וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מוסטאנג מאך E: לחשמל את הסוס

19.11.2019 / 7:56

על מזבח השיווק, בפורד החליטו לשחוט פרה קדושה, או יותר נכון סוס קדוש. הקרוסאובר החשמלי של החברה ישווק תחת השם מוסטאנג ולא פחות בצירוף הכינוי "מאך". הוא מרשים, יחסית לחיקוי של טסלה

מוסטאנג מאך E/פורד

עד הרגע הזה, כל צירוף תגיות של "מוסטאנג" עם "רכב חשמלי" או "קרוסאובר" היה מגיע כנראה רק במקרה שהיינו מתארים תאונה בין שני כלי רכב כאלו. אבל מסתבר שמעתה, נצטרך להתרגל לחבר את אלו ביחד.

במאמצי הדבקת הפערים החשמליים של פורד, היצרנית האמריקנית שולפת את התותחים הכבדים ולתותח הכבד בארסנל שלה קוראים פורד מוסטאנג. השושלת שהתחילה ב-1964 מעולם לא ייצרה מכונית שאינה בתצורת שתי דלתות, בטח לא קרוסאובר, אבל כאשר אנשי השיווק רוצים, גם סוס פרא יהפוך לסוס נדנדה חשמלי...

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
גריל אטום ולוגו הסוס הדוהר שמאלה במרכזו/אתר יצרן, יצרן

העיצוב החיצוני מתיישר עם המראה שקבעה טסלה עם המודל X שלה, כולל ידיות הדלתות הנחבאות, הגריל האטום, הצללית דמויית הקופה. פנסי החזית ויחידות התאורה האחוריות משלמות את מס השפתיים כדי להידמות לאלו של מוסטאנג אמיתיות.

הסוס לא רק התחשמל, אלא גם תפח לא מעט, מדובר ברכב בסדר הגודל של ניסאן אקסטרייל. המימדים החיצוניים הם 472 ס"מ לאורך, 188 ס"מ לרוחב וגובה של 160 ס"מ. מרשים במיוחד הוא בסיס הגלגלים 297 ס"מ זה מספר שקרוב מאוד מאוד לאלו של מכוניות פאר. זה ייתרון אחד של שימוש במערכת הנעה חשמלית, הייתרון השני הוא שני תאי מטען, אחורי מסורתי בנפח 821 ליטרים וקדמי של 136 ליטרים.

עוד בוואלה!

הקאמבק של פורד?

לכתבה המלאה
טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
זה לא המוסטאנג, זו טסלה מודל X. מישהו בפורד עשה לעצמו חיים קלים.../אתר יצרן, יצרן

אם העיצוב החיצוני דומה לטסלה מודל X בתא הנוסעים העסק כבר זהה לחלוטין. במיוחד מושך את העיניים מסך המגע הענקי בגודל 15.5 אינץ' עם תפעול דומה לסמארטפון עם אפשרויות החלקה מצד לצד, הגדלה בצביטה, לצידו לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.2 אינץ' נראה זעיר. חמישה מושבים במאך E, אבל הם לא עטופים בעור, אלא בדמוי עור, בכל זאת אקולוגיה.

מבעד למלל השיווקי של סביבה דיגיטלית, ומערכת חכמה שלומדת את העדפות הנהג, לפחות מהתמונות נראה שלא התפרעו פה לגמרי והעסק נראה די סטנדרטי.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
מוסטאנג מאך E/אתר יצרן, יצרן

רוץ בן סוסי

מתחת לעיצוב החיצוני, יוצע המאך E עם מספר יחידות הנעה, המנועים השונים מוצמדים גם לרמות הגימור השונות עמן תוצע המכונית.

גרסת הבסיס "סלקט" מספקת 255 כ"ס והנעה אחורית או כפולה, הביצועים הם 5.5 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה הכפולה, המוסיפה עוד מנוע (ומומנט) לגלגלים הקדמיים, או 6.5 שניות בגרסת ההנעה האחורית. היא תכיל סוללות 75.7 קילוואט-שעה, המספקים טווח נסיעה של 368 או 336 ק"מ בהתאם לסוג ההנעה. גרסה זו תצא לשוק בתחילת 2021

הגרסה מעליה היא ה"קליפורניה כביש 1". כאן ההספק הוא 282 כ"ס, בגרסה זו יש הנעה אחורית בלבד ולמרות תוספת הסוסים הזינוק ל-100 קמ"ש נותר 6.5 שניות. הסיבה היא קרוב לוודאי תוספת המשקל של הסוללות, כאן הן 98.8 קילוואט-שעה. מה שאומר טווח של 480 ק"מ, אחד המרשימים בתעשייה. גם כאן נצטרך לחכות לתחילת 2021.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
מוסטאנג מאך E/אתר יצרן, יצרן

מעל שתי אלו נמצאות גרסאות ה"פרימיום" ו-"first edition" שיצאו לשוק לקראת סוף השנה. הפרימיום תציע 255 כ"ס בגרסה הרגילה, 282 כ"ס בגרסת ההנעה האחורית החזקה והגרסה הבכירה בעלת ההנעה הכפולה (כאמור עם מנוע נוסף) מציעה 332 כ"ס ו-57.6 קג"מ. נתוני התאוצות הרשמיים של פורד מעורפלים. הם נעים בין 6.5 שניות בגרסאות החלשות ל-5.5 שניות בגרסאות החזקות.

הגרסה החזקה ביותר והבכירה בהיצע תהייה ה-GT עם 459 כ"ס, 84.6 קג"מ וסוללת ה-98.8 קילוואט שעה היא בעלת טווח מוצהר של 376 ק"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש לא נמסרה למעט הצהרה כי היא צפוייה להיות כ-3.5 שניות.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
יש מקום גם מלפנים/אתר יצרן, יצרן

מחירי המוסטאנג מאך E ינועו בין 44 אלף דולר ועד 60,5000 דולר לגרסת ה-GT הבכירה. בין לבין יתומחרו הגרסאות הראשונות לצאת לשיווק הפרימיום ב-50,500 דולר וה-first edition שתתומחר ב-60 אלף דולר. גרסת "קליפורניה כביש 1" תעלה 52,400 דולר. חשוב לציין שהמחירים האלו הם מספרים ראשוניים, לפני הטבות מס, בונוסים ותמריצים שונים הנהוגים במדינות שונות בארצות הברית.

כאן הוא זול משמעותית מקרוסאוברים חשמליים ממותגי יוקרה כמו אודי e-tron שמתחיל בכ-74 אלף דולר או הטסלה מודל X שמתחיל במעל 80 אלף דולר.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
היי, יש לנו פנסים אחוריים של מוסטאנג/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully