וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר על חשמל או בנזין: ב-מ-וו סדרה 7 החדשה בישראל

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 20:35

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה היא מפגן הטכנולוגיה המקיף ביותר שהעמידה היצרנית הגרמנית מעולם. תימכר כאן לראשונה עם הנעה חשמלית בלבד או בשילוב עם מנוע בנזין. המחיר: בין 990 אלף ל-1,250,000 שקלים. תהיה המכונית הראשונה עם מכ"ם הלייזר של אינווויז הישראלית

לאורך כל הדורות שלה, רודפת ב.מ.וו סדרה 7 אחרי אמת המידה של הקטגוריה - ה-S קלאס של מרצדס, כאשר אצלה תמיד היה הקלף של הפנייה לבכיר הנוהג. בדור הנוכחי היא מבטיחה להמשיך להשתמש בקלף הזה, אבל הפעם לעטוף אותו בטכנולוגיה, איכות ונוחות שיאתגרו את היריבה מבית.
שלא כמו מרצדס, שפיצלה את ה-S קלאס לאחת שתמשיך לעשות שימש בהנעה מסורתית ול-EQS החשמלית, בב-מ-וו מאמינים באפשרות של הלקוח לבחור את ההנעה שלו על בסיס אותה מכונית. ולא בפעם הראשונה, זה גם מה שהם עושים ב-X3 וב-X1. לכן הסדרה 7 החדשה שעושה שימוש באבולוציה של פלטפורמת הדור היוצא תוצע בגרסאות בנזין, דיזל, פלאג אין וחשמל שתיקרא i7 . השתיים האחרונות הן אלו שמגיעות לישראל.

ככל מכונית וככל דור של ה-7, גם הנוכחי ממשיך לצמוח במידות. הפעם היא מביאה את זה למחוזות חדשים עם 5.39 מטר מקצה לקצה בגרסה הארוכה, היחידה שמגיעה כרגע, וגם גבוהה מאוד עם 1.55 מטר. בסיס הגלגלים נמתח לאורך 3.215 מטר לימוזיניים למהדרין. הממדים וההנעה החשמלית נותנים את אותותיהם גם במשקל המכונית שעומד על 2.7 טון ל-i7 החשמלית.
העיצוב החיצוני בהחלט לא ישאיר אתכם אדישים והוא ינוע בין חוסר נוחות קיצוני למראה הגריל לבין קושי להסיר את העיניים מהמימדים הנדיבים. במטרה לשפר את האווירודינמיות שלה למעט מראות הצד כל הפאנלים מוחלקים כדי לייצר גוף זורם ככל האפשר, כולל ידיות הדלתות השקועות.
תרומה נוספת למימדים היא מה שקורה בפנים, וליתר דיוק במושב האחורי. למרות שבישראל פחות מקובל לעשות שימוש בנהג צמוד, הסדרה 7 תציע במחלקת האופציות את כל מה שצריך כדי להפוך את הישיבה מאחור לנוחה ככל האפשר. כולל מושב ימני עם אפשרות למעבר למצב של כמעט שכיבה והדום רגליים נפתח ובעתיד מסך 31 אינץ' ברזולוציית 8K שבלחיצת כפתור של מעבר ל"מצב תאטרון" יירד מהתקרה תוך החשכת התא. מה שיגיעו כסטנדרט הם שני מסכי מגע 5.5 אינץ' ליושבים מאחור ואיתם ניתן לשלוט על הטמפרטורה, התאורה, המוזיקה ושאר פרמטרים.

גם מלפנים לא חסכו בב.מ.וו בהידור וטכנולוגיה. תאורה עם חיתוכים גיאומטריים שמשולבת לרוחב התא, לצד דיפוני עץ מסורתיים. ריפודי עור לצד ריפודים דמויי עור סינטטים ואפילו קשמיר במושבים. לוח מחוונים ענק של 12.3 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה גדול מאוד של 14.9 אינץ' המעוקל ומופנה כלפי הנהג - הומאז' לתאי הנוסעים ההיסטוריים של ב-מ-וו?

לימוזינה, אבל דינמית

כאמור לסדרה-7 מספר תצורות הנעה, כאשר לישראל יגיעו שתיים - פלאג אין (בשתי גרסאות הספק) וחשמלית מלאה.
גרסאות הפלאג אין מתחילות עם ה- 750e xDrive שעושה שימוש במנוע 3 ליטרים, שישה צילינדרים בטור עם 490 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וטווח מוצהר של בין 80 ל-89 ק"מ חשמליים. מעליה נמצאת ה- M760e xDrive הבכירה ולה 571 כ"ס, תאוצה שמתקצרת ל-4.3 שניות, וטווח שבין 84-89 ק"מ.
ה-i7 הכל-חשמלית כאמור תעשיה שימוש בשני מנועים חשמליים שמספקים 544 סוסים, מאיצים את הכבודה הזו ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות וסוללות ה-101.7 קוט"ש שלה אמורות לשאת אותה לטווח מוצהר של 590 עד 625 ק"מ.

אצל ב.מ.וו מדגישים את ההיבט הדינאמי של המכונית עליו הם ביקשו לשמור ככזה המבדל אותה מהתחרות. בכל התצורות יהיו למכונית בולמי אוויר, היגוי ביחס משתנה, מיקום הסוללות בתחתית הרכב לשיפור מרכז הכובד, הנעה כפולה עם העדפה לגלגים האחוריים וכן מצב BOOST המאפשר "לדרוך" את כל מערכות הרכב למצב ביצועים מלא. כתוספת ניתן יהיה לקבל היגוי אחורי, חבילת מייצבים אקטיביים תגיע כסטנדרט ב-760 הבכירה.

מחירים: החל מ-990 אלף שקלים

היצע הדגמים כולל שתי רמות גימור ל-750 כאשר גרסת הכניסה תהייה האלגנט ומחירה יעמוד על 990 אלף שקלים, מעליה, רמת הגימור Expressive שתעלה 1,050,000 שקלים.
גרסת ה-M760 החזקה יותר תשווק רק ברמת הגימור M Expressive ומחירה יעמוד על 1,250,000 שקלים.
זה יהיה גם מחירן של שתי גרסאות ה-i7 הראשונה היא ה-Ultimate והשנייה היא ה-Ultimate M. ההבדל בין השתיים שמיוצג על ידי האות M מתמקד בחבילת עיצוב "ספורטיבית" יותר כמו גלגל הגה, צביעה בכחול של הקאליפרים בבלמים, ספוילר אחורי ועוד.
כבעבר, אפשר כבר עכשיו לומר שהתחרות המרכזית, אם לא היחידה לסדרה 7 תוסיף להיות המרצדס S קלאס מול גרסאות הפלאג אין או ה-i7 שתתמודד מול ה-EQS הכל-חשמלית. אם כבר שלפתם את כרטיס האשראי נציין רק שלמרות שאפשרות ההזמנה כבר פתוחה, את המכוניות נראה פה בפועל רק בינואר כאשר מדובר ב-i7 ועבור גרסאות הפלאג אין שאמורות להיות עיקר המכירות תצטרכו להמתין עד מאי-יוני לאחר תחילת הייצור שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully