וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות החדשות הכי ישנות בישראל

עודכן לאחרונה: 4.2.2023 / 11:41

מאזדה 2 כמעט הפכה השבוע למכונית הכי נמכרת בישראל, למרות שהיא כבר בת 8 שנים, והיא אפילו לא המכונית החדשה הכי ותיקה על פסי הייצור שאפשר לקנות היום בארץ מהניילונים. קבלו את הרשימה המלאה

המכוניות החדשות הישנות בישראל. אתר יצרן
את כולן תמצאו כחדשות באולם התצוגה, אף אחת מהן לא באמת כזו/אתר יצרן

"אני קונה לקסוס IS חדשה" יכול להגיד לכם מישהו ממש עכשיו, כשלמעשה המושג "חדשה" במשפט הזה יכל להיאמר בשנת 2023 בדיוק באותה מידה שהוא יכל לתאר את המכונית הזו בשנת 2013 כאשר היא הוצגה לראשונה. כי למרות שיצרניות הרכב מוסיפות לעדכן את המכוניות שלהן, בכל מה שקשור לגיל האמיתי של המכונית שלכם, מה שרשום ברישיון פחות רלוונטי - מתי היא הוצגה לראשונה, זה כבר חשוב יותר כדי לדעת כמה חדשה באמת המכונית ה"חדשה" שלכם.

כלל, תכנון רכב חדש מהיסוד, מתחיל כ-5-7 שנים לפני ההצגה הרשמית שלו. עד שנה לפני הכניסה לייצור, מה שמכונה SOP עוד אפשר להכניס שינויים וכיולים קטנים, כאשר מדובר במכוניות מתקדמות עם מערכות שתומכות בעדכון מרחוק, אולי קצת פחות. אבל לא הרבה יותר מזה. חלק גדול מהסיפור כרוך במערך השלם של "דריכת" המנגנון הענקי שנקרא ייצור מכונית מרמת הכנת המפעל ועד המכרזים לאחרוני ספקי המשנה של הספקים הראשיים.

מפעל רכב. קינן כהן, קינן כהן
אחרי כל ההשקעה, הרצון הוא להשאיר את המכונית על פס הייצור כמה שיותר זמן/קינן כהן, קינן כהן

וכאשר ההשקעה בפיתוח מכונית חדשה נושאת מספרים בעלויות מסחררות שיכולות לנוע בין 200 מיליון דולר לפרויקט הסבה של דגם קיים ועד מיליארדי דולרים לבניית דגם חדש מהיסוד - ליצרניות יש את כל האינטרס שבעולם להמשיך למכור לכם את אותה המכונית לאורך כמה שיותר שנים בלי לגעת בה יותר מדי מעבר לקוסמטיקה, אלא אם כן אין לה ברירה.

אז לקחנו את כל המכוניות החדשות שנמכרות בישראל ויצאנו לבדוק בנות כמה הן באמת. החלטנו להניח את רף הכניסה על שנת 2017 משתי סיבות. הראשונה היא שכאמור מחזור הפיתוח של מכוניות חדשות הוא בין 5 ל-7 שנים לרוב, כך שמכונית בת שש היא באופן רשמי מכונית שצריך להפסיק להתייחס אליה כחדשה. הסיבה השנייה, ב-14 במאי 2017 נסגרה רשות השידור אחרי 80 שנות פעילות ובואו, אין יותר סמלי מרשות השידור כדי להגדיר משהו כישן.

אבל יש קטגוריה אחת שרוב המכוניות הושקו בשלוש השנים האחרונות:
פרויקט מיוחד: המהפכה החשמלית

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פורשה קאיין החדש: נהיגה ראשונה. יצרן/קינן כהן, ניר בן טובים
פורשה קאיין, הילד כבר בן 6/ניר בן טובים, יצרן/קינן כהן

אז מה בעצם הבעיה עם מכונית חדשה-ישנה ומה יכול להיות טוב בה? התשובה לשאלה הראשונה פשוטה - ככל שהמכונית ישנה יותר, היא תהייה פחות מתקדמת מבחינת טכנולוגיה, צריכת דלק, בידוד רעשים ורעידות ועוד. למרות שמחזורי החידושים בהם קצרים יותר משמעותית, נסו לחשוב על סלולריים בני שניים שלושה דורות אחורה כדוגמה לקפיצות. הם מתחדשים כל שנה-שנה וחצי, מכוניות כל 5-6 שנים, אבל אלו הפערים בהתקדמות שמשנים יותר מהכל.

מהצד השני, כלל האצבע הוא שככל שמכונית נמצאת יותר שנים בייצור יש סבירות גבוהה הרבה יותר שמדובר במכונית מוצלחת ומצליחה, שהמכלולים בה הם אמינים ועמידים מאוד וכן שניתן להניח שאת מחלות הילדות מהן סובלות לעיתים מכוניות בסבב הראשון של החיים שלהן, הן כבר עברו. ולמרות שלכלל הבא יש גם חריגות, ככל שמכונית ותיקה יותר היא בדרך כלל גם מהנה יותר לנהיגה, עם היגוי עדיף ויותר העברת תחושות לנהג, על חשבון השקעה במולטימדיה.

מבחן השוואתי משפחתיות פרימיום. יואל שוורץ/קינן כהן, ניר בן טובים
אלפא ג'וליה, משהו טוב עבר על המהנדסים בשנים שקדמו להצגתה/ניר בן טובים, יואל שוורץ/קינן כהן

הקו שמתחנו ב-2017 וכולל לא פחות מ-83 דגמים השאיר מחוץ לגדר כמה מכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 3 ו-X5, פולקסווגן טי קרוס, מרצדס A קלאס, או אודי E TRON, סובארו איוולטיס, וקאדילק XT4 למשל שעדיין נמכרות כחדשות, חלקן אף התחדשו ממש בשנה האחרונה.

אבל רגע לפני הרשימה כולה, תובנה מעניינת מאוד מסתתרת אי שם בסוף שלה. שלוש המכונית שסוגרות את הרשימה הזו (שלא נעשה לכם ספוילרים כאן), הן שלוש מכוניות שאנחנו די אוהבים ובהחלט שלושה אייקונים אנלוגיים מאוד של מכשירי נהיגה, כל אחת בתחומה. אולי מספרות הכי טוב את הסיפור של תעשיית רכב שכבר איננה וכנראה לא תחזור שוב לעולם.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
המחליף כבר מעבר לפינה, יונדאי קונה/ניר בן טובים, קינן כהן

שלום כיתה א' - המכוניות שהוצגו ב-2017

הכירו את ילידות 2017. חלקן עדיין נחשבות כ"חדשות" אבל בשנות אדם, הן כבר היו אמורות להגיד שלום יפה לקוביות והמגלשה, לשים ילקוט וללכת לכיתה א'.

ואלו שמות:
DS7 קרוסבק, סיאט איביזה, סובארו XV , סאנגיונג רקסטון, מיצובישי אקליפס קרוס, מיני קאנטרימן, ריינג' רובר ולאר, יונדאי קונה, יגואר E פייס, טויוטה קאמרי, פורשה קאיין, סקודה קארוק, סיאט ארונה, לקסוס LS, וולוו XC40, וולוו XC60, ג'יפ רנגלר, ג'יפ קומפאס, דאצ'יה דאסטר, אופל קרוסלנד, MG ZS , שברולט אקווינוקס, שברולט טראוורס, קיה סטוניק, קיה פיקנטו, פיג'ו 5008, פרארי 812 , פרארי פורטופינו, ב.מ.וו X3.

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
וותיק ומוערך - סקודה קודיאק/קינן כהן

מה שבע? המכוניות שהוצגו ב-2016

אולי זו הייתה האופטימיות שאחרי המשבר הכלכלי של 2008, אבל כשישבו לתכנן את המכוניות שהוצגו ב-2016 משהו טוב מאוד עבר על המהנדסים. כמה מהמכוניות פה הן עדיין מרשימות מאוד ברמת הביצוע שלהן. דוגמאות? פיג'ו 3008, צמד הפורשה בוקסטר-קאיימן, למעשה גם הפנאמרה, אלפא ג'וליה, סקודה קודיאק וגם מאזדה CX5.

ואלו שמות:
סיאט אטקה, מרצדס E קלאס, מזראטי לבנטה, סוזוקי איגניס, סוזוקי סוויפט, אסטון מרטין DB11, סקודה קודיאק, קרייזלר פסיפיקה, רנו מגאן גרנד קופה, לקסוס LC, אודי A5 ספורטבק, אודי Q5, לנד רובר דיסקברי, פיג'ו 3008, פורשה פנאמרה, פורשה בוקסטר/קאיימן, סיטרואן C3, מאזדה CX5 , טויוטה CHR , וולוו S90, אלפא ג'וליה, אלפא סטלביו, ב.מ.וו סדרה 5.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
עדיין מצוינת, סקודה סופרב/קינן כהן, קינן כהן

אהובת השוטרים - המכוניות שהוצגו ב-2015

מתוך 10 המכוניות שהוצגו ב-2015 ועדיין נמכרות בישראל יש רוב לקרוסאוברים וחשמלית מלאה אחת. אבל דווקא שתי מכוניות אחרות מפתיעות פה. השברולט מאליבו, שתאמינו או לא, עדיין איתנו וסקודה סופרב, שתאמינו או לא כבר בת 8.

ואלו שמות:
אודי A4, קאדילק XT5, אודי Q7, פולקסווגן טיגואן, סקודה סופרב, יגואר F פייס, טסלה מודל X, בנטלי בנטיגה, שברולט מאליבו, שברולט ספארק.

מאזדה 2. קובי ליאני, ניר בן טובים
עדיין פה, עדיין עובדת/ניר בן טובים, קובי ליאני

רבת מכר היסטורית - המכוניות של 2014

שלוש הפתעות מחכות לנו ברשימה המתקצרת של מכוניות שעלו על הכביש ב-2014 ועדיין איתנו. שתיים מהן של מאזדה ולאודי יש את השלישית. ההפתעה הראשונה, מאזדה 2, כבר לא צעירה ועדיין מוסרת כמויות נאות מאוד מדי שנה. השנייה היא ה-MX-5, כן היא יקרה מדי באופן שפוסל אותה לרכישה, אבל עדיין אחת המכוניות הכי מהנות לנהיגה בסביבה. אודי TT למרות הגיל המופלג, עדיין מסובבת ראשים ברחוב. ההוכחה שעיצוב פשוט ואלגנטי מזדקן נהדר.

ואלו שמות:
פורד אדג', סוזוקי ויטארה, מאזדה MX-5 , מאזדה CX3, מאזדה 2, וולוו XC90, אודי TT

מיני קופר קבריולה במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אם זה עובד, לא צריך לשנות/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אחת מהן תמיד באופנה - המכוניות של 2013

מטבע הדברים, ככל שהולכים אחורה, מתמעטות המכוניות שיופיעו ברשימה. ואכן ברשימה הזו יש דגם שאנחנו יודעים שיוחלף במהלך השנה הזו (פורשה מקאן) ועוד אחד שממש כמעט נכנס לפה, אבל המחליף שלו שנוחת פה בשבוע הבא כבר דחק אותו מהרשימה (ניסאן אקסטרייל). מה שכן, המיני, המיני איתנו משנת 2013 והמיני, טוב, זה תמיד באופנה.

ואלו שמות:
מזראטי קוואטרופורטה, מיני קופר, פורשה מקאן, סוזוקי קרוסאובר, מזראטי גיבלי, לקסוס IS

יגואר F טייפ. אתר יצרן
לא צריך לשנות כלום - יגואר F טייפ/אתר יצרן

חתול תעלול ומלכת החשמליות - המכוניות של 2012

מתוך ארבע המכוניות פה שתיים קופצות מייד לעין טסלה מודל S ויגואר F טייפ. הראשונה עברה מספר טיפולים לאורך חייה אבל מתבססת על אותו דגם. השנייה שנמצאת ממש בישורת האחרונה שלה וכבר הוכרזה במהדורת פרידה, גם יותר מעשור אחרי שהוצגה עדיין אחת המכוניות היפות יותר בכביש. ויש גם את מיצובישי ספייס סטאר, שלא מהירה ומתוחכמת כמו מודל S, לא יפה ומהנה לנהיגה כמו היגואר - אבל תמשיך לנסוע הרבה אחריהן.

ואלו שמות:
מיצובישי ספייססטאר, מאזדה 6, יגואר F טייפ, טסלה מודל S

השקה ניסאן GT-R על מסלול ספא בלגיה. יוני 2016. אתר יצרן
לא רק גודזילה, אלא גם דינוזאור/אתר יצרן

שארית הפליטה

והגענו לפיינליסיטיות השורדות האולטימטיביות, המכוניות החדשות הכי ישנות בישראל. במקום הרביעי מיצובישי ASX שהוצג ב-2010 ועובר פעולות שימור וחידוש לאורך השנים. הדור הבא שלו כבר מעבר לפינה ויהיה למעשה רנו קפצ'ור עם עיצוב שונה מעט וסמלי מיצובישי.

במקום השלישי, מלך השטח הבלתי מעורער, המכונית שעושה מהמחירון של לוי יצחק צחוק ועם רמת ביקוש שלא הפסיק לרגע, כולל הזמנות של שנה מראש כאן בישראל - טויוטה לנד קרוזר שאיתנו מאז 2009.

במקום השני, מכונית שהוצגה ב-2008 וטכנית כבר יש לה מחליפה אבל היא עדיין נמכרת פה - אבארט 500. מבוססת על הפיאט 500 היוצאת היא שריד אחרון למכוניות החמות הקטנות, הקלות והזועמות שהיו פה בעבר ונעלמו. המחליפה שלה כבר תהייה שמנה וחשמלית.

ואל המקום הראשון, איתנו מ-2007 המכונית שמייצגת אולי הכי טוב את אחת מנקודות הקיצון שהגיעו אליהן הטכנולוגיות של מנועי הבעירה הפנימית ומערכות ההנעה של "העולם הישן" - ניסאן GT-R. מכונית ספורט יפנית אולטרה מתוחכמת, כפולת הנעה וביצועים של מכונית על בחצי מהמחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully