וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי ו-BYD בהכנות אחרונות להסתערות מקומית

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 7:51

בחודשים הקרובים יתחיל השיווק של שני מותגי הרכב הסיניים צ'רי ו-BYD. בתפריט: מכוניות בנזין וחשמל. זה מה שאנחנו יודעים עליהן

סיניות חדשות בישראל. אתר יצרן
דגמי בנזין וחשמל, הגל הראשון של מוצרי BYD וצ'רי/אתר יצרן

בימים אלו הולכות ונשלמות ההכנות להגעת שני מותגי רכב סיניים גדולים לישראל. הראשון הוא צ'רי שאת זיכיון היבוא שלו קיבלה קרסו מוטורס. המותג השני הוא BYD שעל היבוא שלו לישראל אחראית "שלמה מוטורס" חברה משותפת לקבוצת אלייד (הבעלים של צ'מפיון מוטורס) וקבוצת שלמה שכבר מייבאת את האוטובוסים החשמליים של BYD.

לא רק המוצא משותף והעובדה שהחברות הללו בגודל דומה ועם כוונות דומות להתבססות באירופה בשנים הקרובות, לשני המותגים האלו גם היסטוריה מקומית לא קצרה של המתנה בת שנים למעבר מאחזקת הזיכיון לשיווק בפועל. אבל בכל הקשור לשיווק בישראל, שתי החברות מגיעות עם גישות שונות שמשתקפות גם בהיצע הדגמים שלהן.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
דגמי צ'רי יהיו בעיקר קרוסאוברים/אתר יצרן

הדובדבנים של צ'רי

בניגוד לרוב המוחלט של היצרניות הסיניות שנכנסו לישראל בעבר והתבססו פה כמו MG ומי בשנתיים האחרונות, אצל צ'רי יתבסס ההיצע בשלב זה על מכוניות מונעות בנזין שקיבלו לאחרונה תקינה אירופית. שלושתם עושים שימוש במנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו ולו 197 כ"ס ו-29.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. ליצרנית יש עוד מנוע בנזין, בנפח 1.5 ליטר עם סיוע היברידי מתון, 158 סוסים ותיבה רציפה שאולי יצטרף בהמשך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
צ'רי אומודה 5. אתר יצרן
צ'רי אומודה 5, בבסיס ההיצע/אתר יצרן

הראשון מדגמי צ'רי הוא האומודה 5, דגם חדש יחסית בהיצע של היצרנית (הוצג בסוף 2021) ובמימדים דומים לאלו של ניסאן קשקאי וטויוטה CHR. האומודה 5, כמו שאר הדגמים אמור להגיע עם רשימת אבזור ארוכה שתהייה אחת מהנקודות בהן ינסה לפתות את הקהל הישראלי. בין השאר מדובר על לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', מראה מרכזית שהיא למעשה מצלמה, מצלמות 360 מעלות, חלון שמש, טעינה אלחוטית ועוד.

מעליו יהיה הטיגו 7 פרו, הוותיק יותר שהוצג ב-2016 ומקביל במימדיו לג'יפונים כמו פיג'ו 3008 וקיה ספורטאז', למעט מימד גובה חריג של 175 ס"מ. גם פה הכוונה היא להעמיד רכב מאובזר יחסית עם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', מצלמות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, טעינה אלחוטית, גג פנורמי ועוד.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
טיגו 8 פרו, עם 7 מושבים/אתר יצרן

את דגם הדגל שלה, הטיגו 8 פרו כבר חשפנו פה בעבר, הוא כבר מציג מימדים גדולים יותר, דומים לאלו של מיצובישי אאוטלנדר וטיגואן אולספייס וכמותם יציע 7 מקומות ישיבה. מושבי השורה השלישית מקבלים יציאות מיזוג נפרדות, מסך המולטימדיה גדל ל-12.3 אינץ', מושבים חשמליים ועוד.

הדגמים טרם נבחנו במבחני ריסוק אירופיים, אך ככל הידוע יכללו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על רכב ב"שטח מת". תחילת השיווק הרשמית מתוכננת לרבעון האחרון של השנה.

BYD טאנג EV. אתר יצרן
ה-BYD טאנג EV, חשמלי עם 7 מושבים/אתר יצרן

BYD הולכת על חשמלי

היצרנית השנייה שתגיע לישראל היא BYD, כאמור תחת כנפי "שלמה מוטורס" בשותפות עם קבוצת אלייד ותתחיל את שיווק המכוניות שלה כבר מהחודש הבא. על פעילות המותג בישראל יהיה אחראי ג'קי אביב, שניהל עד כה את מותג סקודה. בשלב הראשון תפתח היבואנית אתר אינטרנט שיאפשר רכישה און ליין ובמקביל ארבעה אולמות תצוגה כאשר הראשון בהם יהיה בפתח תקווה ואליו יצטרפו בהמשך אולמות בחיפה (במהלך ספטמבר), בירושלים (אוקטובר) ובבאר שבע (בדצמבר).

בניגוד לצ'רי, המכוניות של BYD יהיו חשמליות בלבד, לפחות בתחילה ואליהם עשויים להצטרף מכוניות פלאג אין. בשלב זה לא חושפת היבואנית את שמות הדגמים שתייבא לישראל, אולם בהיצע של היצרנית ישנן שלוש מכוניות שרלוונטיות אלינו.

BYD האן EV. אתר יצרן
האן EV מכונית נוסעים גדולה/אתר יצרן

הדגם הראשון הוא ה"טאנג EV" קרוסאובר גדול באורך 487 ס"מ ובעל בסיס גלגלים של 282 ס"מ ושבעה מושבים. לפי הפרסומים בחו"ל הוא מוצע בשתי תצורות הנעה, אחת עם מנוע חשמלי יחיד והנעה קדמית ולה 241 כ"ס וגרסה בכירה עם שני מנועים חשמליים המספקים 510 כ"ס ותאוצה מרשימה לרכב במימדיו - 4.6 שניות ל-100 קמ"ש. הטווח המוצהר מסוללות ה-86.4 שלו עומד על 400 ק"מ והוא תומך בטעינה מהירה שתביא אותו ב-30 דקות מ-30 ל-80%.

האבזור, לפחות כפי שמוצג באתר היצרנית בחו"ל כולל לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה של 12.8 אינץ' הניתן לסיבוב, ריפודי עור, טעינה אלחוטית, חישוקי 22 אינץ', בקרת אקלים ועוד. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטומטית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב ב"שטח מת".

BYD האן EV. אתר יצרן
תא הנוסעים של ה"האן EV"/אתר יצרן

הדגם השני של היצרנית היא משפחתית נדיבת מימדים בשם HAN EV שהוצגה בראשית 2020, כאן הגודל הוא 496 ס"מ מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 292 ס"מ. בכל הקשור לנתונים טכניים, כדרכן של יצרניות סיניות לעיתים, אין מקור מסודר ואמין למידע, אולם נראה כי ישנן שתי גרסאות הנעה - קדמית וכפולה. לזו הקדמית מנוע יחיד בהספק 241 או 218 כ"ס, 7.9 שניות ל-100 ועם סוללות 85.4 קוט"ש או 77 קוט"ש, מצהירה על טווח של 605 ק"מ, אולם נתון זה הוא תחת מדידת ה-NEDC הישנה ולא WLTP המקובלת בתעשייה. הגרסה הבכירה מגיעה עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, 487 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות וטווח של 550 ק"מ, גם פה תחת מדידת NEDC.

BYD SEAL. אתר יצרן
ה-SEAL, הדיבור היא שהיא תתחרה בטסלה מודל 3. נראה לגבי זה.../אתר יצרן

הדגם השלישי של היצרנית הוא ה-SEAL שהינו גם העדכני ביותר והוצג באפריל השנה. זו משפחתית גדולה עם 480 ס"מ ו-292 ס"מ בבסיס הגלגלים. גרסת הבסיס עם מנוע יחיד והנעה אחורית עם 201 כ"ס, סוללת 61.4 קוט"ש, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות וטווח מוצהר של 550 ק"מ על פי התקן הישן. גרסת הטווח הארוך עם הנעה אחורית, 308 כ"ס, סוללה של 82.5 קוט"ש תאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ועם טווח מוצהר של 700 ק"מ. בגרסת הביצועים ההנעה היא כפולה, ההספק הוא 523 כ"ס, התאוצה היא 3.8 שניות ל-100 והטווח הוא 650 ק"מ.

אלא אם כן מצפה לכולנו הפתעה, המחירים לא צפויים להיות נמוכים, מחירה של ה-SEAL מתחיל ב-32 אלף דולר לגרסת הבסיס, כ-7,000 דולר פחות מטסלה מודל 3 SR ומגיע עד ל-42,500 דולר לגרסת הביצועים בעלת הטווח הארוך.

נסייג כי כל הנתונים האלו הם משוערים ומבוססים על פרסומים באתרים שונים וייתכן כי המפרטים המקומיים יהיו שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully