וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי נפרדת ממנוע הבנזין עם גרסאות מטורפות

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 9:08

אודי R8 פרפורמנס/אודי

שימו לב הנוסעים בטיסת אודי R8V10 לאינגלושטט, זוהי הקריאה האחרונה למי שעדיין רוצים לחוות את הבעיטה האלימה של 10 בוכנות שמעיפות אתכם קדימה בכוח לפני שהן יוצאות לגמלאות. אבל לא רק לכם, גם לכל מי שמחפש את הקומפקטית הפרועה ביותר בעולם - אודי RS3 שתגיע בגרסת ביצועים בייצור מוגבל.

כן, אודי מתחילה לסמן את הדרך לעתיד החשמלי שלה, אבל רגע לפני מזמינה אתכם לקבל טעימה אחרונה של הנוזל הממכר הזה שהניע את מכוניות הביצועים שלה בכל השנים שקדמו לחשמל. כל מה שצריך לדעת עליהן במקום אחד.

אודי R8 פרפורמנס. אתר יצרן
אודי R8 פרפורמנס/אתר יצרן

כשאודי התחילה לייצר את ה-R8 העולם לא ממש ידע איך לאכול אותה. סוג של מכונית על, שמורת הטבע של האיטלקים מיצרנית גרמנית שתמיד פנתה לשכל של הלקוחות שלה. אבל ההתמדה השתלמה ובזכות היכולות שלה ולא פחות מכך תהילת מירוצים בסבבי הסיבולת העולמיים המכונית הזו לאט לאט קיבלה מקום של כבוד בקרב חובבי הנהיגה שרצו אפיל טכנולוגי למכונת הספורט שלהם.

כעת, בדמדומי הדור השני שלה אודי מציגה את ה-R8 במהדורה אחרונה וקיצונית. המנוע הוא V10 בנפח 5.2 ליטרים עם הנעה אחורית ותיבת הילוכים כפולת מצמד, כן ממש המתכון לאחותה הלא תאומה מבית למבורגיני - ההוראקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אודי R8 פרפורמנס. אתר יצרן
גיבור גדול/אתר יצרן

זו לא גרסת ההנעה האחורית הראשונה לאודי R8, אולם זו החזקה ביותר שלה עם 620 כ"ס במקום 570 בהם נאלצה להסתפק הגרסה הזו עד כה. המשמעות מבחינת הביצועים הם קיצוץ של 0.4 שניות ל-100, כך שהנתון עומד על 3.4 שניות ומהירות מירבית של 320 קמ"ש.

אבל הסיבה האמיתית למסיבה פה הם לא הביצועים האלו, באמת, עברנו את הגיל של 0-100. מה שמעניין פה הוא שלל השיפורים האחרים שבאודי העמיסו על המכונית הזו כמו עזרים אווירודינמיים כמו הכנפונים הקטנים בקצה הפגוש הקדמי והכנף האחורית הענקית. החלפת כל מה שאפשר בערך בחלקי סיבי פחמן (מושבים, מוט מייצב קדמי), כיוון ידני לבולמי הזעזועים שכעת יגיעו בתצורת קויל-אובר (יחידת בולם-קפיץ משולבת), חישוקי 20 אינץ' חדשים - כל אלו הביאו לדיאטה של 20 ק"ג מהמשקל.

אודי R8 פרפורמנס. אתר יצרן
בלמים קרמיים וחישוקי 20 אינץ' קלים במיוחד/אתר יצרן

עוד ברשימת התוספות והשדרוגים תמצאו בקרת משיכה חדשה, בה לא מסתפקים במצב פעיל או לא, או 4 מצבים, אלא 7 מצבים שמאפשרים לנהג להחליט אם הוא מעוניין לנהוג עם השגחה מלאה של כל המערכות או לנתק אותן לחלוטין כי זה הוא שילם בסביבות שני מיליון שקלים על המכונית הזו וזכותו להפוך אותה לחלק מהנוף בסיבוב הבא. אולי ציוד המכונית בצמיגים אולטרה ספורטיביים של מישלן מדגם הקאפ 2 יעזרו בכל זאת להשאיר את המכונית הזו על הצד הנכון של האספלט.

מיטבי הזיכרון שבכם אולי זוכרים שבסוף שנת 2017 אודי כבר תכננה להיפרד מה-R8 עד שנת 2020 ולהתמקד בקרוסאוברים ספורטיביים. אז אנחנו שנתיים אחרי שעת ה"ש" והיא עדיין איתנו, חיה ובועטת, ואולי רק אולי גם הפעם היא תזכה לעוד כמה שנים של חסד?

אודי RS3 פרפורמנס. אתר יצרן
פרץ אומנותי של אודי, הפגנת יכולות או פוטושופ מגניב?/אתר יצרן

RS3 עושה 300

עוד במפגש הראשון שלנו עם הדור הנוכחי של אודי RS3 הבנו שהפעם הם עשו פה משהו שונה לגמרי. ממכונית מאוד מהירה, אבל סינטטית ומלאכותית, הם הפכו אותה לשד משחת שגם יודע להוציא את הזנב שלו עם החלקות כוח משוגעות. נדחף קדימה על ידי מנוע ה-5 צילינדרים 2.5 ליטרים ונתמך על ידי מנגנון חלוקת מומנט ששולח כוח לכל גלגל בנפרד ומסוגל להפוך אותה למכונית דריפטים של ממש.

עכשיו מגיע הרגע לסחוט עוד קצת את הלימון הזה והוא מגיע בדמות מהדורת "פרפורמנס" מתוגברת ומוגבלת.

אודי RS3 פרפורמנס. אתר יצרן
יאפ, זו אודי שיודעת לצאת להיגוי יתר תחת כוח/אתר יצרן

בכל הקשור למנוע, אין שינויים מרחיקי לכת, המתכון הוא עדיין אותם 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים לרוחב שמניעים את כל ארבעת הגלגלים. ההספק עלה ב-7 כ"ס בלבד ל-407 כ"ס. שהדבר האחרון שאפשר לומר עליהם זה "בלבד" בטח על מכונית קומפקטית. הקונץ-פטנט - העלאה קלה של לחץ הגדישה ב-0.1 באר (מ-1.5 ל-1.6 אם אתם ממש רוצים לדעת). שיפור נוסף שבאודי טוענים שהצליחו להעניק לה הוא פריסה של המומנט (51 קג"מ) על טווח רחב יותר של סל"ד.

גם נתון ה-0-100 נותר זהה - 3.8 שניות, אבל הם כן הצליחו לדחוף את המהירות המירבית ל-300 קמ"ש עגולים. שוב, קחו רגע לחשוב על מכונית קומפקטית ששמה את הילדים בגן, אוספת חבילה מהדואר ואז פשוט נוסעת 300 קמ"ש.

אודי RS3 פרפורמנס. אתר יצרן
300 קמ"ש במשפחתית קומפקטית, שיגעון!/אתר יצרן

עוד שינויים שמכניסה אודי בגרסת הפרפורמנס נוגעים לכל מה שאמור לעזור לה להיות מהירה גם בפניות, לא רק בקו ישר. זה מתחיל מלמטה, עם צמיגי סמי-סליקס של פירלי מדגם טרופאו R שמטשטשים את הגבול בין צמיגי מסלול לכביש. מערכת פליטה משופרת, בולמי RS אדפטיביים ושיפורים למפצל המומנט המיוחד של ה-RS3.

והמספר 300 הוא לא רק נתון המהירות המירבית, הוא גם מציין את מספר היחידות הכולל שתייצר החברה מהגרסה הזו. 300 יחידות בלבד של הגרסה המוחלטת של מי שהיא הקומפקטית החמה המוחלטת וככל הנראה כם האחרונה מסוגה או לשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully