, זה כמעט סינית עבורי. אבל כאשר הוא עובר לדבר על המנועים ותיבות ההילוכים (מעל 10 דגמים של תיבות הילוכים) שבפיתוח העצמי של החברה, אני חוזר למצוא את הידיים והרגליים. לדבריו הם הגיעו בדור הנוכחי של מנועי הבעירה הפנימית שלהם לנצילות של 43%, זהו נתון גבוה מאוד, בשורה אחת עם מנועי בנזין מערביים מתקדמים. אבל העולם החדש של תעשיית הרכב כבר לא נמצא שם, בטח לא בקרב היצרניות הסיניות שמבקשות לקחת נתח ממכירות הרכב במערב.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
TIGO 8 פרו, 7 מושבים וכיוון ליוקרה/אתר יצרן

וכאשר זה מגיע למכוניות חשמליות, כמו היצרניות המערביות, הם מתחילים את השיח של מכוניות חשמליות בתפיסה ההוליסטית של מחזור החיים של מכונית חשמלית. כזה שמחויב לייצור ובניה ירוקים, ציי רכב שיתופיים ולא רק לאפס פליטת מזהמים לאורך חיי המכונית. למעשה, אחרי 19 שנים רצופות שהיא יצואנית הרכב הגדולה ביותר מסין, מישהו פיצח שם באופן יסודי מאוד את האופן שבו למדנו להכיר מכוניות - עם פירוק לגורמים של נקודות החוזקה שכל יצרן מדבר עליהן; מטכנולוגיית מערכות בטיחות מתקדמות, קישוריות ומערכות בידור, איכות הייצור הגבוהה ורשימת הפרסים שזכתה בהם היצרנית.

צ'רי טיגו 7. אתר יצרן
צ'רי טיגו 7, מול ספורטאז' והטוסון?/אתר יצרן

אבל הסיבה שמעניינת אותנו בראיון הזה היא המכונית החשובה יותר בהיצע של צ'רי וזו שמייצגת את המוצרים העדכניים והחדשים ביותר של צ'רי - אנחנו נכיר אותה בתור אומודה 5, בשווקים אחרים היא מוכרת גם כ-FX. מי שמציגה את המכונית היא מיס ליליאן, מנהלת השיווק של הדגם. עם האומודה 5 מכוונים בצ'רי לפלח העליון של השוק - אם הכוונה לכלי רכב דוגמת יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק אנחנו נצטרך להמתין לראותו אותו ולנהוג בו, הצהרות קודמות כאלו של יצרניות סיניות התבררו כיומרניות מאוד כאשר הגענו למוצר עצמו.

עם פלטפורמה חדשה וכוונה לשיווק גלובלי שלו גם בשווקים חדשים, עם אירופה על הכוונת האומודה 5 חותך מהמראה הגנרי לעיתים של המוצרים שפגשנו מתעשיית הרכב הסינית שבהרבה מהמקרים התגלגלו מדגמי בנזין קיימים ולעיתים מיושנים. בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל זהה שנמצאים באותה מסגרת, המראה עצמו נקי והייטקי, עם הפעלה קולית, עריסה כפולה לטעינה אלחוטית, איזור אחסון מתחת לקונסולה הצפה ועוד.

המנוע הוא 1.6 ליטר בנזין, מוגדש עם 197 כ"ס, תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 הילוכים, התאוצה ל-100 היא ב-7.8 שניות. פרטים נוספים אודות הדגם ואלו הרלוונטיים אלינו יגיעו לקראת תתחילת השיווק של הדגם בישראל.

צ'רי אומודה 5. אתר יצרן
תא הנוסעים באומודה 5, הפעלה קולית וטעינה אלחוטית לשני טלפונים/אתר יצרן

אני מתחיל את הראיון עם שאלה פשוטה, "איך בצ'רי מאפיינים את השוק הישראלי?", הראשון לענות עליה הוא מר שאו שאומר שמבחינתם השוק המקומי שלנו נחשב לדומה ביותר לשוק האירופי מבחינת הציפיות של הלקוח לרמת המוצר.

ועדיין, למרות שהשוק האירופי אליו מחמיא לנו מר שאו בשיוך הזה נוטה לצד החשמל באופן מובהק, צ'רי תייבא לישראל בשלב הראשון שלושה דגמים שלושתם קרוסאוברים, אומודה 5, טיגו 7 וטיגו 8. כאן אין הפתעה, קרוסאוברים זה הכיוון אליו הולכים הלקוחות ואליו הולכת התעשייה, גם השילוב של רכב מפואר בעל 7 מושבים (הטיגו 8) לא באמת מפתיע - אולם בניגוד ליצרניות הסיניות האחרות שנכנסו לכאן על טהרת ההנעה החשמלית - לצ'רי אין כזו כיום בהיצע. מה שיביא אותם להתמודד מול יצרניות וותיקות ומבוססות, ועם טכנולוגיה של "העולם הישן", שלא נדבר על היעדר פוטנציאל לייתרון תחרותי בדמות מחיר מופחת של הטבת המס למכונית חשמלית.

"למה בעצם בחרתם להגיע לשוק הישראלי עם הדגמים האלו?" אני שואל את מר צ'ין, מנהל השוק הישראלי בצ'רי.
- "עבור השוק הישראלי בחרנו שלושה דגמים שינסו לענות על כמה שיותר צרכים של הלקוחות הישראלים, מהטיגו 8 ללקוח היוקרה, הטיגו 7 ללקוח שמחפש שימושיות והאומודה 5 ללקוחות צעירים".

"מה שמאפיין את השווקים כיום ואת המותגים הסיניים הם כלי רכב חשמליים, למה אתם נכנסים לשוק דווקא עם מכוניות בנזין?"
- "אנחנו בוחרים את אסטרטגיית השקת הדגמים שלנו לפי נקודות החוזקה שיש לנו והתנאים בשוק המקומי. כרגע, אנחנו עדיין רואים פוטנציאל רב בשוק מכוניות הבנזין, כיום ובשנים הקרובות הוא ימשיך להיות דומיננטי וגם מקום שבו אנחנו יכולים להינות מיתרון. בטווח הזמן של שנתיים קדימה, אנחנו נשיק גם דגמים חשמליים וגרסאות פלאג אין עם הגדילה של הסגמנטים האלו והדרישה של הלקוחות למכוניות".

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
האם הטיגו 8 פרו יצליח לדגדג את מותגי היוקרה או יהיה הצעת גודל לשקל מול סקודה קודיאק ודומיו?/אתר יצרן

"מהו השוק שבו אתם תתחרו? מול מי אתם ממצבים את כל אחד מהדגמים?" זו שאלה שיצרניות רכב לא אוהבות, וכאשר שואלים את זה את אנשי צ'רי הם בוחרים בטכניקה של לענות בלי לתת תשובה, אלא לחזור על מאפייני כל אחד מהדגמים והניסיון לקלוע לכמה שיותר קהלים. בהיעדר מחירים ובלי לדעת בדיוק באילו מפרטים המכוניות צפויות להגיע לישראל קשה לשים את האצבע על מתחרים ישירים, אבל האומודה 5 עשוי לשחק במגרש של הקרוסאוברים הקומפקטיים, כלומר החל מטיוטה CHR ועד ניסאן קשקאי ורנו ארקנה. הטיגו 7 מול שחקנים כמו קיה ספורטאז' או פיג'ו 3008 ובמקרה של הטיגו 8 בעל 7 המקומות העסק כבר מורכב יותר, שכן הוא מכוון גבוה לעולם הפרימיום, אבל עשוי בפועל להיות מושווה לכלים כמו סקודה קודיאק. שוב, הכל תלוי בתמחור.

"כאשר זה מגיע למותגים סיניים, הלקוח הישראלי בעיקר מחפש את המחיר, האם אתם הולכים להיות מותג מוטה מחיר? או שתנסו להשוות את המחיר לזה של שחקנים אחרים?" מר שאו מסביר שהכוונה שלהם, למרות ההיסטוריה הקצרה שלהם היא להפוך ליצרנית שנמצאת בקו אחד עם היצרניות הוותיקות הגדולות בעולם."אנחנו כרגע בתהליך של גדילה והרחבת הייצוא אומרת שהשינוי הזה כבר מתרחש - והגדילה הזו מגיעה כי הלקוחות מאמינים בה ואוהבים את המכונית, לא בגלל המחיר".

מכוניות היברידיות של צ'רי הסינית באולימפיאדת בייג'ין. אתר יצרן
כבר כמעט 20 שנים שצ'רי מפתחת טכנולוגיות באופן עצמאי, כאן עם מכונית היברידית מ-2009/אתר יצרן

"אתם ודאי יודעים שבשנתיים האחרונות, השוק הישראלי חווה כניסה של 8-9 מותגי רכב סיניים, איך אתם מתכוונים לבלוט בשוק הזה ולא להיות עוד מותג סיני?" מר צ'ין מזכיר את הוותק של צ'רי ביחס למותגי הרכב האחרים מסין וותק, ההיבט השני הוא שכמו שציין סגן הנשיא שאו, הם מתכוונים למצב את עצמם מעל היצרניות הסיניות האחרות ולא להתמודד איתן ברמת המחיר, אלא להציג מוצר מתקדם ואטרקטיבי יותר. הנקודה השלישית היא הכוונה שלהם להציע שירות ומעטפת אחריות נרחבת מאוד, רחבה יותר משל כל מותג אחר. פעילות ללקחות גם אחרי הרכישה כדי לחבר אותם למותג.

"בעולם שמתמודד עם קשיי אספקה, איך אתם יכולים להבטיח הגעה של כמות מכוניות מספקת לפעילות שלכם?" מר שאו מסביר שלמרות שבשנה שעברה, הם, כמו שאר יצרניות הרכב סבלו מקשיים בהשגת רכיבים ושמירת על רציפות הייצור, הם מאמינים שהניסיון שלהם בייצוא מכוניות מסין והעובדה שהם הצליחו לשמור על אספקה קבועה של מכוניות לשווקים גדולים בהרבה מישראל ומדובר במספרים של 50 אלף יחידות בחודש, תביא לכך שאת הצרכים של השוק המקומי הם יספקו ללא בעיה.

עוד בוואלה!

צ'רי ו-BYD בהכנות אחרונות להסתערות מקומית

לכתבה המלאה

"מבין שלושת הדגמים שאתם מתחילים לשווק בישראל, מי הדגם שאתם מצפים למכור ממנו הכי הרבה?" טוב, זו גם שאלה שיצרניות רכב לא אוהבות, וגם כאן הבחירה היא לתת תשובה ולא לענות. הפעם זו מיס ליליאן "כל אחד מהדגמים האלו הוא שחקן חזק בקטגוריה שלו".

אחד השטחים המתים המשמעותיים ביותר אצל חלק מהמותגים הסיניים הוא עניין רמת הבטיחות והעמידה שלהם במבחני ריסוק מערביים, "אתם השקעתם המון בבטיחות , גם ב-7 כריות אוויר וגם במערכות מתקדמות, האם בכוונתכם להשתתף במבחני הריסוק של EURO NCAP?" התשובה של אנשי צ'רי הייתה חיובית ובאופן חד משמעי - למעשה האומודה 5 כבר הועמד במבחני הריסוק וכעת ממתינים לתוצאות המבחנים שאמורות להתפרסם עוד במהלך החודש הקרוב. "אתה לא יכול להצליח בשוק האירופי בלי חותמת של 5 כוכבים במבחן ריסוק, לשם כיוונו במהלך הפיתוח של המכונית".

האמירה הזו לא מנותקת לחלוטין, שתי נציגות של יצרניות סיניות שגם הן בדרך לכאן הסופר מיני funky cat של ORA חברת הבת של גרייט וול והקרוסאובר של WEY ה- coffee 01זכו שניהם בסט המבחנים האחרון ב-5 כוכבי ריסוק, עם ציונים גבוהים במיוחד דווקא בהיבט של ביצועי מערכות הבטיחות המתקדמות. כך שהרף שנקבע גבוה ונשאר רק להמתין לתוצאות של צ'רי בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully