וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח התאבון: השנה המטורפת של הונדה אופנועים

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 17:32

עם שורת דגמים מצליחים ומוערכים ועם תוכניות להתחדשות של קו המוצרים שלה עם שני כלים חדשים ובעלי פוטנציאל ענק, הונדה ישראל מסכמת את שנת 2022 עם אופטימיות

אדוונצ'רים הונדה. אתר יצרן
האדוונצ'רים של הונדה, שילוב של כלים מוצלחים וקהל נאמן/אתר יצרן

זה לא קרה מיד וגם לא ממש בקלות, אבל בשנים האחרונות רושמת החטיבה הדו גלגלית של הונדה בעולם בכלל ובישראל בפרט שורת הצלחות יוצאות דופן. חלקן, לפחות בשוק המקומי מגיעות על רקע הביקוש המתגבר בשנים האחרונות לדו גלגלי כמענה לעומסי התנועה שאיתנו, לא הולכים לשום מקום וכאשר על חורבות תל אביב נוסעות יותר מכונות חפירה מאשר רכבות - זה לא הולך להשתנות.

החלק האחר נובע משורת מוצרים מדויקת מאוד עם פילוח של מענה לצרכים בקטגוריות השונות, החל מכלים כמו FORZA 350, שאליו הצטרפה לאחרונה גרסת ה-X ADV 350, ממשיך במשפחת ה-500 שמציעה נייקד, אדוונצר ואופנוע כביש, ממשיכה ל-CBR650, ל-X ADV 750 המעולה ומשם ל-NC750 הכולבויניק והאפריקה טווין. כולם שחקנים דומיננטיים מאוד בסגמנטים שלהם.

למעשה, מהרבה בחינות, המצב שם הוא תמונת הראי של המצב תחת הונדה מכוניות. מותג שבשנים האחרונות דולדל בהיצע שלו ונמצא כיום בהדממת פעילות.

הונדה X ADV. אתר יצרן
X ADV, ללקוחות לקח זמן לעכל אותו ואז החלה ההתנפלות/אתר יצרן

אצל חברת "מאיר" היבואנית, מסכמים בסיפוק את 2022 על שני גלגלים כאשר צפי המסירות של השוק עומד להערכתם על 21,500 כלים, כלומר, עלייה של 4% משנה שעברה. בתוך הנתון הזה נמצאת גם הונדה עצמה, שרושמת עלייה מ-14 ל-19% בנתח השוק המקומי. כאשר בפילוח בין אופנועים וקטנועים היא בעלת נתח השוק המשמעותי ביותר - 18%. גם בשוק הקטנועים הגדולים - ממנועי הצמיחה המרכזיים של היבואנית היא מציגה נתונים מרשימים של 39% מנתח השוק, אליו אחראים שני כלים שלה - ה-X ADV וה-FORZA שניהם בנפח 750. אם כי יש לציין שמדובר בקטגוריה די מצומצמת לעומת שוק הקטנועים בעלי הנפח הנמוך יותר, ושעדיין מהווים את החלק הארי משוק הדו גלגלי בישראל. שם אגב היצרנית הדומיננטית היא עדיין סאן יאנג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אופנועים הונדה. אתר יצרן
התפלגות המכירות בכלים האוטומטיים היא 50:50, האופנוענים משתכנעים לתת צ'אנס לאוטומט/אתר יצרן

אבל ההיצע של הונדה כולל גם כלים אחרים שרושמים הישגים נאים מאוד בשוק האופנועים החדשים, בראשם האפריקה טווין, אופנוע האדוונצ'ר המצליח והידידותי כבר קנה לו קהל אוהדים, ולמרות ירידה של 14% במכירות השנה ל-521 כלים מכלל ההיצע שלה, יחד עם ה-CB500X, ה-CRF300L וה-NC750X היצרנית מצליחה לשמור על המקום הראשון בנתח השוק של האדוונצ'רים/דו"ש. קטגוריית הספורט שבהונדה כוללים בה בהכללה רחבה מאוד את ה-CBR650, ה-CBR500 וה-CBR1000RR מסתכמת ב-179 יחידות, שהן 29% מהקטגוריה וגם שם הונדה במקום הראשון.

בקבוצת הקונועים הגדולים ההגדרה היא ליברלית מאוד וכוללת כלים בנפח 350 ומעלה, שם להונדה יש 24% מנתח השוק עם 1,750 מסירות, גדילה של 41% בשוק כולל של 7,309 יחידות שעלה באחוז השנה.

בקטגוריית הנייקדים שם היא מיוצגת על ידי ה-CB650R, המונקי, ה-CB500F, ה-CB125F וכלים אחרים היא מצליחה לרשום 12% מנתח השוק שמספיקים למקום השלישי.

פקקי תנועה בנתיבי איילון, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עומסי התנועה - אחד מהתמריצים הגדולים של שוק הדו גלגלי - הצפי שרק יחמירו בשנים הבאות/ראובן קסטרו

בהונדה מאמינים כי המגמות שליוו את השוק ב-2022 וכוללות את משבר השבבים, המלחמה באוקראינה, אתגרי לוגיסטיקה, אספקה ושילוח, פקקי התנועה והגידול בביקוש לדו גלגלי כתוצאה מהם, ימשיכו בחלקם ללוות גם את השנה הקרובה. ולאלו יצטרפו כניסה של דגמים חשמליים (עוד בהמשך על כך) וקושי לרוכשים במסלולי מימון בשל עליית הריבית במשק. מבחינתה האתגרים הגדולים יותר והמקום אליו היא תפנה את עיקר המאמצים, הם אלו בהם היא התחילה כבר בשנים האחרונות כמו בניית קהילה סביב המותג עם פעילויות לרוכבים, חיזוק האחיזה בשוק הקטנועים הגדולים, הגדלה של נפח המכירות בשוק הקטנועים הקטנים שנשלט בידי המותגים הזולים יותר ועוד.

הונדה הורנט CB750. אתר יצרן
הונדה הורנט החדש. המחיר מפתיע, האופנוע יותר/אתר יצרן

בסל ההשקות לשוק המקומי ב-2023 אפשר למצוא את ההורנט החדש, עליו רכבנו ממש לאחרונה בהשקה העולמית. על מה שחשבנו עליו תוכלו לקרוא בכתבה, אבל הנתון המעניין יותר שחשפה היבואנית הוא המחיר - 54,500 שקלים - כאשר הוא ינחת פה בפברואר הוא יהיה חתיכת כאב ראש למי שהיה הדומיננטי ביותר בשוק הנייקדים בנפח הביניים, ימאהה MT07. במחיר הזה, אפשר לומר במידה רבה של ביטחון שהוא הולך להיחטף.

דגם נוסף עם פוטנציאל מקומי עצום הוא הטרנסאלפ, כן, עם אותו מנוע 750 של ההורנט, היא מחזירה לחיים את אחד הדגמים המוצלחים והאהובים שלה. ההגעה שלו לישראל צפויה באפריל 2023, ולקראתה ייחשף גם המחיר. ההתבססות שלו על מכלולי ההורנט עשויה לרמז שהוא לא יהיה רחוק ממנו.

עוד באפריל, ה-CL500, כניסה ראשונה של הונדה לסגמנט הסקרמבלרים. אופנעי הנייקד בעיצוב רטרו עם צמיגים דו שימושיים. כאן הבסיס הוא הרבל 500, אופנוע הקאסטום של היצרנית עם מנוע הטווין המקביל.

הונדה CL500. אתר יצרן
CL500 סקראמבלר בנפח ביניים על בסיס הרבל 500/אתר יצרן

שנת 2023 תסמן בהונדה העולמית וגם בשוק המקומי כניסה לעולמות החשמל. הסנונית הראשונה תהייה כנראה ה-EM1e (הונדה, אפשר להקדיש 5 דקות למצוא שם נורמלי יותר). כלי עירוני קטנטן, בעל סוללה נשלפת, טווח צנוע מאוד של 40 ק"מ ומהירות מירבית של 45 קמ"ש. הכלי עשוי להשתלב בתוכנית רכישה שונה מהמקובל - קנייה של הכלי עצמו "הברזל" ושימוש בסוללות במסלול של שבו שוכרים סוללה ומחזירים אותה לעמדת הטעינה.

מבחינת היצרנית זה קטנוע ראשון מבין 5 דגמים נוספים שיגיעו לשוק ב-2023-2024. אבל לא רק קטנועים. בהונדה יש גם תוכניות לדגמי אופנועים מחושמלים. בשנים 2024 ו-2025 היא מתכוונת לשחרר 4 אופנועים, כאשר 3 מהם יהיו דגמים קטנים ואחד יהיה דגם שטח לילדים.

מבחן דרך: NIU NQi GT pro. קינן כהן, קינן כהן
קטנועי ניו יהיו חלק מהזרוע החשמלית של מאיר/קינן כהן, קינן כהן

אצל היבואנית לא מגבילים את הפעילות שלהם רק לאופנועים, אלא מתכוונים להרחיב את הגישה הכוללת יותר לתחבורה עירונית, בין אם ללקוחות פרטיים, מוסדיים או בתחום ה"מיקרו מוביליטי". בתחום החשמלי הם רואים פוטנציאל צמיחה משמעותי בישראל, שכן בעוד אירופה מתקרבת ל-12% של שוק חשמלי דו גלגלי בכלים עירוניים, ישראל עדיין ב-2% בלבד.

תחת הפעילות שלה בתחום הזה היא תרכז בחנות דגל מכירה של אופניים חשמליים מתוצרת NIU, מכירת הקטנועים החשמליים של היצרנית, כאשר המיקוד העיקרי יהיה מסלולי ליסינע עסקיים של הקטנועים החשמליים. אולם הכלי המרתק ביותר בתחום הזה אמור להיות הקורקינט-שטח בעל 4 הגלגלים של MIA Dynamics שאמור להתחיל להימכר בינואר 2023. מהתרשמות סטטית שלנו מאב הטיפוס - רף הסקרנות שלנו לעלות עליו לסיבוב גבוה מאוד. פרטים נוספים אודות הכלי אינם סופיים לגמרי, אולם המחיר לא אמור להיות זול - כ-20 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully