וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיילוט בא מאמריקה להציל את הונדה בישראל

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 3:36

המשבר המתמשך במכירות רכבי הונדה בארץ הגיע לשיא ב-2022, כאשר נמכרו בייבוא סדיר רק 407 יחידות. אבל ההחלטה להשיק בארץ את הפיילוט, קרוסאובר גדול שמיוצר באלבמה, מעניקה למותג היפני האהוב תקווה חדשה

הונדה פיילוט/הונדה

לפעמים המספרים לא מספרים את כל הסיפור. 2022 רשמה שיא שלילי של כל הזמנים במכירות הונדה בידי היבואנית הרשמית, חברת מאיר. לראשונה מאז ההשקה בארץ ב-1990 מסרו במאיר רק 407 מכוניות של היצרן היפני.

בזמן שחטיבת הדו"גים במאיר הביאה את הונדה לשיא של כל הזמנים בארץ, עם 4,000 כלים ולראשונה מקום שני בשוק אחרי סאן יאנג ולפני ימאהה, בשוק המכוניות נעקפה הונדה בייבוא סדיר אפילו בידי פיאט. אולמות התצוגה בולטים הוסבו למכירות וולוו והונדה דו גלגליים (הרצליה) והמותג הסיני החדש לינק אנד קו (תל אביב).

לפי נתוני משרד התחבורה, אפילו בייבוא מקביל נמכרו כאן בשנה החולפת יותר מכוניות הונדה מאשר בידי היבואן הרשמי, 470 יחידות, בעיקר של הונדה סיטי, משפחתית שמיוצרת בהודו מיועדת למדינות מתפתחות, ללא מערכות בטיחות אקטיביות למשל. לא בדיוק דגם שתומך בדימוי הטכנולוגי המתקדם שהיצרן מקפיד לטפח, אבל טוב מספיק להודו, ויטנאם וברזיל, שבהן הוא מיוצר.

פרסומת הונדה סיוויק 1990 הונדה מציתה את הדמיון. הונדה,
הפרסומת הראשונה לסיוויק, מההשקה ב-1990/הונדה

הונדה הייתה היצרן היפני הראשון שהגיע אלינו במסגרת גל העלייה של שנות ה-90, והיא הקדימה כאן את מיצובישי, טויוטה, מאזדה וניסאן. בדמדומי החרם הערבי החל הייבוא מארה"ב, בשנים בהן כיכב הונדה על מסלולי הפורמולה 1, תחת הסיסמה "הונדה מציתה את הדמיון". אבל עד מהרה הוא התרחב לדגמים מיפן, ובהמשך מבריטניה ומטורקיה. הונדה זכתה למעמד מקומי של המותג היפני העממי האיכותי ביותר, אחד שמתחרה בפולקסווגן, לא במאזדה.

אבל מאז 2015 החלו מכירות הונדה בישראל לצלול, במקביל למשבר גובר של החטיבה האירופית של החברה. הונדה אמנם הייתה מהראשונות שהשיקו מכוניות היברידיות, עם האינסייט דור ראשון, ואחר כך בדגמים היברידיים של הסיוויק והג'אז, אבל אז נטשה את התחום דווקא כשהוא תפס סוף סוף וטויוטה לצד יונדאי וקיה חגגו במכירות.

הונדה גם פספסה את שוק החשמליות למרות השקה ה-e רטרו הקטנה המרהיבה. בשנים האחרונות היא סגרה את המפעלים שלה בבריטניה ובטורקיה וצמצמה דרמטית את נוכחותה באירופה ואת כמויות הייצור ליבשת, ממשיכה להתבסס על השווקים החזקים שלה במזרח ובארה"ב. מהסיוויק החדשה, למשל, שתגיע אלינו בשבועות הקרובים, הוקצו לישראל פחות מ-500 מכוניות השנה.

דגמי סיוויק, אקורד והמיני-ואן האמריקאי הגדול אודיסי החלו להופיע בארץ בייבוא מקביל, כולם בתקינה אמריקאית, אבל את הסוכנות המקומית המשיך היצרן להגביל לייבוא דגמים בתקינה אירופית בלבד. ואז הוא שינה את דעתו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הונדה פיילוט. הונדה,
פיילוט. 3,500 סמ"ק, 289 כ"ס. יתחרה ביונדאי פלאסייד וג'יפ גרנד צ'ירוקי L/הונדה

ביקור של משלחת בכירה של היצרן בארץ לפני כמה חודשים סלל את הדרך לשינוי, ולקבלת אישור ראשון מזה שנים לייבוא סדיר של הונדה מארה"ב. אמנם בינתיים מדובר רק על דגם אחד, עם מכירות מוגבלות בגלל תג המחיר הצפוי, אבל מדובר בסנונית ראשונה שיכולה להוביל להרחבת המהלך.

הונדה פיילוט הוא קרוסאובר גדול, שפותח עבור השוק האמריקאי ומיוצר בלינקולן, אלבמה. לדור החדש והרביעי שלו שהושק בסוף השנה שעברה יש 7-8 מקומות, כאשר הספק מנוע הבנזין שישה צילינדרים, 3,500 סמ"ק צמח ל-289 כ"ס, ולתיבה האוטומטית יש כעת 10 הילוכים. ההנעה היא כפולה.

העיצוב קשוח יותר, יש גרסת "שטח" בשם טרייל ספורט, אבל כולן קיבלו מחמאות מעיתונות הרכב האמריקאית על היכולות מעבר לאספלט. האורך מגיע ל-5.07 מטר, בסיס הגלגלים ל-2.89 מטר, והוא אחד מכלי הרכב האחרונים אפילו בארה"ב ללא מגדש טורבו, שלא לדבר על יחידה היברידית, אפילו קלה.

בארה"ב מתחרה הפיילוט בפורד אקספלורר, יונדאי פלאסייד וג'יפ גרנד צ'ירוקי L, מה שמרמז שתג המחיר המקומי שלו יהיה מעל 300 אלף שקל.

אבל מדובר בפתח לייבוא דגמים אחרים של הונדה בתקינה אמריקאית, שהמעניין שבהם יושק ב-2024: הפרולוג החשמלי, קרוסאובר חדש שמבוסס על הפלטפורמה החדשה של ג'נרל מוטורס, שתשמש את שברולט בלייזר EV החדש. הפרולוג נועד לקצר את הדרך להונדה אל העולם החשמלי, עד שתסיים לפתח פלטפורמה משל עצמה, וגם ייבנה במפעל GM במקסיקו, ומיועד לשיווק רק בצפון אמריקה.

הונדה פרולוג. הונדה,
הונדה פרולוג החשמלי. דגם תאום לשברולט בלייזר החדש, וייוצר לצידו במקסיקו/הונדה
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully