וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים ברמאויות של סוחרי הרכב

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 17:50

סוגרים את הפרצה: מעתה סוחרי רכב יחויבו לפרסם את היסטורית הנזקים של כלי הרכב כבר במודעה שלו ולא להציג אותה רק בשלב המכירה

מכונית אחרי תאונה. קינן כהן
הרכב עבר תאונה? המוכר יהיה חייב לפרסם מראש/קינן כהן

השיבוש הרוחבי בשוק הרכב בשנים האחרונות בשל קשיי האספקה הזניק את הביקוש ואת המחירים של מכוניות משומשות, והיכן שיש פוטנציאל לרווח קל - יש גם לא מעט אנשים שינסו לנצל את הדרישה הגבוהה ולהטעות לקוחות בנוגע לכלי הרכב שהם מציעים למכירה.

העולם של עברו הבטיחותי של רכב משומש הוא כר נרחב לסוג כזה של מעשי רמאות, שמפיל לקוחות רבים מדי שנה, הרוכשים מכונית בלי להבין את המשמעות של ההיסטוריה הבטיחותית של המכונית או האם נקבע לגביה "אובדן להלכה" בתופעה הזו נלחמת הרשות להגנת הצרכן כבר כמה שנים, וכעת מבהירה כי חובת הגילוי חלה גם בשלב המוקדם מאוד של פרסום המכונית.

אל תרכשו רכב משומש בלי מדריך וואלה למאגרי המידע שיגלו אם מרמים אתכם:
כך תדעו האם הרכב שאתם קונים היה מעורב בתאונה, כמה הוא נסע, ועוד

הסתרת פגמים במכירת רכב. קינן כהן, קינן כהן
הרכב ניזוק משמעותית? אתם תדעו את זה מראש/קינן כהן, קינן כהן

כיום, לפי תקנה 309 לתקנות התעבורה קיימת חובה בגילוי לצרכן אם לרכב נגרם נזק בטיחותי או שנקבע על ידי שמאי של חברות הביטוח כי הוא ניזוק ברמה של "אובדן להלכה" - כלומר, עלות תיקון שממנה והלאה משאירה חברת הביטוח את המכונית אצלה ומפצה את הלקוח לדוגמה.

על פי חוק רכב משומש (זכאות לגילוי נאות), נקבע כי העוסק במכירת רכב מחויב למסור ללקוח עד מועד החתימה על חוזה המכירה טופס גילוי ובו מפורטות הפגיעות שנגרמו לרכב ככל שהעוסק יודע, בכלל אלו כלולות גם נזק בטיחותי ועברו של הרכב כאובדן להלכה.

אולם ישנם סוחרי רכב המנצלים את חוסר הבהירות בתקנה הנצמדת לעניין טופס גילוי הנאות ומביאים אותו לידיעת הרוכש רק בסמוך לחתימת החוזה. מצב שעשוי להביא אנשים שכבר נמצאים "בתוך העסק" להתפתות לקנות מכונית בעלת עבר בטיחותי שלא היו קונים לכתחילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פשיטת הרשות להגנת הצרכן על מגרשי רכב. דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן,
הודעה על העבר הבטיחותי כבר בפרסום ולא ברגע האחרון/דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

כעת, על מנת לצמצם את התופעה הזו, בעקבות בדיקה שערכה ובה עלה כי הבהרות אלו לא מוצגות ללקוחות, יוצאת הרשות להגנת הצרכן בפרסום גילוי דעת שמבהיר כי אין שטח אפור בתחום זה וכי ציון עברו הבטיחותי של הרכב חל לא רק בסמוך לחתימה, אלא כבר בשלב המוקדם של פרסום המכונית.

"קניית רכב הינה עסקה בעלת שווי כספי גבוה, ולאור זאת חשוב לרשות למנוע הטעייה העלולה לגרום לצרכן נזק כספי רחב" מסביר בגילוי הדעת עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות להגנת הצרכן, " לאור זאת בחרתי לצאת עם גילוי הדעת שמדגיש את חשיבות הגילוי למצבו התאונתי של הרכב, עוד בשלב הפרסום. הדבר יאפשר לצרכן לעמוד על טיבו של הרכב ולהשפיע על החלטתו אם להגיע לבית העסק ואם כן - לקבל החלטה מושכלת האם לרכוש את הרכב, ובאיזה מחיר. אני מדגיש כי הפרת איסור ההטעיה וחובת הגילוי בחוק הגנת הצרכן הינן עילות להטלת עיצום כספי ומהוות גם עבירות פליליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully