וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מפתיע: מכוניות חשמליות פחות אמינות מאחרות

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 13:53

ירחון הצרכנות האמריקאי המשפיע קונסיומרס ריפורט קובע בדוח האמינות השנתי שלו שרק מעט חשמליות, כמו קיה EV6 וטסלה מודל 3 הפגינו אמינות ממוצעת ומעלה

מבחן דרך: טסלה מודל 3 LR. קינן כהן
טסלה מודל 3, הפגינה אמינות/קינן כהן

המכוניות החשמליות אמינות פחות ממכוניות בנזין והיברידיות, בעיקר משום שעבור רוב היצרנים מלבד טסלה מדובר בטכנולוגיות חדשות, שהם עדיין לומדים. כך עולה מדוח האמינות השנתי של ירחון הצרכנות האמריקני קונסיומר ריפורטס.

הדוח, שמתבסס על חוות הדעת של 300 אלף בעלי מכוניות מדגמי 2020 עד 2022 בצפון אמריקה סוקר את המכוניות שנמכרות בארה"ב ובקנדה, כך שדגמים רבים שנמכרים בארץ, בעיקר של יצרנים צרפתיים שנעדרים מהשוק שם, לא נסקרים. כך גם מותגים אירופאים שנמכרים בכמויות קטנות, כמו פיאט ואלפא רומיאו.

בין החשמליות שזכו לשבחים על האמינות שלהו היו קיה EV6 שתושק בארץ בחודש הבא, ובין הגרועות היו יונדאי קונה, ושברולט בולט שלא מיובאת לישראל באופן סדיר, אך מגיעה במספרים קטנים בייבוא אישי ומקביל. תקלות במערכת הטעינה, המנועים החשמליים ומארזי הסוללות הופיעו בתדירות גבוהה מדי ברוב החשמליות.

קיה EV6. אתר יצרן
קיה EV6, גם היא עם דירוג אמינות גבוה/אתר יצרן

טסלה, שהשיקה את המודל S כבר לפני כעשור וצברה יותר ניסיון חשמלי מאחרים מציגה נתונים מעט יותר טובים. מודל 3, הדגם הנמכר ביותר שלה בארץ, מצליח להגיע לרמת אמינות ממוצעת. אבל מודל S הגדול יותר לא נמלט מהבעיות של חשמליות אחרות, עם כשלים במערכת ההיגוי והמתלים. כמו מודל Y, הוא סובל לפי הקונסיומר ריפורטס גם מבעיות במערכות המיזוג והחימום. דגמי S ו-Y סובלים גם מבעיות במסך המגע. מודל X המרהיב, שזכה לציוני אמינות נמוכים בעבר, נמכר במספרים קטנים, מה שפגע פחות בדירוג הכולל של טסלה בדו"ח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
פריוס פלאג אין - נמצאה כפחות אמינה מהגרסה ההיברידית/קינן כהן, קינן כהן

היברידיות, לעומת זאת, זכו בדרך כלל לציונים גבוהים בדו"ח, כאשר המכונית האמינה ביותר לפיו היא טויוטה קורולה ההיברידית, שזכתה לציון משולב של 93 מ-100. אחריה דורגו לקסוס GX, המבוסס על טויוטה לנד קרוזר (91), מיני קופר וטויוטה פריוס (89 כל אחת), מאזדה MX5 (עם 85), רכב הפנאי שלא משווק בארץ לינקולן קורסאיר (82), טויוטה קורולה בנזין (81), סובארו XV קרוסטראק (80), ב.מ.וו סדרה 3 (80) וטויוטה פריוס פלאג אין (77). המספר הרב של דגמי קונצרן טויוטה בפרט והיפניות בכלל לא מפתיע, אבל ההישג של ב.מ.וו מיני להכניס שתי מכוניות לעשירייה הראשונה ראוי לציון.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
פורד אקספלורר ו-F150 ההיברידי לא מככבים בסקר/קינן כהן

הדגמים הכי פחות אמינים היו טנדר פורד F150 ההיברידי שלא משווק בארץ (4 מ-100), יונדאי קונה חשמלית (5), לינקולן אוויאטור שלא נמכר בארץ (8), ניסאן סנטרה (9), פורד אקספלורר (16), שברולט בולט (17), שברולט סילברדו (19), ג'יפ גלדיאטור (21), מרצדס GLE (עם 23) וג'יפ רנגלר (24).
למרות שעורכי הקונסיומר ריפורטס מציינים שדגמי הסדאן הפגינו בממוצע אמינות גבוהה יותר מג'יפונים ומקרוסאוברים, היו כאלה שאיכזבו. הסנטרה, כמו יונדאי אלנטרה, איבדו את המלצת הקנייה של עורכי המגזין בגלל דירוג האמינות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully