וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MG החשמלית מתייקרת ב-10%

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 19:50

בעיצומו של גל התייקרויות במשק תעלה המדינה השבוע את המס על חשמליות, אלא אם ועדת הכספים תפתיע ותעצור את המהלך. מחיר ה-MG ZS יעלה בינתיים עד ל-162 אלף שקל. ובדרך: גל העלאות מחירים של היצרנים, ובראשם BYD

MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
משבר האקלים? המדינה רוצה את המסים שלה. מצידה תעברו לקורקינט חשמלי/אתר יצרן

לקוחות שהזמינו את ה-MG ZS EV המחודשת בגרסה ארוכת הטווח קיבלו בימים האחרונים הודעה על כך שמחיר הרכב שלהם שיימסר בתחילת 2023 התייקר ל-162,222 שקל, עלייה בשיעור של 9%.
ההתייקרות מגיעה עם הגעת המשלוח הראשון לדגם המחודש, שהתעכב בכעשרה חודשים, בשל סגרי הקורונה בסין ומשבר הייצור והרכיבים. כאשר נפתחו ההזמנות לדגם המחודש של הג'יפון הסיני שהיה עד להגעת טסלה החשמלית הנמכרת ביותר בארץ, עמד מחירו באותה גרסה על 148,888 שקל.

מחירה של הגרסה המוזלת עם טווח קצר יותר, 320 במקום 440 ק"מ, קפץ מ-144,444 ל-158,888 שקל, התייקרות בשיעור מעט יותר גבוה, של 10%. העלאת המחירים שעליה הכריזה יבואנית MG, קאר איסט מקבוצת לובינסקי, משקפת בינתיים רק את עליית שער הדולר בשנה האחרונה, ותהיה תקפה ל-100 רכבים שישוחררו ממכס עוד השבוע.

בימים הקרובים צפויה לובינסקי, כמו שאר היבואנים, לפרסם מחירון חדש ל-2023, שיבטא את התוצאה של שלושה גורמי התייקרות מקבילים למחירי החשמליות. הראשון, הכפלת מס הקנייה מ-10 ל-20 אחוז, השני הקטנת הטבת המס המרבית ל-75 ל-60 אלף שקל, והשלישית העלאות מחירים של היצרניות בחו"ל.

BYD אטו 3. תומר פדר,
BYD. באוסטרליה המחירים כבר משאירים אבק, וההתייקרות צפויה להגיע גם לישראל/תומר פדר

הדילמה של יונדאי

מי שעשויה ליפול קורבן לצבר גורמי ההתייקרות היא הגרסה ארוכת הטווח של יונדאי קונה החשמלית, שהושקה בארץ רק החודש. הקונה עם סוללת 64 קוט"ש וטווח רשמי של 480 ק"מ נמכרת בארץ במחיר של 185 אלף שקל, ומחירה בינואר צפוי להגיע לאזור ה-200 אלף שקל. זאת לאחר העלאות המס והתייקרות מחירי היצרן, בניקוי השפעות ביטול המכס בשיעור של 7% על מכוניות המיוצרות בדרום קוריאה, שיקטינו את שיעור ההתייקרות, אבל לא יצליחו לבטלה.

בכלמוביל יבואנית יונדאי טרם הוחלט אם הקונה ארוכת הטווח תיובא ב-2023. ייבוא הגרסה הרגילה, 39 קוט"ש ו-305 קמ"ש יימשך בכל מקרה, ולקראת סוף השנה יגיע דגם חדש של גמרי של הג'יפון הקוריאני, בגרסאות בנזין, היברידי וחשמל, סביר להניח שעם העלאת מחירים נוספת.

העלאות המחירים של היצרנים מוכרזות כעת גם בעולם. מוקדם יותר החודש הודיעה BYD העלאת מחירים בשיעור של כ-8% לאטו 3 בשוק האוסטרלי. התייקרות במחירי היצרן צפויה גם במחיר האטו 3 בישראל, אך עוד לא ברור באיזה שיעור.

גם וולוו, שחשפה החודש גרסאות מעודכנות ל-XC40 ול-C40 החשמליים שיגיעו לאולמות התצוגה בקיץ, הכריזה שמחיריהם יתייקרו בכ-5 עד 10 אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האם לחברי הכנסת יהיה אומץ ציבורי לעצור את המהלך של האוצר ורשות המיסים?

ביום שלישי, ארבע ימים לפני העלאת המיסוי על רכב חשמלי, תדון ועדת הכספים של הכנסת במהלך ובהשפעותיו. הוועדה לא צריכה לאשר את השינוי, שנקבע כבר במתווה שיזמה רשות המיסים לפני כשלוש שנים. אז נומק המהלך כאיזון לירידה הצפויה במחירי החשמליות, מגמה שמשבר חומרי הגלם והרכיבים בעקבות הקורונה והמלחמה באוקראינה הפכו לגל התייקרויות.

למרות זאת, ולמרות ההבטחה הממשלתית לעולם לצעדי הפחתת פליטות בשל התרחבות משבר האקלים, במשרד האוצר וברשות המיסים לא מתכוונים לעצור את המהלך.

עם זאת, בכוחה של הוועדה שבראשה עומד ח"כ משה גפני (יהדות התורה) להצביע ולהחליט לדחות את ההתייקרות. אולם מהלכים כאלה ביוזמת הוועדה, וללא סיכום מוקדם עם האוצר, נדירים מאוד. מדובר גם במהלך שעלותו לתקציב המדינה מוערכת בכ-600-700 מיליון שקל בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully