וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים? יש לנו כמה מכוניות זולות ומומלצות

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 8:30

פתיחת שנת הלימודים האקדמית היא גם האות ליציאה לדרך של מאות אלפי סטודנטים, חלקם גם יחפשו מכונית שתשרת אותם בזמן התואר. אלו כמה המלצות ששווה לשקול

מכוניות קטנות וזולות. אתר יצרן
השיקית, זו שיש לכולם, הגאונית, החסכונית ועוד המלצות לסטודנט המתנייד/אתר יצרן
השילוב בין תחבורה ציבורית לאופניים חשמליים מתקפלים לכיסוי טווח הנסיעה האחרון יהיו השילוב המנצח של חיסכון בזמן, כסף, זיהום אוויר ואפילו קצת כושר גופני

בדרך לתואר הנכסף הולכים כמה מאות אלפי סטודנטים בישראל להעביר ארבע שנים של להטוט בין עבודות, שיעורים, הרצאות, כתיבת מאמרים, מבחנים ובין לבין גם נסיעות הביתה או לחופשות. כאשר מניחים על כל הדברים אלו גם את הצורך לעשות הכל בתקציב מצומצם יחסית ורצון לחסוך כל הוצאה לא חיונית, הדילמה באיזו מכונית לבחור הופכת לקשה במיוחד.

רגע לפני שנציג לכם את האפשרויות העומדות בפני הסטונדט המתנייד, חשוב להדגיש שאם חיסכון הוא מה שמנחה אתכם, שימוש בתחבורה ציבורית תמיד יהיה זול יותר משמעותית מאשר מכונית. כניסתה של רפורמת "דרך שווה" לתחבורה הציבורית מעמיד את המחיר לחוזה חופשי שנתי לסטודנט על 1,350 שקלים אם הוא רק לאוטובוסים ועד 3,660 שקלים לשנה במסלול כולל רכבות. כלומר, פחות מהעלות של טסט-ביטוח-טיפולים-דלק בשנה, וזה עוד לפני שהכנסנו את עלות הקניייה של המכונית והוצאות לא צפויות. מסקר שערכה מוביט לאחרונה בקרב סטודנטים. מהסקר עולה כי כמעט 50% מהסטודנטים עושים שימוש בתחבורה ציבורית בדרך למוסדות האקדמיים, 24.1% עושים זאת בשילוב כמה אמצעי תחבורה, בעוד 17% עושים זאת במכונית פרטית. לא רוצים להיות תלויים אך ורק בחסדי התחבורה הציבורית? אין בעיה - השילוב בין תחבורה ציבורית לאופניים חשמליים מתקפלים לכיסוי טווח הנסיעה האחרון יהיו השילוב המנצח של חיסכון בזמן, כסף, זיהום אוויר ואפילו קצת כושר גופני. שווה לפחות את הניסיון.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה 1.2 ל' אוטומטית. ניר בן טובים
גם אופציה: סוזוקי סוויפט היא מכונה פשוטה, יעילה ותעמוד בכל התעללות/ניר בן טובים

בעזרת שי בן עזרי סמנכ"ל המכירות בחברת טרייד מוביל ריכזנו עבורכם מספר המלצות לרכבים המותאמים במיוחד לסטודנטים, רכבים קטנים, חסכניים, אמינים שישרתו נאמנה את הסטודנט הממוצע במהלך התואר ואפילו הלאה. חשוב לציין שבהחלטה על רכישת מכונית כדאי להתייחס לא רק לעלות המכונית עצמה אלא גם לעלויות הנלוות לאחזקת הרכב. החל מאגרות רישוי, עלויות ביטוחים, טיפולים, דלק וחניה.

אלו לא כל המכוניות הזולות שניתן לרכוש, אבל מיקדנו את החיפוש במכוניות קטנות שעונות לצרכים הצנועים יחסית של הסטודנטים. וכן, נכון שבשוק מסתובבות עוד מכוניות קטנות כמו סיאט איביזה, טויוטה יאריס, פורד פיאסטה, יונדאי i20, אקסנט, קיה ריו, מאזדה 2, סוזוקי סוויפט וכמובן דייהטסו סיריון הנצחית. אבל המטרה כאן הייתה למצוא את האיזון בין המכוניות שלא רק יביאו אתכם לסוף הסמסטר ברמת האמינות והאחזקה השפויות, אבל גם יפנו זרקור למנעד שבין המובנות מאיליהן לבין המציאות הקטנות יותר של השוק או כאלו שיתנו לכם את המשהו הקטן מעבר לכלי תחבורה.

עוד בוואלה!

מלכודות הפראיירים של המכוניות המשומשות

לכתבה המלאה

מנעד המחירים פה הוא רחב, וכאשר ניגשים למכונית כזו כדאי לשאול האם אנחנו רוצים להשקיע את הסכום שלנו כולו במכונית או להשתמש בו או בחלקו כמקדמה ולהשלים את השאר בתשלום חודשי. במידה ואתם יכולים לעמוד בהוצאה הקבועה, זה יאפשר לכם להתקדם למכונית רעננה, חסכונית ובטוחה יותר. אנחנו לא חסידים של קניית מכונית במימון, אולם אם החלופה היא התפשרות על בטיחות או חיים עם מכונית שגם ככה תוציאו עליה הון בתיקונים קטנים - זה עשוי להיות משתלם יותר.

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
מנוע גדול למכונית קטנה, זה עובד לא רע/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

קטנה עם גדול: שברולט ספארק 2016 ואילך

מכונית המיני של שברולט מסתובבת פה מאז 2011, תוכלו למצוא אחת כזו ידנית עם מנוע 1.2 ליטרים בכ-12,500 שקלים לפחות לפי מחירון יד2. אבל אנחנו פחות ממליצים על הדגמים המוקדמים והחלשים יחסית אלא על הדור המאוחר יותר. זה שנחת פה ב-2016 ומצויד כבר בתיבת הילוכים אוטומטית (רציפה) ומנוע 1.4 ליטרים עם 98 כ"ס שגם מעניק לה מעטפת ביצועים יכולות טובים יותר אם השימוש שלכם כולל גם נסיעות בין עירוניות ארוכות למשל או עליות. רמות הגימור LT+ ו-LTZ הגבוהות יותר מעניקות אבזור נדיב יחסית למכונית מיני והיא מהמרווחות בקבוצתה.

שי בן עזרי: "שברולט ספארק היא מתחרה ראויה על תואר "המיני הטובה ביותר", בעלת מנוע זריז וחסכוני, עיצוב נאה ואבזור עשיר, התחושה בה היא כזו שבדרך כלל מקבלים במכוניות גדולות ממנה".

בדור הזה מכוניות משנת 2016 הן המוקדמות ביותר שתמצאו והמחיר מתחיל מ-44,500 שקלים לרמת הגימור LT הבסיסית ועד 51,900 שקלים לגרסאות המאובזרות ביותר.

מבחן משווה: יונדאי i10 אוטומטית מול קיה  פיקנטו אוטומטית. ניר בן טובים
קיה פיקנטו, העם אמר את דברו/ניר בן טובים

כמו כולם: קיה פיקנטו 2011-2016

מכונית המיני שנמצאת בראש טבלאות המכירות כבר שנים לא עושה זאת בחסד אלא בזכות. בשני הדורות האחרונים שלה היא הציעה חבילה של התנהגות כביש ואבזור טובים, אבל הסיבה המרכזית לבחור בה הייתה העובדה שהיא הגיעה עם רשימת מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט. לרעתה נציין כי מנוע ה-1.25 ליטר שלה עם 85 הסוסים שלו לא יביא אתכם מהר לשום מקום והשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית מייצר לה צריכת דלק לא מרשימה למכונית מיני. למי שירצה לקבל צריכת דלק טובה יותר, לא בעל צרכים מאומצים מדי ומוכן להתפשר בביצועים יש את מנוע ה-1.0 ליטר על 66 סוסי הפוני שלו.

שי בן עזרי: "מלכת המכירות, הפכה לשם נרדף לקטגוריית המיני, נעימה לנהיגה וחסכונית לתחזוקה, אין ספק שקיה פיקנטו היא מלכת הקטגוריה, שומרת על ביקוש גבוה ותמורה מעולה לכסף".

מחיריה של הפיקנטו מתחילים ב-16,900 שקלים לאחת ידנית מ-2011 ו-29,900 לאוטומטית מאובזרת מאותה שנה. בשנה האחרונה של הדור ההוא משתרע טווח המחירים מ-27,500 שקלים ל-1.0 ליטר ידנית ועד 48,800 ל-1.2 ליטר ברמת גימור ספורט בעלת 3 דלתות.

מבחן לפיג'ו 208 1.2 ל' ידנית. ניר בן טובים
לא לוותר על היסטורית טיפולים/ניר בן טובים

הכי שיק בשוק: פיג'ו 208

מכונית הסופר מיני של פיג'ו היא דור נוסף בשושלת מפוארת של מכוניות קטנות ומעולות של היצרנית הצרפתית (ושימו את ה-207 בצד רגע). מנקודות החוזקה שלה ביחס למתמודדות האחרות פה: מימדים, עיצוב חיצוני, איכות חומרים, נוחות נסיעה והתנהגות כביש וביצועים שנמצאים בקטגוריה אחת מעל המתמודדות פה.

היא שווקה פה בדור הזה החל מ-2012, אז עם מנוע 1.2 ליטרים אטמוספרי 82 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית שבהמשך הגיע גם עם תיבת הילוכים רובוטית מצמד יחיד. עליהן אפשר לוותר ולחתוך ישר לשנת הדגם 2015 שבה היא הגיעה עם מנוע מוגדש 110 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים. היא תתאים למי שמבקשים לעצמם כלי תחבורה שמתעלה מעבר למכוניות המיני העירוניות במקורן. על אף מעלותיה ל-208 יש בעיה אחת מרכזית שצריך לקחת בחשבון. למנוע המצויד ברצועת תזמן טבולה בשמן יש בעיית תכנון בסיסית. השמן גורם להתפוררות הרצועה, ועם הזמן הפירורים מביאים לסתימה של מעברי השמן למנוע ואתם יכולים לנחש את ההמשך... אם בעלי המכונית שאתם בודקים לא מציג אסמכתאות כי היא עברה החלפה במועדה או רצוי גם בטרם המועד המומלץ יש לנתק מגע ולחפש אחת אחרת.

שי בן עזרי: "פג'ו 208 היא מכונית זריזה, חסכונית, מנוע הטורבו המשודך לגיר מתקדם בעל 6 הילוכים מעניק חווית נהיגה ספורטיבית וזריזה, יחד עם סביבת נהג נעימה ואיכות חומרים גבוהה"

את המודלים המומלצים שלה, מ-2015 ומעלה תוכלו למצוא במחיר של החל מ-30 אלף שקלים לרמת הגימור אקטיב והיא מאמירה עד 81,200 שקלים לאותה רמת גימור משנת 2020. ישנן רמות גימור חזקות ומהודרות יותר, אך אלו כבר חורגות עוד יותר מההגדרה של "רכב סטודנטים".

מבחן פיאט 500 קבריו. קובי ליאני
מזדקנת בחן איטלקי/קובי ליאני

תכל'ס ביקשתי מיני קופר: פיאט 500

מכונית המיני של פיאט יושבת על רצפת הפנדה הנצחית, אבל מהרגע שיצאה ב-2007 היא לא הפסיקה לסובב ראשים עם סטייל הרטרו שופע הקסם שלה. אז יש שימושיות, נוחות, מאובזרות, חזקות ומרווחות ממנה - ברור. אבל מעט מאוד מכוניות בטווח המחירים שלה מציעות פרומיל מהשיק שלה. לאורך השנים היא הגיעה בשלל גרסאות ומהדורות החל בידניות ערומות שנקלטו בחברות ההשכרה והתגלגלו לשוק המשומשות ועד גרסאות במהדורות מוגבלות.

במהלך השנים שווקה כאן ה-500 עם מספר מנועים, לרוב תמצאו את אלו בנפחי 1.4 ליטר ו-1.2 ליטרים - אם אתם קצרים בתקציב לכו על הנפח הגדול עם 100 הסוסים ששווק פה עד 2014 והולם את האופי השובב שלה יותר מ-69 הסוסים של המנוע הקטן יותר. מאז הסתפקה המכונית במנוע ה-1.2 ליטרים מכל מקום ממנוע ה-0.9 ליטר שני צילינדרים מומלץ להתרחק, כן, זה רע כמו שזה נשמע. למי שלא אכפת לרדת קצת בשנתון אפשר יהיה לקבל אותה גם בגרסת גג נפתח.

המחירים מתחילים ב-11,400 שקלים לאחת ידנית מ-2007 והעובדה ששווקה עמוק לתוך שנת 2022 מאפשרת מנעד מחירים רחב מאוד, שאין מה לפרט פה, אבל יאפשר לכם למצוא אחת בכל תקציב.

סיטרואן C1. אתר יצרן
סיטרואן בחוץ, טויוטה בפנים/אתר יצרן

הטויוטה כבר בפנים: סיטרואן 1C

סיטרואן C1 היא אחת הצלעות של שיתוף הפעולה בין טויוטה, פיג'ו וסיטרואן ליצירת מכונית מיני קטנה. כך מתחת לשלושה עיצובים שונים של טויוטה אייגו, פיג'ו 108 וסיטרואן C1, מסתתרים אותם מכלולים בדיוק. אלא שבשוק המשומשות שפועל על פי היגיון פנימי משלו נוצר מצב בו שלוש המכוניות הללו, הזהות לחלוטין מתומחרות בפער של אלפי שקלים זו מזו - כולם לרעת או לטובת הסיטרואן, תלוי מאיזה צד של המכונית אתם עומדים.

אנחנו מדברים על הדור השני של השת"פ הזה ששווק בישראל בין השנים 2015-2019. על הצד הטכני מדובר במכונית קטנה 347 ס"מ מקצה לקצה שתוכל להשתחל לכל חניה שתמצאו בקמפוס. מצד שני המינימליזם הזה אומר שתוכלו להסיע בה רק 4 אנשים. מכל מקום, גם ארבעה מבוגרים עשויים להתברר כאתגר משמעותי למנוע ה-1.0 ליטרים שלושה צילינדרים שלה שמייצר 69 כ"ס. ביצועים הם לא הצד החזק שלה, צריכת דלק דווקא כן - 19-20 ק"מ לליטר בקלות בגרסאות הידניות או הרובוטיות.

שי בן עזרי: "הקטנה שבחבורה, מכונית עירונית במלוא מובן המילה, קומפקטית גם במימדים וגם במחיר, קיימת גם בגרסת "קבריולט" שמסובבת ראשים".

מבחינת מחירים, אלו מתחילים ב-22,700 שקלים לרובוטית בעלת גג נפתח מ-2015 ועד 28,900 לרמת הגימור קומפורט עם תיבה רובוטית מאותה שנה. בחלק העליון של המחירים יש דגמי 2019 - 31,200 ל-1.0 ליטר ידנית ועד 40,600 שקלים לרובוטית עם גג נפתח.

הונדה ג'אז נגד טויוטה יאריס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
הונדה ג'אז: גאונות יפנית של אריזה חכמה/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

סוד הקסם היפני: הונדה ג'אז

מחיר התחלתי גבוה והעובדה שלא ממש ישבה על שום משבצת מובהקת ומוגדרת די דחקה את אחת המכוניות המבריקות ביותר של הונדה ובכלל לקרן זווית בשוק הרכב המקומי. אבל זווית וגיאומטריה הן בדיוק נקודות החוזקה של המכונית הזו. כולה 4 מטרים מקצה לקצה, אבל עם בסיס גלגלים של 253 ס"מ וסרחי עודף קצרצרים, היא הציגה ניצולת מדהימה של חלל הפנים. אז לא, היא לא בדיוק המכונית הזערורוית לסטודנט/ית הרווק/ה, אבל היא כאן בשביל אלו שנכנסים לתואר עם זאטוט או שניים וזקוקים למכונית שמשלבת מימדים קטנים עם יכולת שינוע משפחתית קומפקטית פלוס תא מטען של 354 ליטרים - לא רחוק ממה שהציעה מכונית משפחתית קומפקטית עד לפני כמה שנים.

לקסם המימדים אפשר להוסיף את יחידת ההנעה של הונדה 1.3 ליטרים עם 102 כ"ס שמספקים ביצועים צנועים, אבל מצטיינים בעמידות ושרידות אגדיים ועם צריכת דלק מעולה, בין אם בגרסה הידנית או עם התיבה הרציפה שהייתה פופולרית יותר - 17 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים.

הג'אז נמצאת בחלק היקר יותר של המכוניות כאן, היא מתחילה ב-32,600 שקלים לרמת הגימור טרנד ידנית מ-2015 ועד 54,900 לאחת אוטומטית ברמת הגימור קומפורט. אם אתם לא לחוצים בתקציב תוכלו גם להשיג אחת מ-2019 בטווח מחירים של 56,900 שקלים לטרנד ידנית ועד 79,200 לקומפורט אוטומטית.

מבחן משווה: ניסאן מייקרה 1.2 ל' נגד מיצובישי ספייס סטאר 1.2 ל'. קובי ליאני
לא באנו להינות/קובי ליאני

רק להגיע מפה לשם: מיצובישי ספייס סטאר וניסאן מיקרה

אם הנאת הנהיגה של ה-208, המימדים הזערוריים של ה-C1, חבילת הבטיחות של הפיקנטו, השיק של פיאט 500 או הגאונות של ההונדה פחות מדברים אליכם, יש לנו גם שתי הצעות הגשה שונות לגמרי למושג התחבורה הסטודנטיאלי. הכירו את מיצובישי ספייס סטאר וניסאן מיקרה, שתיהן יפניות במקורן אבל הראשונה מיוצרת בתאילנד והשנייה בהודו. לא תמצאו פה פינוק, עידון, טכנולוגיה או בטיחות. אבל עם יד על הלב (או על הכיס) עבור הסטודנט שמוכן ויכול לשים בצד את הכל למשך 4 שנות התואר - שתי המכוניות האלו הן פתרונות התחבורה שיעמדו בכל התעללות והזנחה בלי לצייץ.

לשתיהן מנועי 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, עם תיבת הילוכים ידנית או רציפה (למיצובישי הייתה גם גרסת 1.0 ליטרים ידנית 70 כ"ס), הספק זהה של 80 כ"ס בשתיהן הוא יספק ביצועים שבלוליים למדי. את התנהגות הכביש עדיף לא לאתגר, אביזרי הבטיחות הם בעיקר תפילת הדרך, שתיהן יפגינו הסתפקות במועט בכל הקשור לצריכת דלק, עלויות אחזקה זולות וכאמור אמינות יוצאת דופן. לגבי האמינות, סייג אחד - בשתיהן יש לוודא החלפת שמן בתיבת הילוכים במועדו - חיפוף של הטיפול האחד החשוב הזה עשוי לעלות ביוקר.

מבחן ניסאן מיקרה. אתר יצרן
ניסאן מיקרה, חיסכון לפני הכל/אתר יצרן

שי בן עזרי: "מיצובישי ספייס סטאר היא מכונית אמינה וחסכונית לתדלוק ותחזוקה, נאה למראה ומרווחת מספיק ל-4 מבוגרים".

מבחינת מחירים, במקרה של המיקרה שהדור הרלוונטי שלה הוא זה שבין 2011 ל-2019 המנעד הוא בין 18,400 שקלים ל-visia ידנית מ-2011 ועד 45,700 שקלים ל-visia אוטומטית מ-2019.

במיצובישי שהתחילה להימכר כאן ב-2013 תוכלו אמנם להתחיל ב-16,300 שקלים לרמת הגימור "invite" ידנית בעלת מנוע ה-1.0 ליטרים, אך ממנו עדיף להימנע, רמת הגימור instyle עם מנוע ה-1.2 ליטרים ותיבה רציפה תעלה 27,200 שקלים. המיצובישי מעפילה עד 72,400 שקלים לאחת ברמת הגימור supreme מ-2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully