וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעת המיליארדים של פורד נחשפת

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 16:13

פורד האמריקנית חוברת ליצרנית סוללות סינית בהשקעה אדירה בהקמת מפעל סוללות ענק במישיגן. המטרה: לאפשר עצמאות והאצה של המעבר שלה לכלי רכב חשמליים

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
פורד F-150 חשמלי. מעבר לייצור בהיקפים גדולים מחייב עצמאות/אתר יצרן

אחרי הפרידה שלה ממכוניות הנוסעים שלה בארצות הברית והפסקת הייצור של הפיאסטה באירופה, פורד מתווה את הכיוון אליו תצעד החברה בשנים הקרובות - יותר קרוסאוברים ויותר חשמל בהיצע שלה. כעת היא מודיעה על צעד נוסף במהלך הכולל שלה ליעד הזה - הקמה של מפעל גדול לסוללות כלי רכב חשמליים שיוקם במישיגן. זהו צעד יוצא דופן שכן נכון להיום הרוב המוחלט של היצרניות רוכשות את הסוללות שלהן, כמו הרבה רכיבים אחרים מספקיות חיצוניות.

על מנת להקים את המפעל, היא חוברת לספקית הסוללות הסינית הענקית CATL, שמצידה שמחה להניח רגל ביבשת החדשה, והחדשה עבורה.

פורד תפתח מפעל סוללות משלה. אתר יצרן
טד מילר, מנהל מרכז המחקר של פורד מציג את סוללת ה-LFP/אתר יצרן

כנראה על מנת להימנע מהצפת הרגישויות של בעלות סינית על אתרי ייצור בארצות הברית, ובטח לאור המתיחות העדכנית בין סין לארצות הברית על רקע הפלת בלון הריגול הסיני, הפעילות של שתי החברות לא תעשה באמצעות שותפות רגילה. המפעל יהיה בבעלות מלאה של פורד באמצעות חברה בת שלה. לצורך כך תייצר למעשה פורד את הסוללות תחת רישיון מ-CATL כולל דגש על מומחיות טכנית הנוגעת לסוג הסוללות שייוצר שם בטכנולוגיית LFP.

סוללות ה-LFP ראשי תיבות של lithium iron phosphate אותן ייצר המפעל יובאו עד כה מחוץ לארצות הברית, מה שיצר לא רק תלות באספקה והנכונות לספק אותן, אלא גם חוסר גמישות להתמודד עם בעיות מלאי או תעדוף של יצרניות הסוללות עצמן שלא תמיד עובד לטובת היצרניות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פורד תפתח מפעל סוללות משלה. אתר יצרן
סוללות ה-LFP (מימין), תופסות יותר מקום, אבל זולות יותר לייצור/אתר יצרן

יו"ר החברה ביל פורד אמר כי לייצור המקומי יהיה יתרון נוסף מעבר לזמינות, כאשר ציין כי זה גם עשוי להיות המפתח להוזלה של עלויות הסוללות וכפועל יוצא מכך של כלי הרכב עצמם. שכן סוללות אלו זולות יותר מסוללות ה-NCM או nickel cobalt manganese הנפוצות יותר כיום. לדברי פורד הן תהיינה מהזולות ביותר לייצור.

המפעל שצפוי להיפתח בשנת 2026 ועלותו לפי החברה 3.5 מיליארד דולר צפוי להעסיק 2,500 עובדים. לפי הודעת החברה הוא יוכל לתמוך בייצור סוללות בהיקף של 400 אלף כלי רכב בשנה. הסוללות מיועדות לדגמים כמו המאך E, הגרסה החשמלית של ה-F-150 ודגמים עתידיים נוספים של היצרנית לשוק האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully