וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ספסרי הטסלה מחפשים לעשות מכה

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 14:13

רק לפני שבועיים החלה טסלה ישראל למסור ללקוחות דגמי X ו-S, ולוח יד2 כבר מוצף בעשרות מודעות מכירה של הדגמים החדשים, שבעליהם מחפשים לעשות רווח קל. המספרים מוכיחים שזה לא יהיה כל כך פשוט

טסלה מודל S ו-X ביד2. צילום מסך, יד2, צילום מסך
עשרות מודעות בתוך ימים/צילום מסך, צילום מסך, יד2

אחרי הסיפורים על ההתנפלות והמחירים הגבוהים שבהם נמכרו דגמי טסלה מודל 3 משומשות בשנה שעברה בידי הבעלים המקוריים, המחזה הזה חוזר על עצמו בימים אלה, הפעם בדגמי מודל S ומודל X, שנמסרו לראשונה לישראלים בדצמבר.

מבדיקת "וואלה" עולה כי נכון להבוקר עמד מספר המודעות לדגמי ה-S וה-X על 43. זאת בזמן שהמשלוח הראשון של שני הדגמים שנמסר בחודש החולף כלל לפי נתוני משרד הרישוי 103 דגמי מודל S ו-10 דגמי מודל X. חלק מהמוכרים כבר מציעים מכוניות שיימסרו להם רק החודש.

אולם הנתונים המעניינים לא פחות היו המחירים שנדרשים עבור המכוניות והאחוז הגבוה של מפחיתי המחיר - לעיתים גם בסדרי גודל של 100 אלף שקלים בתוך ימים. בהתחשב בכך שבמקרה של המודל S והמודל X חלו התייקרויות משמעותיות מאז נפתחו הדגמים להזמנה בפברואר 2021, כנראה שיש למוכרים עוד לאן לרדת ועדיין להרוויח.

טסלה מודל S 2022. אתר יצרן
מודל S - הסדרתית המהירה ביותר בעולם/אתר יצרן

אז, עם תחילת השיווק בפברואר 2021, נמכרו מודל S לונג ריינג' ב-420 אלף שקל ואילו גרסת הפלייד החזקה והקיצונית עלתה 644 אלף שקל. נכון לעכשיו מחיר הפלייד באתר טסלה עומד כבר על 825 אלף שקלים.

מחיר המודל X עמד בזמנו על החל מ-446 אלף שקל לגרסה הרגילה ועד 644 אלף שקל לפלייד. מדובר במחירי גרסאות 5 המושבים, כאשר למושב שישי ושביעי נדרשה תוספת תשלום. כיום באתר טסלה מחירו של המודל X המוצע רק בגרסת הפלייד החזקה עומד על 848 אלף שקלים.

יחד עם זאת, כפי שפורסם ב"וואלה" טסלה שמרה למזמינים הראשונים את המחיר המקורי. מה שאפשר לאותם מזמינים זריזים אפשרות למכור את המכוניות שקיבלו אחרי כמעט שנתיים וברווח נאה - לפחות זו התוכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
מודל X, תחליף מיניוואן חשמלי ומהיר/אתר יצרן, יצרן

כאמור, נכון להיום מפורסמות באתר יד2 כמה עשרות מכוניות מדגמי ה-S וה-X, כאשר החלוקה היא 6 מודל X וכל השאר מודל S.

במקרה של ה-X, כולם מדגם הפלייד החזק טווח המחירים המבוקש נע בין 770 אלף שקל ל-LR שכלל לא הגיע עדיין לישראל. בגרסאות הפלייד החזקות המחיר מתחיל מ-850 אלף שקל ועד ל-999,999 שקל לפלייד 6 מושבים, גם הוא "על הנייר" וצפוי להגיע בינואר. למי שלא רוצה להמתין יש גם פלייד אחד בצבע שחור ב-995 אלף שקל.

מבין 37 מודעות המכירה של המודל S, חמש מהן ללא ציון מחיר, מאלו מומלץ וצריך תמיד להתעלם. ובאלו שכן מציינות מחיר אפשר למצוא לונג ריינג' לבנה עליה מבוקש סכום של 538 אלף שקל (לאחר הפחתה מ-580 אלף השקלים שבהם פורסמה בהתחלה). בהמשך ישנן מכוניות ב-545 אלף שקל (המחיר המקורי של זו היה 560 אלף והופחת פעמיים) ועוד אחת ב-549 אלף שקל - גם בה בוצעו שתי הפחתות ממחיר מקורי שאפתני של 595 אלף שקל כאשר פורסמה לראשונה ב-27 בדצמבר.

המחירים לגרסאות הלונג ריינג' מאמירים עד 679 אלף שקלים

טסלה מודל S 2022. אתר יצרן
הגה ה-YOKE הייחודי של טסלה, כאן במודל S/אתר יצרן

מגרסת הקצה של המודל S הפלייד מפורסמת נכון לזמן כתיבת שורות אלו מכונית אחת, במחיר של 950 אלף שקלים.

נתון מעניין נוסף בנוגע לשיעורי ההפחתה במודל S הוא גם טווח המחירים בין זה הראשוני המבוקש לבין זה שבו הן מפורסמות כרגע וגם שיעור המכונית מהן מקזזים הבעלים עשרות אלפי שקלים מדי כמה ימים.
מתוך 37 מכוניות כאמור, 12 מציגות הפחתות מחיר מזה המקורי שביקשו עבורן.

אלו נעות בין 13-15 אלף שקלים במקרים המתונים יותר, עם שינויים יום אחרי יום או אפילו פעמיים ביום. ומגיעים גם ל-125 אלף באחת המכונית שכיום מפורסמת ללא מחיר כלל. והיו גם כאלו שעשו את הסיבוב המלא - לפחות אחת שפורסמה במקור ב-600 אלף, עלתה עוד באותו יום ל-620 אלף וצללה ל-570 שלושה ימים לאחר מכן.

וכמובן יש גם כמה שהעלו את המחיר, אחד מהם מ-639 אלף שקל ל-645.6 אלף שקל מצהיר שהוא גם "גמיש" ב-5,000 שקל. במקרה אחר עלה המפרסם מ-579 אלף שקל ל-640 אלף שקל אחרי שכבר ירד ל-530 אלף שקל.

האם המכוניות האלה "יעופו" כמו דגמי מודל 3 הראשונים? צריך לזכור שבכל מדובר כאן על עסקאות בכחצי מיליון שקל, פי 2 ממחירי מודל 3 דאז, כאשר המימון לרכישת רכב התייקר משמעותית בשנה האחרונה בשל הזינוק בריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully