וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ עוצרת את ייצור הצ'ירוקי

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 18:53

המעבר לרכב חשמלי מתחיל לחסל דגמי בנזין: הביקוש לצ'ירוקי צלל בשנתיים האחרונות ב-80%, במקביל לזינוק של יותר מ-500% במכירות טסלה מודל Y. כ-1,300 עובדי המפעל באילינוי עומדים בפני פיטורים. לישראל הופסק ייבוא הצ'ירוקי כבר לפני כשנה

פס הייצור של ג'יפ צ'ירוקי בבלוודיר, אילינוי/ג'יפ
ג'יפ צ'ירוקי בפס הייצור. ג'יפ,
צ'ירוקי בפס הייצור. כשמפעל מתבסס על דגם בודד, ירידה בביקוש עלולה לסגור אותו/ג'יפ

ייצור הג'יפ צ'ירוקי ייפסק בעוד כחודשיים בסוף פברואר 2023, עם עצירת פעילות המפעל שלו בבלוודיר, אילינוי, שבארה"ב. כך הודיעה סטלנטיס, חברת האם של ג'יפ, לכ-1,300 עובדי המפעל, והבטיחה שתנסה לשלב אותם בפעילויות אחרות שלה.

הצ'ירוקי הושק ב-1984 כדגם הכביש שטח הבסיסי בהיצע של ג'יפ. הדור הנוכחי של הצ'ירוקי כבר בן 8, כך שהוא בכל מקרה היה לקראת סוף מחזור החיים שלו. אבל בניגוד למקובל בתעשייה הרכב, הפסקת הייצור של הדגם נעשית כאשר אין לו מחליף באופק, והמפעל שמייצר רק את הדגם הזה, בדרך לסגירה.

המפעל בבלוודיר היה שייך במקור לקרייזלר, שחנכה אותו ב-1965, כפס ייצור לפלימות' פיורי. ב-2010 עוד הכריזה החברה על השקעה בסך 600 מיליון דולר בהתאמה שלו לייצור הדודג' דארט, משפחתית שהתבססה על פלטפורמת האלפא ג'ולייטה, אבל נכשלה מסחרית והייצור שלה הופסק ב-2016, אחרי ארבע שנים בלבד.

בסטלנטיס נימקו את הפסקת הייצור בצורך בהתייעלות בשל העלויות הכבדות של מעבר לייצור רכבים חשמליים. אבל הפסקת הייצור מתרחשת דווקא בעידן שבו נרשם ביקוש גובר לרכבי שטח, כפי שאפשר לראות ממכירות הג'יפ רנגלר והפורד ברונקו. עם זאת,הצ'ירוקי, למרות שנמכר גם בגרסת טריילהוק קשוחה, נמכר גם בגרסת הנעה קדמית בלבד. אבל בניגוד לטויוטה ראב4 ופורד אסקייפ ששומרים על הפופולריות שלהם גם כיום, לצ'ירוקי אין אופציות היברידיות או פלאג אין.

מתחילת השנה נמכרו בארה"ב, השוק העיקרי של הצ'ירוקי, רק כ-32 אלף יחידות ממנו, לעומת 142 אלף יחידות ב-2020. טסלה מודל Y היקרה יותר רשמה במקביל באותה תקופה זינוק במכירות מ-25 אלף יחידות ב-2020, ל-162 אלף יחידות מתחילת 2022.

ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
אוונג'ר יהיה הג'יפ החשמלי הראשון, אבל ייוצר בפולין ומיועד לשוק האירופי/אתר יצרן

התוכניות לג'יפ חשמלי

בישראל הפסיקה יבואנית ג'יפ וקרייזלר סמלת את שיווק הצ'ירוקי כבר לפני שנה, ו-6 היחידות האחרונות נמסרו בתחילת 2022.

ג'יפ חשפה כבר דגם חשמלי ראשון, אוונג'ר, שמבוסס על הפלטפורמה של פיג'ו e2008 ואופל מוקה החשמלית. אבל האוונג'ר, שייוצר במפעל פיאט בפולין, לא מיועד להגיע לארה"ב. ג'יפ צפויה להציג קרוסאובר חשמלי ראשון לשוק האמריקאי רק ב-2025, שעשי להיות הדור הבא של הצ'ירוקי.

האם נתגעגע לצ'ירוקי? זה מה שחשבנו עליו כשנהגנו בו
צ'ירוקי טריילהוק, הקרוסאובר הכי טוב בשטח
צ'ירוקי 2x4: איפה הג'יפ?

  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully