וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב הצליחה לגרום לעזיבת מינוי נוסף של מיכאלי

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 19:24

רן שדמי, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ואיש מקצוע מוערך בענף, הודיע על התפטרותו אחרי שרגב קיצצה תכנית להוספת קווים ותדירויות בתח"צ . בשבוע שעבר התפטר מנכ"ל רשות שדות התעופה

רן שדמי, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. משרד ראש הממשלה,
רן שדמי, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה/משרד ראש הממשלה

משרד התחבורה ממשיך להתרוקן מאנשי מקצוע מאז שבה אליו מירי רגב, שהכריזה עם כניסה לתפקיד "באנו למשול והפקידים יצטרכו ליישר קו".

היום הודיע רן שדמי, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד, על עזיבתו. שדמי (57) מילא את התפקיד מאז דצמבר 2021, תחילה כממלא מקום, לאחר ששימש קודם לכן כסגן מנהל הרשות וכראש אגף (בכיר) כלכלה לתחבורה ציבורית ברשות. בעברו כיהן כסמנכ"ל הכספים של "אגד תעבורה". לשדמי תואר ראשון בכלכלה וחקלאות מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

שדמי החליף בתפקיד את יעקב נתניהו שמונה בידי רגב בתקופת כהונתה הקודמת, לאחר ששינתה את הקריטריונים לאיוש המשרה וביטלה את הדרישה לניסיון מקצועי בתחום. נתניהו שימש כמנכ"ל עיריית חריש, אך לא עסק לפני כן בתחום התחבורה, והכפופים לו טענו שחוסר ניסיונו מורגש בהתנהלותו. בספטמבר האחרון אישרה הממשלה את מינויו של שדמי לתפקיד באופן קבוע, בעקבות המלצות ועדת האיתור שמינה שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי.

שרת התחבורה מירי רגב | כביש 1. משרד התחבורה, ראובן קסטרו
מירי רגב. קיצצה את התכנית להוספת קווים ותדיריות בתח"צ לטובת הורדת מחירי הנסיעה, שפחות דחופה לנוסעים/ראובן קסטרו, משרד התחבורה

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, משמשת רגולטור ממשלתי האמון על תחום התחבורה הציבורית. הרשות עוסקת בתחומי האסדרה, הבקרה, התכנון והתפעול של הענף, ומנהלת תקציב בסך כ-12 מיליארד שקל בשנה.

שדמי התפטר לאחר שרגב פעלה בשבועות האחרונים לבטל חלק מהתוכנית שגיבש בהנחיית מיכאלי, וקיבלה מימון ממשרד האוצר, להוספת קווים ותדירויות למערך התחבורה הציבורית, כדי לשפר את רמת השירות ולהחזיר לתח"צ נוסעים שעזבו אותה לטובת הרכב הפרטי.

לאחר שבאוצר הסכימו לתקצב את תוכניתה להוזלת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-360 מיליון שקל בלבד, מחצית מ-700 מיליון השקלים שדרשה, החליטה מיכאלי להסיט למימון ההוזלה תקציבים שאישר האוצר לשיפור הקווים והתדירויות.

התכנית של רגב עומדת בניגוד למסקנות אנשי המקצוע במשרד, שקבעו בדוח שפורסם בחודש שעבר על סמך סקר נוסעים ארצי, כי מחיר הנסיעה מדורג נמוך יחסית בתלונות הנוסעים. לפי הסקר לנוסעים חשובים יותר אמינות השירות, כלומר עמידה בלוח הזמנים ודיוק בזמני הנסיעה. זמני נסיעה קצרים יותר נרשמו במקום השני, שני סעיפים המדגישים את הצורך בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית. במקום השלישי הם ציינו מסלולים מתאימים לצרכיהם, ובמקום הרביעי נסיעה נעימה יותר - אוטובוסים חדשים ונקיים, תחנות עם הצללה, ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
טופולנסקי: "ראיתי איך פוליטיקה ואיומים גוברים על ביצועים, ערכים וטובת הציבור והכלל"/דובר צה"ל

זו כבר ההתפטרות השנייה של בכיר שכפוף לרגב בתוך שבוע. בשבוע שעבר התפטר מנכ"ל רשות שדות התעופה אלוף (מיל') חגי טופולנסקי, לאחר שמועצת רשות המליצה על הדחתו. גם טופולנסקי מונה בידי מיכאלי בעקבות המלצת ועדת איתור, אך מרגע ששבה מיכאלי למשרד החל יו"ר רש"ת, אלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון, שמונה לתפקידו בידי רגב בתקופת כהונתה הקודמת, בניסיונות להדיחו.

למרות שבשבעת החודשים בהם ניהל את הרשות התקצרו זמני ההמתנה בנתב"ג ומספר הטיסות שממריאות באיחור ירד ב-50%, אושרה הדחתו של טופולנסקי בידי מועצת הרשות, שמחצית מחבריה הם פקידי ממשלה שכפופים לרגב ולשרים אחרים מהליכוד.

טופולנסקי החליט שלא להיאבק משפטית בהחלטה והתפטר, תוך שהוא כותב: "בתקופה האחרונה ראיתי איך פוליטיקה, איומים, שיקולים זרים ותהליכים לא תקינים גוברים על ביצועים, ערכים וטובת הציבור והכלל".

מעמותת הנוסעים והמומחים, תחבורה בדרך שלנו נמסר בתגובה להתפטרותו של שדמי: "אנו מצרים על עזיבתו של רן שדמי, איש מקצוע מוערך שצמח מתחום התחבורה הציבורית ומכיר אותו על בוריו.
שדמי היה מינוי מקצועי לתפקיד, שהתמודד עם אתגרים אדירים בתשתיות, בתפעול, בתכנון ובהתאמת השירותים והממשקים למשתמשי הדרך בפריפריה ובמרכז הארץ".

לדבריו של מקס מורוגובסקי, יו"ר הוועד המנהל בתחבורה בדרך שלנו: "על מנת שמשרד התחבורה יוכל להתמודד עם בעיות הניידות והמצוקה הקשה בתשתיות הסעת המונים, בדרך לעבודה מהבית למרכזי התעסוקה, צריך לשמור על שדרה מקצועית איתנה ומנוסה. שדמי היה האדם הנכון בזמן הנכון ואנו מקווים שהשרה תשמור על השדרה המקצועית הדרושה לה, כדי להצליח בתפקידה לטובת אזרחי ישראל".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה כי "רן שדמי היה אחד ממנהלי הרשות לתחבורה ציבורית הטובים ביותר שעבד ופעל בכל מאודו לקידום מעמד הנהג. אנו מודים לו על תרומתו לקידום מקצוע הנהגים והתחבורה הציבורית ומאחלים לו הצלחה בהמשך".

מיכאלי כתבה היום כי "אחד אחרי השני, אנשי המקצוע המעולים של משרד התחבורה עוזבים את המשרד שרגב הופכת לסניף של הליכוד הביביסטי המושחת. ובהצלחה לכולנו בפקקים".

השרה רגב מסרה כי היא מודה לשדמי על תרומתו למשרד ופועלו לקידום התחבורה הציבורית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully