וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את הישראלים שירוויחו 200 אלף שקל על טסלה שטרם קיבלו

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 9:44

השקעה בנדל"ן? השקעה בטסלה! הישראלים שהזמינו מודל S עוד בפברואר 2021 מוזמנים כעת לשלם לקראת המסירה בתחילת 2023. טסלה תגבה מהם רק את הפרשי המס, אבל לא את התייקרות המכונית מאז

טסלה מודל S מודל 2022/יצרן

בסוף דצמבר ותחילת ינואר תתחיל טסלה ישראל למסור סוף סוף את דגמי מודל S ומודל X פלייד הראשונים, אליהם יצטרפו גם גרסאות ה-long range שלהן במהלך 2023. ה-S היא מכונית הסאלון וה-X הוא הקרוסאובר של יצרנית החשמליות האמריקנית ושניהם נפתחו למכירה בארץ בעת ההשקה בפברואר 2021. עם זאת, בשל עיכובים בכלל השווקים שנבעו משלל סיבות ובהן השקת מתיחת הפנים של הדגם, בעיות אספקת רכיבים שמכות בכל תעשיית הרכב בעקבות הקורונה ומשבר הסחר העולמי - המכוניות הראשונות יסופקו ללקוחות בישראל רק בתחילת השנה הבאה.

אבל הלקוחות שהמתינו כמעט שנתיים לחשמלית החדשה יגלו שהיה שווה לחכות. הוראות התשלום שנשלחו בימים האחרונים למזמינים, חושפת שטסלה ישראל החליטה שלא לגבות מהמזמינים המקוריים את המחיר הנוכחי המלא שהתייקר ביותר מ-200 אלף שקל, אלא את המחיר שנקבע בעת ההזמנה. במילים אחרות, היצרנית עצמה סופגת את ההתייקרות של הדגם.

טסלה מודל S 2022. אתר יצרן
טסלה מודל S המחודשת, התייקרה לכולם - לא ללקוח הישראלי/אתר יצרן

החריג היחיד: המזמינים כן יחויבו בעלות המיסים העדכניים, שסכומם גדל מאז ההשקה בגלל עליית המחירים, ויקפוץ שוב בינואר בעקבות הכפלת מס הקנייה על רכב חשמלי, מ-10 ל-20 אחוזים, והקטנת הנחת המס המרבית מ-75 ל-60 אלף שקל.

טסלה מודל S פלייד, עם 1,020 כ"ס וחאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.1 שניות, שהושקה במחיר של 625 אלף שקלים, עולה כעת 825 אלף שקלים. מודל X המקבילה, עם מנוע זהה ו-2.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, הושקה במחיר זהה, אך עולה כיום לפני תוספות 849 אלף שקל.

בניגוד ליבואני הרכב, טסלה מפרטת בכל דגם מה חלקם של המיסים במחיר. במודל S מדובר על 330 אלף שקל סך הכל, מהם כ-117 אלף שקל מע"מ, והשאר מס קנייה. ב-X מדובר על 343 אלף שקל סך הכל, מתוכם מע"מ בשווי 123 אלף שקל. עם הכפלת מס הקנייה צפויות שתי המכוניות להתייקר בינואר בכ-200-220 אלף שקל. הלקוחות יידרשו לשלם את תוספת המס, אבל יחסכו סכום דומה על ידי כך שלא יחויבו על התייקרות המכונית עצמה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טסלה מודל X 2022. אתר יצרן
בהמה בגודל מלא עם תאוצה של פרארי/אתר יצרן

מתעניינים בטסלה? אתם תרצו לקרוא גם את זה:
- האם מתיחת הפנים של המודל 3 תוזיל את מחירה?
- חשמליות מול היברידיות ובנזין - מי אמינות יותר?
- מבחן מקומי ראשון - טסלה מודל Y


עם הכניסה של טסלה לישראל והתמחור הראשוני של המודל 3 בכ-179 אלף שקלים יצרה בזמנו המכונית סוג של יישור קו במחירי חשמליות אחרות כאשר במעין "אפקט טסלה" התקבעו מחירי כולן סביב הסכום הזה, ככל שמחיריה טיפסו מעלה, עשו זאת גם השאר. אולם אנחנו בספק רב אם יבואניות הרכב הוותיקות ייאמצו את את דרך ההתנהלות הזו של טסלה, שבכל הקשור להתחייבות בינה לבין הלקוח "נעלה" את המחיר המבוקש למרות ההתייקרויות שספגו המכונית - התנהלות שעשויה להיראות כמו מאוד לא נבונה עסקית, אבל בהחלט ראויה לשבח בהיבט הצרכני. אגב, היינו מסתפקים אם היבואנים האחרים היו עושים כמותה בהצגת רכיב המיסים במחיר המכונית - כשאין מה להסתיר, אז אין בעיה להראות.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully