וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להיות ראשונים ברמזור? תורידו עוד כוח למנוע

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 13:56

מרצדס תציע בקרוב לבעלי החשמליות שלה הגדלה מרחוק של עד 25% בהספק באמצעות עדכון תוכנת המנוע מרחוק. המחיר: 1,200 דולר למנוי שנתי. במרצדס ישראל עשויים להציע את האופציה בעתיד

מרצדס EQE/מרצדס

רוצים מכונית מהירה יותר? עד היום הייתם צריכים להחליף אוטו, או לגשת לסדנת השיפורים השכונתית.
מרצדס הולכת בעקבות טסלה, ותאפשר ללקוחות שלה להוריד למנוע עוד כוחות סוס. החברה הגרמנית תציע בקרוב לבעלי הדגמים החשמליים שלה שירות "הגדלת תאוצה", שכולל התקנת תוכנה חדשה למנוע החשמלי, שמשפרת את ביצועיו מבלי לשנות בו שום דבר פיזי. למעשה - שחרור עוד כוח פוטנציאלי שהמנוע היה מסוגל לספק מראש, תמורת תשלום מנוי שנתי, בנוסף למחיר הרכישה הלא זול.
כך למשל במקרה של מכונית הסאלון EQE350, ההספק יעלה מ-292 ל-354 כ"ס, מה שיקצר את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות, תשע עשיריות מהיר יותר מהביצועים המקוריים.
שיפור זהה יוצע לגרסת הפנאי, ה-EQE SUV, רק ששם תתקצר התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשנייה שלמה, ל-6.2 שניות.
השירות יעלה לבעלי מרצדס בארה"ב 1,200 דולר לשנה, כאשר מי שיבחר שלא לחדשו יאבד את תוספת הביצועים. מכלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי היצרן עדיין לא שחרר את האופציה לשוק הישראלי, מה שעשוי להתרחש בהמשך.

בישראל המדינה רוצה מס על שיפורים כאלה

מרצדס כאמור אינה היצרנית הראשונה שהחלה למכור לבעלי רכב שדרוגים באמצעות תוכנה, בעיקר של יכולות שהוטמעו ברכב עוד בפס הייצור, אבל נותרו חסומות עד לקבלת תשלום נוסף.
ב-מ-וו ואאודי, כמו טסלה, מאפשרות להוסיף לרכבים מסוימים מושבים מחוממים, כלומר קבלת האפשרות להפעיל את היכולת שממילא הותקנה ברכב, אבל לא הייתה זמינה לבעליו.
טסלה מציעה גם שיפורי תאוצה תמורת 2,000 דולר בדגמי מודל 3 לונג ריינג', והגה ומושבים מחוממים תמורת 230 דולר. גם יצרנית החשמליות האמריקאית עדיין לא מציעה את השירות לבעלי הרכב בארץ, וכאשר כמה עשרות מהם עקפו את החסימה ורכשו את היכולות באמצעות העברת רישום הרכב לחו"ל באתר החברה, היא חסמה את הגישה שלהם ליכולות המשופרות והחזירה להם את הכסף ששילמו.
טסלה ישראל היא הראשונה שהחלה לנהל מאבק עם רשות המסים לגבי מיסוי השדרוגים. ברשות המסים רואים בהם כחלפים, ומבקשים למסות אותם בהתאם, ואילו טסלה טוענת כי מדובר בתוכנה, וכי יש למסות אותה בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully