וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי בישראל: האסטרטגיה - מחירים שוברי שוק

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 16:50

קרסו מוטורס התחילה בשיווק מותג הרכב הסיני צ'רי. בשלב זה יגיעו שלושה דגמים בעלי מנועי בנזין. המחירים מתחילים ב-140 אלף שקלים והשוס: 5 שנות אחריות מלאות

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
טיגו 8 פרו, 7 מושבים מאובזר ובמחיר נמוך מהמתחרים/אתר יצרן

מבול היצרניות הסיניות שמבקשות לנגוס בשוק הישראלי לא מפסיק, אבל בניגוד למה שהתרגלנו לראות, הפעם המותג החדש בסביבה - צ'רי - לא נכנס לכאן בהנעה חשמלית חרישית אלא עם שלושה דגמים בעלי מנועי בנזין. אלו יהוו את חוד החנית לכניסה של דגמים עתידיים של החברה, שם כבר בתצורות פלאג אין וחשמליות לגמרי, לדברי היבואנית אלו יצטרפו להיצע ברבעון השלישי או לקראת סוף 2023.
שלושת הדגמים ששיווקם התחיל היום בישראל הם ה-FX המוכר בחול גם בתור אומודה, הטיגו 7 והטיגו 8. המשותף לשלושתם - שימוש ביחידת הנעה 1.6 ליטר טורבו ותיבת הלוכים כפולת מצמד - שתיהן מתוצרת צ'רי. וכן חבילת אחריות כוללת יוצאת דופן באורכה של 5 שנים.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
המון אבזור כבר ברמת הכניסה/אתר יצרן

מבחינת היררכיית הדגמים, מוצר הדגל הוא הטיגו 8 פרו, רכב 7 מושבים נדיב מידות שיבקש להתחרות ישירות בדגמי 7 מושבים קומפקטיים כמו מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל, פיג'ו 5008 או סקודה קודיאק. האורך הכללי הוא 472 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 271 ס"מ, בשימוש בכל 7 המושבים נפח תא המטען עומד על 193 ליטרים.

כאמור, על ההנעה יופקד מנוע 1.6 ליטרים עם 186 סוסים ו-24 קג"מ. ההנעה היא קדמית והביצועים הם 9.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-190 קמ"ש מירביים. הטיגו 8 ככל דגמי היצרנית מצויד במתלה אחורי רב חיבורי.

לטיגו 8 שתי רמות גימור "לקשרי" ו"נובל". כאשר בשתיהן מסך 12.3 אינץ' למולטימדיה עם קישוריות לאפל ואנדרואיד, 6 רמקולים בלקשרי ו-8 בנובל, לוח מחוונים 12.3 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי כאשר בנובל יש יציאות מיזוג גם ליושבי השורה השלישית. משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושבים דמויי עוד שכאשר זה של הנהג חשמלי בשתי רמות הגימור וזה של הנוסע גם כן ברמת הגימור הגבוהה, שם יקבלו גם אוורור למושב בנוסף לחימום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
7 מושבים/אתר יצרן

ברשימת מערכות הבטיחות תמצאו תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב ב"שטח מת" כולל התרעה על פתיחת דלת, ובקרת שיוט אדפטיבית. הטיגו 8, ככל דגמי היצרנית טרם נבחן במבחני ריסוק אירופים.

מחיר הטיגו 8 פרו מתחיל ב-168 אלף שקלים ללקשרי ו-180 אלף שקלים לנובל - כאשר המתחרה הקרוב ביותר אליהם המיצובישי אאוטלנדר מתחיל ב-185 אלף שקלים.

צ'רי טיגו 7. אתר יצרן
טיגו 7 פרו/אתר יצרן

דגם הביניים בהיצע יהיה הטיגו 7 פרו, כאן מדובר בדגם קצר יותר, בעל 5 מושבים, עם 450 ס"מ בין הפגושים ו-265 ס"מ בבסיס הגלגלים. מה שממקם אותו פחות או יותר מול אחד המתחרים הישירים שלו - קיה סלטוס בבסיס הגלגלים. נפח תא המטען הוא 475 ליטרים.

ככל דגמי היצרנית, גם פה, מנוע 1.6 ליטר 186 כ"ס, אבל כאן התאוצה היא 8.3 שניות ל-100 ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. ההנעה קדמית ותיבת ההילוכים כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה.
מבחינת רמות גימור הטיגו 7 פרו ישווק ברמות הגימור קומפורט ונובל. בשתי רמות הגימור מסך 10 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואייפון. הנעה מרחוק, מפתח חכם כולל זיהוי של בעל הרכב ופתיחה אוטומטית של תא המטען החשמלי ברמת הגימור נובל, לוח המחוונים ברמת הגימור קומפורט יהיה בגודל 7 אינץ', רמות הגימור נובל מעלה אותו ל-10 אינץ'. עוד הבדלים הם בבקרת האקלים (יחידה בקומפרוט, מפוצלת בנובל), מושבים דמויי עור עם חשמל לנהג ולנוסע ברמת הגימור הגבוהה, לנהג בלבד בקומפורט, הפעלה קולית ברמת הגימור הגבוהה וכן משטח טעינה כפול לנייד.
במפרט הבטיחות המתקדמת יש בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל בפתיחת דלת לנתיב תנועה, בלימה אוטומטית ועוד.

מחירי הטיגו 7 פרו מתחילים ב-155 אלף שקלים לרמת הגימור קומפורט ו-156 אלף שקלים לרמת הגימור נובל.

צ'רי אומודה 5. אתר יצרן
צ'רי FX - צפוי להיות רב המכר של המותג/אתר יצרן

הדגם הקטן יותר בהיצע וזה שגם אמור להיות הפופולרי ביותר הוא ה-FX, שמבחינת מידות מציג יתרון על הקרוסאוברים הקומפקטיים כמו ניסאן ג'וק או סקודה קאמיק כאשר הוא משתרע על פי 440 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו הוא 263 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 378 ליטרים צנועים יחסית.
ההנעה זהה, 1.6 ליטרים, 186 סוסים, תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד. הביצועים הם 7.8 שניות ל-100 ו-206 קמ"ש מירביים.

צ'רי אומודה 5. אתר יצרן
צ'רי אומודה 5/אתר יצרן

כמו אחיו הגדולים, כל שלוש רמות הגימור שלו (קומפורט, לקשרי ונובל) עשירות מאוד ביחס למתחרים. אלו כוללות מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', תמיכה בקישוריות אפל ואנדרואיד, בקרת אקלים (מפוצלת ברמות הגימור הגבוהות), יציאות מיזוג לאחור, לוח מחוונים 10.25 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, מושבים דמויי עור וחשמליים ברמות הגימור הגבוהות, הנעה מרחוק ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעה על תנועה חוצה מאחור כאשר רמת הגימור נובל מוסיפה גם התרעה על חוסר ריכוז או עייפות נהג.

מחיר ה-FX מתחיל ב-140 אלף שקלים, 146 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי ועד 150 אלף שקלים לרמת הגימור הגבוהה ביותר נובל - גם פה, זול באלפי שקלים ממתחריו האירופים, היפניים או הקוריאנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully