וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לחלום המכונית המעופפת

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 2:47

המשבר בהיי-טק חיסל עוד סטארט אפ מבטיח: אירומוביל הסלובקית נסגרת, למרות שכבר הטיסה את אב הטיפוס שלה וגייסה עד כה 25 מיליון יורו, כולל ממשקיעים ישראלים

טיסת ניסוי של מכונית מעופפת אירומוביל/Aeromobil

אירומוביל (Aeromobil) הסלובקית, אחת החברות המבטיחות ביותר בתחום המכוניות המעופפות הודיעה אתמול על סגירתה, לאחר שלא הצליחה לגייס מימון להמשך פעילותה.

מאז הוקמה החברה ב-2010 היא גייסה 25 מיליון יורו, והטיסה שלושה אבי טיפוס. בין המשקיעים בחברה נמצאת גם חברת פוקוס קפיטל גרופ הישראלית בבעלות איש העסקים מאיר ארנון, שאף חבר בדירקטוריון שלה.

מכונית מעופפת אירומוביל. Areomobil,
במצב מכונית. מנוע סובארו אמרו היה להספיק ל-160 קמ"ש/Areomobil

בניגוד לכמה חברות בתחום שהכלי שלהם דומה יותר לרחפן מאויש, הכלי של אירומוביל היה אמור להיות שילוב אמיתי של מכונית שיכולה לנסוע בכביש ציבורי במהירות של עד 160 קמ"ש ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10 שניות, וברגע שהיא מגיעה לשדה תעופה מסוגלת לפרוס כנפיים, להשלים את שינוי התצורה בשלוש דקות, ואז להמריא לטיסה במהירות של 260 קמ"ש.

ה-AM4.0 של החברה הגיע לאורך של 6.1 מטר ולרוחב של 2.2 מטר, כמו טנדר גדול. פתיחת הכנפיים הופכת אותו למטוס עם מוטת כנף של 8.8 מטר. את הכוח מספקת יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע סובארו.

כמכונית היא הייתה אמורה להיות מסוגלת לנסוע למרחק של 1,000 ק"מ ללא תדלוק, וכמטוס לעבור טווח של כ-740 ק"מ עם טייס ונוסע. היא הייתה אמורה להזדקק למסלולים קצרים במיוחד, כ-300 מטר להמראה וכ-400 מטר לנחיתה, וכך להיות כשירה להשתמש אפילו במנחתים המשמשים מטוסים קלים וזעירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אירומוביל מכונית מעופפת. Areomobil,
לא הספיקה להמריא. גרסת ה-4 מושבים/Areomobil

החברה הבטיחה בעבר להתחיל למסור כלים ראשונים ללקוחות ב-2018 ואחר-כך ב-2023. היא החלה כבר בהליכים לקבלת רישוי מסוכנות התעופה האירופאית. לפני שנה הכריזה כי לצד דגם 2 מקומות היא מפתחת גם אחד עם ארבעה, שכונה NEXT AM.

לצרכי בטיחות היה הכלי מצויד במצנח באליסטי, שאפשר לפתוח במהירות במקרה חירום, כפי שנעשה ב-2015. אחד ממייסדי החברה, סטפן קליין, איבד שליטה בגרסה הראשונה של המכונית המעופפת, פתח את המצנח בגובה 900 רגל והצליח לבלום את ההתרסקות. הכלי הושמד, אבל קליין יצא ממנו על רגליו.

מכוניות מעופפות קלאסיות כמו האירומוביל מציעות לכאורה פתרון תחבורה מושלם. אבל בפועל מדובר בחופש תנועה מוגבל: הרשויות לא מאפשרות להן להמריא מכל מקום, והצורך לייצר כלי רכב שיהיה מסוגל לתפקד גם כמכונית וגם כמטוס יוצר פשרות גדולות בתכנון, כך שמתקבלת מכונית יקרה ומוגבלת בתפקודה, ומטוס יקר עם ביצועים בינוניים. מחירה של האירומוביל אמור היה להתחיל בכ-1.5 מיליון דולר, מחיר שבו אפשר לרכוש מכונית ספורט אקזוטית ומטוס קל אמיתי ולהישאר עם עודף.

בישראל פועלת בתחום חברת AIR שכבר החלה בניסויי טיסה לא מאוישים, עם כלי שמתוכנן להיות זול בהרבה, כ-150 אלף דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully