וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו: החשמלית הזולה בישראל

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 17:56

ליפמוטור הסינית תתחיל להימכר בישראל עם תואר "החשמלית הזולה ביותר" אבל בשלב זה עם מערכות בטיחות פסיביות בלבד. הפרטים המלאים בפנים

LEAPMOTOR T03. קינן כהן
ליפמוטור, גיחה ראשונה מחוץ לשוק הביתי/קינן כהן

עידן החשמל שבפתח מהווה מקפצה לשלל חברות קטנות להתחיל ולייצר מכוניות, אבל מסתבר שגם ליבואנים שעד כה עסקו בתחום הדו גלגלי לפתוח זווית חדשה לשוק ולעשות במכוניות מונעות חשמל מנוע צמיחה לתחומים חדשים.

שני המסלולים האלו, של יצרנית חשמלית חדשה ושל יבואנית שמרחיבה את תחום העיסוק שלה נפגשים במכונית הקטנה הזו, ששמה ליפמוטור T03 ושמתחילה להימכר היום בישראל תחת כנפי מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל ובעלת זיכיונות היבוא של ימאהה, קוואסאקי, סאנגיונג, טרקטורוני אקסס ועוד.

ה-T03 היא יריית הפתיחה הראשונה של היצרנית ובסביבות אוגוסט בשנה הבאה נראה גם קרוסאובר קומפקטי בשם C11 ומכונית סדאן בשם C01 מצטרפים אליה.

LEAPMOTOR T03. קינן כהן
מימדים חיצוניים דומים לקיה פיקנטו ויונדאי i10/קינן כהן

מבחינת מידות חיצוניות, עם 362 ס"מ לאורך, רוחב של 165 ס"מ, גובה של 158 ס"מ ובסיס גלגלים של 240 ס"מ ה-T03 גדולה בס"מ ספורים מהמיני הנמכרת ביותר בישראל - קיה פיקנטו, בעוד בסיס הגלגלים זהה. מישיבה במכונית עצמה לא ניכר שהיא מרווחת יותר בתא הנוסעים. מכל מקום, תא המטען עם 210 ליטרים מצומצם ביחס לזה של הקוריאנית וכן המושב האחורי מאכלס שני נוסעים בלבד.

ה-T03 מגיעה ברמת גימור אחת וזו כוללת מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרואיד וממנו מתופעלות כל מערכות המכונית. לוח המחוונים בגודל 8 אינץ', יש גג שמש, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, שליטה על המזגן מהשלט, חיישנים קדמיים ואחוריים וגם אפליקציה ייעודית עם מידע על המכונית.

תחת הסלוגן "תתרגלו לקבל יותר" ה-T03 משאירה את הלקוחות עם פחות לפחות בתחום אחד - הבטיחות. בלי מבחני ריסוק ובלי מערכות מתקדמות, היא מסתפקת בהתרעה פסיבית בהתקנה מקומית ובעייתי לא פחות - 2 כריות אוויר בלבד. מסיבה זו המכונית זוכה נכון לעכשיו לציון 0 בסרגל הבטיחות של משרד התחבורה. לדברי היבואנית, רק במאי, עם קבלת תקינה אירופית תגיע המכונית עם מפרט בטיחות מתקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
LEAPMOTOR T03. קינן כהן
מאובזר, עד שמגיעים לבטיחות/קינן כהן

על הנעת ה-T03 מנוע חשמלי עם 108 סוסים ו-16.1 קג"מ. מספרים נאים מאוד לרכב עירוני, אם כי המשקל לא נמוך במיוחד ועומד על 1,203 ק"ג. נתוני תאוצה רשמיים ל-100 קמ"ש לא פורסמו, אך המהירות המירבית היא 140 קמ"ש.

בתחתית המרכב שיושב על פלטפורמת הנעה חשמלית ייעודית סוללת 41.3 קוט"ש שאמורה להספיק לטווח מוצהר של 280 ק"מ. גבולי לחשמלי, סביר למכונית בשימוש עירוני בלבד. טעינה ביתית מ-30 ל-80% תארך 3.5 שעות, עמדת טעינה מהירה (המכונית יכולה לקבל עד 50 קילוואט) תביא אותה מ-30 ל-80% ב-36 דקות.

LEAPMOTOR T03. קינן כהן
מצהירה על 280 ק"מ בטווח/קינן כהן

המכונית שתימכר בשלושה אתרי מכירה (נשר, פי גלילות ודוכן פופ אפ בקניון איילון), תקבל גם אתר אונליין. במטרו מדברים על מודל מכירה שיאפשר לקבל מכונית במקום במודל "שלם וקח". הם מספרים גם על כוונה להעניק מעטפת שירותים אישיים, כזו שלא מקובלת במכוניות זולות יחסית.

אבל סביר להניח שהדבר מתאפשר בעיקר בשל העובדה שהם מוגבלים בכמות המכוניות שיוכלו להעלות לכביש. בהיעדר תקינה אירופית, המספר מוגבל ל-400 מכוניות בשנה. עוד בתחומי השירות: עלות אחזקה של 900 שקלים ל-30 אלף הקילומטרים הראשונים שיכללו ביקורת ב-3,000 ק"מ, ב-10,000 ק"מ ו-30,000 ק"מ. האחריות היא ל-3 שנים או 120 אלף ק"מ לרכב ו-8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללות ומערכת החשמל.

מחיר הליפמוטור עומד על 100,000 אלף שקלים. ולדברי מטרו, כל מי שישלם עד סוף דצמבר יוכל לשמור על מחיר זה גם אם קבלת המכונית עצמה תהייה בינואר, אחרי עליית המס הצפויה. המחיר אמנם נמוך משמעותית מהחשמלית הקרובה ביותר אליה - פיאט 500E היקרה ממנה בכ-30 אלף שקלים. אבל עדיין יקר בפער של 10,000 שקלים ממכוניות מיני מונעות בנזין כמו קיה פיקנטו שמגיעות גם מאובזרות משמעותית ממנה בצד הבטיחותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully