וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמת המהירות שהפיקה הכי הרבה דוחות נהרסה בתאונה

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 16:45

המצלמה שמוקמה בירידה מהר חוצבים לרמות בירושלים הפיקה יותר מ-13 אלף דוחות בשנה. ח"כ אורי מקלב, סגן שרת התחבורה: "לא רק שהמצלמה לא הצליחה למנוע תאונות, היא נפגעה בעצמה. ומאז שהושבתה מספר התאונות בקטע לא עלה"

ח"כ אורי מקלב סגן שרת התחבורה על מצלמת המהירות בצומת רמות ירושלים/ערוץ הכנסת

מצלמת המהירות במערכת הא3 המשטרתית שהפיקה הכי הרבה דוחות בישראל ניזוקה בעצמה בתאונת דרכים ואינה פעילה כבר כמה חודשים.

כך חשף אתמול סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), במליאת הכנסת. מקלב השיב לשאילתא לגבי התאונות בשדרות גולדה מאיר בצפון ירושלים, המובילים מאזור הר חוצבים לשכונת רמות. לפני שבועיים התנגשו בצומת רמות שני אוטובוסים ומונית, באירוע שבו נפגעו 10 בני אדם, ביניהם נער בן 17 שנפצע באורח בינוני.

מקלב דיבר על עבודות התשתית בכביש, שבו יעבור בעתיד הקו הכחול של הרכבת קלה בבירה, והתייחס גם לפתרון שנוסה בקטע בעבר.

"אחרי תאונות קשות שאירעו שם הציבו מצלמת מהירות. לפני כמה חודשים נפגעה המצלמה בתאונת דרכים ומאז היא אינה פועלת. לא רק שהיא לא הצליחה למנוע תאונות, אלא נפגעה בעצמה. והנה, בתקופה שהיא אינה פעילה גורמים יודעי דבר אומרים לי שלא הייתה בקטע עלייה בתאונות. אולי המצלמה עצמה גורמת לתאונות כי אנשים בולמים ברגע שהם רואים אותה. וזו, צריך להזכיר הייתה המצלמה שזכתה במקום ראשון במספר הדוחות. יש דרכים אחרות להילחם בתאונות, ואם ירצה השם, אנחנו נעשה ונצליח בתחום הזה".

אגף התנועה במשטרה לא נוהג לחשוף כמה דוחות מפיקה כל מצלמה, אבל ב-2018 גילה קצין באגף התנועה בדיון הכנסת כי המצלמה שמוקמה בירידה לכיוון רמות הניבה לבדה ב-2017 יותר מ-13 אלף דוחות, מספר שהיה שווה לכ-4% מסך דוחות המהירות שרשמה המשטרה באותה שנה, מיותר מ-100 מצלמות נייחות, עשרות מכמונות מכ"מיות מדגם דבורה המותקנות בניידות, ועשרות מכמונות לייזר ניידות.

יצוין כי המהירות המותרת בירידה מהר חוצבים לרמות נקבעה ל-70 קמ"ש, אבל בגלל הירידה נהגים רבים עוברים אותה. אותה מצלמה מוקמה בסמוך לצומת כך שהנפיקה גם דוחות על מעבר באדום. המשטרה סירבה למסור בדיון מה הייתה החלוקה באותה מצלמה בין דוחות מהירות ורמזור, אבל הסטטיסטיקה המשטרתית מראה כי מערכת הא3 מפיקה בעיקר דוחות מהירות.

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
מצלמת א3. המשטרה תאריך את הפעלתה למרות גילויים קשים על אמינותה/רונן טופלברג

המשטרה: "המצלמות אמינות מאוד"

השבוע נחשף בוואלה, כי החשב הכללי נענה לבקשת המשטרה והאריך בשנה את הפעלת מערכת הא3 השנויה במחלוקת. נכון לעכשיו יימשך השימוש במערכת עד קיץ 2024, בתנאי שמערכת אכיפת המהירות שתחליף אותה, תהיה מוכנה עד אז.

במשטרת ישראל סירבו למסור התייחסות עניינית לדבריו של ח"כ מקלב. מהמשטרה נמסר כי "מצלמות א3 הן כלי אכיפה נוסף לאכיפת עבירות מהירות מופרזת, לצד הפעלת אמצעים נוספים המופעלים על-ידי המשטרה. בנובמבר 2022 התקבלה החלטה שיפוטית בפני הרכב מיוחד של שלושה שופטים, ההרכב הבכיר ביותר שדן עד כה בסוגיה ואשר קבע כי המצלמות אמינות מאוד. נהיגה במהירות מופרזת היא עבירת תנועה חמורה המהווה גורם מהותי לגרימת תאונות דרכים ולחומרת הפגיעה והנזק בקרות תאונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully