וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

INEOS תשיק רכב שטח חשמלי כבר ב-2026

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 10:18

החברה הבריטית שפיתחה בזמן שיא יורש רוחני ללנד רובר דיפנדר, חושפת עוד פרויקט שאפתני, שיוביל בהמשך גם לרכב שטח מונע מימן. איך היא עומדת לממש את ההבטחה ומה אומרים אצל היבואנית?

Ineos Grenadier/יצרן

יצרנית רכבי השטח הבריטית הזעירה INOES שבונה ומשווקת את הגרסה המחודשת שלהם על בסיס הלנד רובר דיפנדר היוצא הודיעה על כוונתה להציג שני דגמי רכבי שטח עם הנעות חשמליות - הראשון חשמלי נטען רגיל והשני המסקרן יותר עם טכנולוגיית תא דלק, שמשתמשת במימן לייצור חשמל.

פיתוח הגרסאות הללו ייעשה בשיתוף עם אחת מספקיות הענק המובילות בתעשיית הרכב מגנה האוסטרית. החברה שנמצאת בקשרים עסקיים ובונה מכוניות עבור ב.מ.וו, טויוטה, מרצדס, יגואר ועוד רבות כספקית משנה.

על פי הודעת היצרנית הרכב החשמלי יוצג ב-2026, אך זו של גרסת תא הדלק נגזרת מזמינותה של תשתית תדלוק במימן. כך שלמרות שהסבת כלי רכב קיימים להנעת תא דלק זמינה יותר הודות לשימוש בסוללה קטנה וניצול המקום של תא הדלק לאחסנת המימן, הדגם הזה הוא יותר הצהרה כללית ממשהו שאפשר לדבר עליו.

ה-Grenadier של ineos. אתר יצרן
לוקח את הדיפנדר הספרטני למקומות חדשים, גם בתא הנוסעים/אתר יצרן

בניגוד לגרנדייר, העושה שימוש בשלדת סולם מסורתית וסרנים חיים של רכב שטח, שני הדגמים החדשים ישתמשו בפלטפורמה חדשה לגמרי. זו תיבנה בשיטת ה"סקייטבורד" - כלומר, מארז הסוללות הקשיח יהיה לב הרכב, אליו יחוברו מכלולי ההנעה והמתלים (עצמאיים).

למגנה יש פלטפורמה כזו, היא מכונה FN29 ותהייה הבסיס לפיסקר אושן ועל פי השמועות גם לשני כלי רכב חשמליים סיניים יוקרתיים עתידיים.

על סמך מה שידוע על הפלטפורמה הזו ויכולותה, אפשר להניח שזה יעניק לרכב החשמלי גמישות בהצעת מרכב של שלוש שורות מושבים, ובפן ההנעה מערכת במתח של 800 וולט וכמובן הגמישות לעשות שימוש במנוע אחד או שניים עם הספקים של עד כ-530 כ"ס וטווח אפשרי של עד 600 ק"מ. אם להסתמך על הנתונים של פיסקר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיסקר אושן. אתר יצרן
פיסקר אושן, יחלוק איתו את פלטפורמת הסקייטבורד/אתר יצרן

ולמרות שהדגם החדש לא יהיה רכב שטח קשוח כמו הגרנדייר, באינאוס יודעים שבעוד שהוא עונה על הרצון של חובבי השטח האדוקים, הקהל הרחב יותר לא נמצא שם, אלא בכלים וורסטילים יותר. אבל מבטיחים שהוא יציג יכולות גבוהות מאוד שנשענות על גמישות ההנעה והעברת הכוח שמאפשרים מנועים חשמליים בשליטה בכל גלגל בנפרד. הוא כן יאפשר ליצרנית להציג אופק ייצור שהוא מעבר לדגם בודד בעל מנוע בעירה פנימית שעל אף כל המאמצים, עדיין מסתמך על בסיס מיושן מאוד.

ג'ים רטקליף, המיליארדר שמאחורי אינאוס, השקיע בחברה כבר 1.5 מיליארד דולר כדי לפתח ולהביא לייצור את הגרנדייר, והבטיח להביא השקעה נוספת של 4 מיליארד דולר לפיתוח והשקת רכב השטח החשמלי.

מחברת UMI, בעלת זיכיון הייבוא של INOES נמסר: "הגרנדיר צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה. לגבי הרכב החשמלי, בשלב זה עוד מוקדם, לכשיהיה רלוונטי בכוונת UMI לייבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully