וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראם הציגה את הטנדר החשמלי שלה, והוא לא מה שחשבנו

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 9:32

כבר כשנחשף כקונספט בתערוכת CES העסק נראה חשוד מדי, כשהגיעה גרסת הייצור זה היה ברור - את ההזדמנות לרושם ראשוני הוא מפספס בענק. האם הוא יהיה הטנדר החשמלי הראשון בייבוא סדיר לארץ?

ראם 1500 REV. אתר יצרן
איפה זה ואיפה הקונספט.../אתר יצרן

בגדול, אחד הסודות המאוד לא כמוסים של תעשיית הרכב הוא שכאשר אתם רואים מכונית קונספט עם שם של מכונית אמיתית - בניגוד למה שרוצים שתחשבו, היא כנראה נוצרה ועוצבה הרבה אחרי שהמכונית הרגילה כבר יצאה מהסטודיו.

אבל כשהוצגה גרסת הקונספט לראם 1500 בתערוכת CES בינואר היה ברור שמה שהם מראים שם לא יהיה אפילו קרוב לדגם הייצור. ולא רק בגלל שלרוב הדברים היחידים עם גלגלים בתערוכה הזו ששווים משהו הם העגלות של עובדי הניקיון, אלא כי כאשר זה מגיע לטנדרים ואמריקנים - לעשות הצגה זה דבר אחד, אבל כדי למכור באמת אתם צריכים לכוון ללב קהל הלקוחות שהוא אולי השמרן ביותר שיש בשוק.

לכן קשה לומר שהופתענו לגמרי לגלות שהראם 1500 REV, הראם החשמלי, הוא בעצם - עוד ראם.

ראם 1500 REV. אתר יצרן
איפה הקונספט ואיפה הגרסה הרגילה/אתר יצרן

אז מרכב הקונספט הזוויתי והמדליק נותרה בעיקר החזית עם התאורה המיוחדת ודמיון קל בעיצוב החישוקים שלו. אבל במבט ראשון, שני ועשירי - אם מכסים אותה עם האגודל מה שיש מאחורה זה פשוט עוד ראם.

זה לא שהם הראשונים לעשות את זה, גם המתחרה הראשי שלה שכבר נמצא בשוק - הפורד F-150 לייטנינג עשה את אותו הדבר פחות או יותר - קחו את מה שהאמריקנים אוהבים ומכירים ופשוט תשימו לו מנוע חשמלי.

אם כי כאן זה לא בדיוק הסיפור - כי בניגוד ל-F-150 שהוא באמת F-150 שיחידת ההנעה שלו נתלשה ובמקומה הותקן מנוע חשמלי, הראם יושב על פלטפורמת ה-STLA החדשה. פלטפורמת שלדת סולם קשוחה שנבנתה במיוחד לרכב חשמלי.

כלומר, הייתה פה הזדמנות לייצר משהו באמת חדש בלי יותר מדי אילוצים של התבססות על דגם קיים כמו במקרה של פורד. כך שבכלל לא ברור עם חלק מהפיצ'רים המדליקים של מכונית הקונספט כמו האפשרות לייצר משטח העמסה מהארגז, דרך תא הנוסעים ועד תא המטען הקדמי או צמד המיני מושבים המתקפלים שהופכים אותו לרכב של שלוש שורות - יקרו באמת. מה שכן נשאר הוא תא המטען הקדמי הענק שלו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראם 1500 REV. אתר יצרן
מערכת מדיה אנכית עם שמירה על כמות נאה של פקדים פיזיים, יש גם מסך מולטימדיה לנוסע/אתר יצרן

בתור רכב שנמצא עוד יותר משנה לתחילת השיווק הרשמי שלו, אצל היצרנית יודעים שאין מה לחשוף כבר עכשיו את כל הקלפים בנוגע ליכולות שלו. מה גם שיכול להיות שחלקן עדיין בשלבי כיול אחרונים. לכן המידע שמשחררת היצרנית בינתיים הוא באמת הגולמי ביותר.

כך שבינתיים שעל הדיבורים של היצרנית על כך שהוא "יעקוף את המתחרים שלו בתחומים של טווח, יכולת העמסה, גרירה וזמני טעינה" אנחנו רק נגיד שאנחנו מקווים שהם יהיו קרובים יותר למציאות מאשר המראה של מכונית הקונספט והרכב הסדרתי.

מה שכן פורסם נוגע למערכת החשמל שלו שתהייה במתח של 800 וולט, ושהוא יעשה שימוש בשני מנועים שהם, יחד עם מארז הסוללות שלו יהיו חלק מהשלדה, מה שאומר שהוא יהיה חופשי לעשות שימוש במתלים עצמאיים ואולי אפילו להציע יכולות תנועה כמו "הליכת הסרטן" החדשנית של ההאמר החשמלי.

ראם 1500 REV. אתר יצרן
העדיפו ללכת על המראה השמרני. יהיה מספיק זמן לתעוזה בעתיד/אתר יצרן

גם בלי יותר מדי נתונים טכניים אודותיו. אם רוצים לקבל מושג לגבי היכולות להן אנחנו יכולים לצפות, אפשר להסתכל על מה שמציע המתחרה הסדרתי היחידי שלו כיום בשוק, ה-F-150 החשמלי. שם נעות הגרסאות בין זו בעלת הטווח הסטנדרטי שמפיקה 426 כ"ס ו-107 קג"מ, תעמיס 816 ק"ג ותגרור עד 3.5 טונות. הטווח בגרסה זו עומד על 375 ק"מ.

גרסת ה-Extended מעלה את כמות הסוסים ל-563, ללא שינוי במומנט, מאיצה ל-96 קמ"ש (60 מייל) ב-4 שניות ומעלה את כושר ההעמסה ל-907 ק"ג, את כושר הגרירה ל-4.5 טון ואת הטווח ל-490 ק"מ.

מחירו של ה-F-150 החשמלי מתחיל ב-40 אלף דולר, זה של הראם 1500 REV לא אמור להיות נמוך יותר, שוב בהתאם למפרט.

אלינו מקווה היבואנית סמלת להביא את הראם החשמלי ולהשיק אותו בישראל סמוך לתחילת הייצור בארצות הברית, כלומר, אי שם ברבעון האחרון של השנה הבאה. פורד F-150 החשמלי מגיע אלינו בכמויות קטנות, אבל לא צפוי לנחות באולמות התצוגה של היבואנית דלק מוטורס השנה. אם פורד לא תצליח למצוא הקצאה רשמית לשוק הישראלי, ראם תוכל לזכות במקדם מכירות משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully