וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד F-150 נכנס לזרם החשמל

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 10:28

הטנדר של פורד מתחשמל ונכנס לשוק החשמליות המסחריות. שתי גרסאות הספק וטווחים ונושא שם סמלי מאוד בהיסטוריה של פורד: Lightning. בישראל? נאמין כשנראה אותו

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
כמעט וזהה לחלוטין לדגם הרגיל מבחינה חיצונית/אתר יצרן

בארצות הברית טנדרים הם מוסד עתיק שנים הנטוע עמוק עמוק בתרבות האמריקנית כמחליפו של הסוס המיתולוגי. בתוך התרבות הזו ל-F-150 של פורד מעמד מיוחד במינו כאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בעולם, למרות ששיווקו מחוץ לארצות הברית הוא מצומצם למדי. כעת עושה פורד צעד ענק ולוקחת אותו למקום בו לא היה מעולם - לגרסה חשמלית לחלוטין.

למרות החששות, הקהל האמריקני מצביע בארנקים ורושם מעל ל-44 אלף הזמנות מראש לרכב שיווק רק משנה הבאה.

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
בהיעדר מנוע, המקום מתפנה לתא מטען קדמי סגור/אתר יצרן

שלא כמו שני מתחרים דומים לו בז'אנר, הטנדר של ריביאן, הסייברטראק של טסלה (שרחוק מאוד מייצור) וההאמר החשמלי בתצורת הטנדר, פורד לא הולכת על דגם נפרד לחלוטין ומבססת את הגרסה החשמלית על ה-F-150 בעל מנוע הבעירה הפנימית. בכל זאת, יש גבול לכמה אפשר למתוח את הגבול של הקהל השמרני שלה.

השינויים הבולטים הם פס תאורה קדמי אחיד שרץ לרוחב החזית, הגריל אטום וחישוקים בעיצוב חדש שישפרו את היעילות האווירודינמית.

עוד בוואלה!

גם ההאמר חוזר כחשמלי

לכתבה המלאה
פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
שני מנועים חשמליים אחד לכל זוג גלגלים יוצרים הנעה כפולה/אתר יצרן

כמו ההופעה החיצונית, גם המידות נותרו דומות, התוספת לאורך היא 2.5 ס"מ והוא עומד על 591 ס"מ, הרוחב הוא 203 ס"מ והגובה הוא 201 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 370 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 22.5 ס"מ (ס"מ פחות מהדגם הרגיל). זוויות הגישה והנטישה העומדות על 25.4 ו-24.2 מעלות בהתאמה.

האפשרות לפנות את החרטום מהמנוע השאיר מקום לתא מטען מכובד בן 400 ליטרים. פתרון מעניין לטנדרים שלמרות הארגז הגדול, בעליהם נתקלים בבעיה כאשר הם רוצים להשאיר מטען נעול ומאובטח ברכב.

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
גם פה, המסך משתלט על תא הנוסעים/אתר יצרן

ה-F-150 Lightning יגיע עם שני מנועים חשמליים בשתי גרסאות הספק וטווח. ב-Standard Range הוא יעמיד 426 סוסים חשמליים ו-107 קג"מ. הטווח בגרסה זו יהיה 375 ק"מ, כושר ההעמסה יעמוד על 816 ק"ג וכושר הגרירה על 3.5 טון. זמני הטעינה מעמדה מהירה יעמדו על 44 דקות, מעמדות 50 קילוואט ייארך שעה וחצי ומשקע ביתי בין 10-19 שעות בתלות בזרם.

גרסת הטווח המוגדל שנקראת Extended מגדילה גם את האורווה עם 563 כ"ס כאשר המומנט נותר זהה. לגרסה זו מפרסמת פורד את נתון התאוצה העומד על 4 שניות ל-96 קמ"ש. הטווח בגרסה זו יעמוד על 490 ק"מ, כושר ההעמסה על 907 ק"ג והוא יגרור עד 4.5 טון. זמן הטעינה דומה לזה של גרסאות הטווח הרגיל בעמדות המהירות ומתארך לשעתיים בגרסאות ה-50 קילוואט.

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
שומרת על המראה המוכר, טבעי לשוק שמרני של בעלי טנדרים/אתר יצרן

בסעיפי הטכנולוגיה והפיצ'רים, ב-Lightning יהיו שלל מאפיינים מתוחכמים כמו מערך חיישנים המחשב את טווח הנסיעה בהתאם למשקל המועמס על הרכב ולא רק מאפייני הנסיעה. במערכת המולטימדיה שתוצג על מסך בגודל 12 או 15.5 אינץ' תשולב העוזרת הקולית של אמאזון "אלכסה", מצלמות היקפיות, צימוד של הרכב לטלפון הנייד ואפשרות לפתוח אותו דרכו (בדומה למוסטאנג מאך E ולטסלה), בעתיד יהיו לו גם יכולות נהיגה אוטונומיות למחצה מבטיחים בפורד, בינתיים הוא יכול להתחבר לבד לנגרר באמצעות שליטה על המצערת הבלמים וההיגוי.

פורד F-150. אתר יצרן
בראשית שנות ה-2000 גרסאות ה-Lightning היו הספורטיביות של הטנדר/אתר יצרן

בדומה לגרסה ההיברידית של ה-F-150 הנוכחי, גם במקרה של ה-Lightning ניתן יהיה לחבר את הרכב לצרכני חשמל חיצוניים ולהפעיל באמצעותו כלי עבודה, תאורה או אביזרים אחרים, בין אם מדובר באתר עבודה מרוחק בשטח או בקמפינג.

בניגוד למתחריו (שיש לציין חזקים הרבה יותר ממנו) ה-F-150 לא יהיה יקר יותר ביחס לגרסאות הרגילות שלו. פורד קבעה את מחיר הכניסה לדגם על כ-40 אלף דולר. לדבריה, מחיר זה נמוך מהמחיר הממוצע של טנדר F-150 כפי שנמכרו ב-2020 ועומד על 56 אלף דולר. אם כי מחירה של הגרסה הראשונה שתימכר לא נמוך בפער כל כך משמעותי שכן ה-XLT תימכר ב-53 אלף דולר.

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
רבותי מהפך/אתר יצרן

למרות החשש מהאופן בו יתקבל רכב חשמלי לחלוטין בקרב הלקוחות של החברה, בפורד הופתעו מצבר של 44,500 הזמנות מראש כבר ביומיים הראשונים לאחר הצגתו. מספר כפול מזה אליו התכוננו לכתחילה.

כעת נותר רק לראות כיצד יתקבל הטנדר החשמלי בפועל כאשר כניסתו לייצור סדרתי ובהמשך תחילת השיווק שלו נקבעו לאביב 2022, בעוד כשנה. האם הפעם ה-F-150 בגרסה זו גם יעשה עליה לישראל לאחר שסורב במשך שנים? אצל היבואנית אומרים שהם מעוניינים בכך, אנחנו אומרים שנאמין כשנראה את זה קורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully