וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציע הרבה, מתאמץ לא מעט. איך קיה ספורטאז'?

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 7:40

להיט המכירות הקוריאני צריך לשמור על מעמדו השולט בסגמנט, אל מול תחרות חזקה מאי פעם - חשמליות סיניות המפתות בטכנולוגיה מתקדמת, מתחרים ותיקים שהבשילו והשתבחו, וסוללת מערכות בטיחות מתקדמות יש כבר לכולם. האם יצליח הספורטאז' לשמור על עמדת הבכורה?

קיה ספורטאז' 2022. רמי גלבוע
הספורטאז' החדש מודרני ואלגנטי, משתלב היטב במגמות העיצוביות של 2022/רמי גלבוע

עם למעלה מ-80,000 אקזמפלרים המסתובבים על כבישי ישראל, קיה ספורטאז' הוא מאבות המזון של סגמנט הקרוסאוברים משפחתיים-קומפקטיים. במהלך השנים ריסק ספורטאז' שלוש תקרות זכוכית: הקרוסאובר הראשון שהציע גרסה במחיר משפחתית 'רגילה', הוא הציע מערכות בטיחות מלאות בסגמנט עממי יחסית, וב-2016 אף הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. תחת משקלם של כתרים אלה מגיע אלינו דור חמישי, החולק מכלולים רבים עם יונדאי טוסון שכבר נמכר כאן בהצלחה. המשימה קשה במיוחד לאור עליית מחירי ספורטאז' 2022, המשתרעים היום בין 170,000 ל-195,000 שקלים לרכב המבחן מדגם 1.6 בנזין ברמת הגימור פרימיום. 'עממי' זה כבר לא יהיה.

קיה ספורטאז' 2022. רמי גלבוע
חרטום מחודד ומזוות, יחידות תאורה בולטות, עיטורי שחור וכרום/רמי גלבוע

מראה עיניים

אני חייב להודות כי לא הזלתי דמעה על התפוגגותו של "אף הנמר" שמעולם לא ריגש אותי. את הקווים המקומרים של ספורטאז'י העבר החליף מרכב מודרני ומזוות, רחוק מאוד מה-DNA הקודם. עיצובו של ספורטאז' 2022 מוקפד ומשוקע, הוא מאמץ אלמנטים של מכוניות חשמליות מודרניות, בעיצוב מוחצן מאוד. שבכה ענקית שולטת בחרטום, תחומה ביחידות תאורה אלגנטיות וגיאומטריות. מרענן עבור מי שמחפש הופעה מודרנית. אני משער שיש כאן גם קריצה לעידן המכוניות החשמליות, למרות שהספורטאז'ים מגיעים לישראל על טהרת הבנזין והדיזל.

עוד בוואלה!

קיה ספורטאז' החדש פה. מה המחיר?

לכתבה המלאה
קיה ספורטאז' 2022. רמי גלבוע
הצמיגים הספורטיביים נאים למראה, אבל פוגעים בנוחות הנסיעה/רמי גלבוע

גרסת המבחן 'פרימיום' כוללת גגון אלגנטי, עיטורי כרום נקיים וחישוקי 19 אינץ' מוגזמים, המעניקים לו מראה ספורטיבי. הספורטאז' 2022 גדל בסנטימטרים בודדים, הוא קצת יותר מרווח מהדגם היוצא.

לוח המחוונים ממשיך את הקו החיצוני המודרני, מציג ויטרינת זכוכית מרשימה הכוללת שני מסכי 12.3 אינץ' גדולים ואיכותיים בצבעיהם. מערך זה מעניק לספורטאז' ניחוח יוקרתי למדי, הנתמך ברמה גבוהה יחסית של דיפונים וגימורים - אפשר להתלונן על עליית המחירים, אבל קל לראות לאיפה הלך הכסף. פתחי יציאת המזגן אלגנטיים, ומתחתיהם פרוש פאנל אלקטרוני לתפעול מיזוג האוויר ומערכת הצליל; הנדסת האנוש הייתה אמורה להיות טובה עם שני מתגים פיזיים אבל הנהג צריך לדפדף ביניהם, זה לא הכי אינטואיטיבי. למה הם לא מסוגלים להוציא משהו פשוט, עקבי ולא מתחכם?

קיה ספורטאז' 2022. רונן טופלברג,
תא הנוסעים משובח. מערך התצוגה איכותי ומרשים, החומרים איכותיים למראה ולמגע/רונן טופלברג

בגרסת פרימיום תקבלו חוגת הילוכים, לא התלהבתי. המושבים הקדמיים מחושמלים, מחוממים ומאווררים, הקישוריות מלאה. תנוחת הנהיגה טובה, למרות שמושבי העור היו קצת מוצקים לטעם ישבני; אהבתי את העור הבהיר, הספורטאז' הזה כבר לא קודר ואפלולי. התצפית החוצה טובה, הודות לחלונות משולשים קטנים הצמודים לקורות הגג. המושבים האחוריים נוחים ומרווחים, גם עם גג השמש הפנורמי של רכב המבחן.

בסך הכל יש כאן תחושה מרווחת ומודרנית, איכותית ומבוצעת כיאות. דגמי הבסיס (אורבן 170,000 שקלים, טופ 180,000, EX 185,000) פחות מאובזרים, כמובן. תא המטען גדל בכ-100 ליטרים משמעותיים, אבל הוא כולל רק גלגל רזרבי זמני (לפחות זה לא מדחס מיניאטורי ושאר אבזרי פאנצ'רמעכר).

קיה ספורטאז' 2022. רונן טופלברג,
לא השתגעתי עם בורר ההילוכים בצורת החוגה/רונן טופלברג

בנזין ודיזל

בשלב זה ולמרות רוחות החישמוליזצייה, ספורטאז' מגיע לישראל רק עם מנועי בעירה פנימית, אין מנוע חשמלי, אין היברידי נטען, אין אפילו היברידי-קל. גרסת הדיזל עולה 175,000 שקלים והיא מספקת 136 כ"ס ו-33 קג"מ; זהו הספק צנוע המיועד לצרכני נסועה גבוהים, המעוניינים בחיסכון בדלק. שאר הספורטאז'ים יגיעו עם מנועי בנזין 1.6 טורבו עם הספק מכובד של 180 כ"ס, תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ו-8.8 שניות מאפס ל-100. רכב המבחן סיפק ביצועי מנוע טובים, בתאוצות רמזורים ובעקיפות בין עירוניות.

קיה ספורטאז' 2022. רמי גלבוע
הישבן מדבר בשפה קצת שונה מהחרטום, אבל הוא מרשים. תא המטען גדל ב-100 ליטרים/רמי גלבוע

בעידן החשמל אלו לא תאוצות מרגשות אבל הן מספקות לחלוטין, בסופו של דבר איננו עוסקים ברכב ספורטיבי. תיבת ההילוכים מתפקדת בסדר אם כי לעיתים הייתה קופצנית מעט, בתחילת הנסיעה או בזחילת פקקים. תגובותיה אינן מהירות, אבל הן יספקו את הלקוח המשפחתי. בתאוצות חזקות משמיע המנוע את קולו, וחמור מכך - הוא ממש לא חסכוני. בנהיגה בין עירונית רגועה מאוד הוא הוציא לנו פחות מ-13 קילומטרים לליטר, זה לא מרשים. אין ספק שהגרסה ההיברידית תשפר מהותית את ביצועי המנוע, עם 226 כ"ס וכ-7.5 מאפס ל-100.

קיה ספורטאז' 2022. רונן טופלברג,
יחידות התאורה מושקעות ומרשימות/רונן טופלברג

הספורטאז' עמוס במערכות בטיחות מלאות, כולל בלימה אוטומטית (גם בנסיעה לאחור, עובדת היטב), שמירת נתיב, התראה על שטחים מתים וכיו"ב. יש שבע כריות אוויר, כולל מרכזית המפרידה בין הנהג והנוסע מימין. ההיגוי קל ומדוייק למדי והוא מאפשר נהיגה מהירה, אם כי הרכב אינו מעודד אותך לנהיגה ספורטיבית - זה גם לא תפקידו בחיים.

מתלי הספורטאז' רכים יחסית, מטפלים לא רע בגלי אספלט קלים ובקפלי מע"צ; מצד שני ועם צמיגים בחתך 50, שברי אספלט וגדודיות זדוניות חודרים בקלות אל ישבן הנוסעים. זה לא נעים בתחושה, וגם לא שקט. כמו תמיד, אני משער שדווקא הגרסאות העממיות יהיו נוחות יותר, הודות לצמיגים בחתך 55 ו-65. איך אמר לי אחד ממנהלי קיה? "נכון שהצמיגים הספורטיביים אינם נוחים אבל כך גם נעלי עקב, ובכל זאת, הלקוחות אוהבים אותם". כנגד טיעון אופנתי כזה, נגמרו לי המילים...

קיה ספורטאז' 2022. רמי גלבוע
אל תבנו על יכולות שטח, מקסימום, שביל מסודר/רמי גלבוע

סיכום

הדור החמישי של ספורטאז' אינו מושלם, ועליו להתחרות בדגמים אחרים, מתוחכמים, מעודנים ומחושמלים. מחירו טיפס לגבהים מטרידים אבל אין ספק שזהו הספורטאז' הטוב ביותר שהיה עד היום, עם עיצוב חיצוני עדכני ובולט לעין, ותא נוסעים שעבר שיפורים חשובים. היינו שמחים לקבל שיפור מקביל בעידון הנסיעה, ולהגיע כבר אל העידן ההיברידי; הנעה חשמלית חזקה וחסכונית תוכל להחזיר את הספורטאז' להובלת הסגמנט. אבל כבר עכשיו, השיפורים שהוכנסו בספורטאז' 2022 מצטרפים אל מעמדו הבכיר בישראל, ומבטיחים המשך קריירה בפסגת סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים.

קיה ספורטאז' 2022. רונן טופלברג,
דור חמישי ונטל ההוכחה כבר רציני מאוד/רונן טופלברג

על הצד הטכני :קיה ספורטאז' 'פרימיום'

מנוע, הנעה: טורבו בנזין, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,598 סמ"ק
הספק מרבי (כ"ס): 180/5,500
מומנט מרבי (קג"מ): 27.0/1,500
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 8.8 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 201
תצרוכת דלק (מבחן, קמ"ל): 11.9 (בין עירוני)

אורך (ס"מ): 450.5
רוחב (ס"מ): 186.5
גובה (ס"מ): 165
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
נפח תא מטען (ליטר): 591
צמיגים: 235/50R19
משקל עצמי (ק"ג): 1,558

מתחרים:
פיג'ו 3008, טויוטה ראב 4, יונדאי טוסון

מחיר (שקלים):
195 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully