וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגרי המידע שיגלו אם מרמים אתכם ברכישת רכב משומש

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 12:54

האם הרכב היה מעורב בתאונות, האם שימש בהשכרה או בליסינג במקור והאם הוא ממושכן? היום אפשר לאתר את המידע בתוך דקות, בחינם או בתשלום זעיר, אפילו שהמדינה עושה הכל כדי לפזר את הנתונים בין כמה מאגרים שונים

חידוש רכב משומש על ידי חומרי טיפוח לרכב. קובי ליאני
שורה של בדיקות שאתם יכולים לעשות מהספה יכולה לחסוך לכם הרבה כסף אחר כך/קובי ליאני

חוששים שירמו אתכם ברכישת רכב משומש? אתם לא לבד. שוק רכבי היד השנייה מלא במקרי רמאויות מסמרי שיער, לעתים גם בעת רכישה מסוחרים מורשים.

בארה"ב, למשל, אפשר לרכוש ולקבל בתוך דקות דוח מלא על ההיסטוריה של הרכב מיד ראשונה, יד שנייה או עשירית, מידע על תאונות והיסטוריית טיפולים, לפני הרכישה: קארפקס, שקיבל את שמו כאשר הושק לפני 40 שנה בעידן הפקס.

משרד התחבורה הבטיח להפעיל סוג של קארפקס בארץ, אבל עדיין לא הצליח לשנות את חוקי הגנת הפרטיות כדי ליצור מאגר אחד שבו יהיה תיעוד לטיפולים שעבר ברכב, לתאונות ולכל המידע הרלוונטי למי ששוקל לרכוש אותו.

משרד התחבורה עצמו מציג חלק מהמידע כבר היום, אבל הוא מפוזר בין שורה של מאגרים שונים שלו, ועדיין לא השכיל להציג אותם במאוחד - גם כאשר מדובר במידע שכבר נמצא ברשותו.

אז אספנו בשבילכם את אתרי המידע החשובים לפני החלטה על רכישת רכב משומש, חלקם בחינם, אחרים בתשלום נמוך. הם לא יכולים להחליף בדיקה מקצועית של הרכב במכון, או התייעצות עם מוסך, אבל יכולים לסייע לכם לסנן עם איזה רכב תרצו להתקדם לבדיקה בתשלום של כ-500 שקל כיום, וגם במיקוח על המחיר שתשלמו למוכר.

נזק לרכב. ShutterStock
"האוטו לא ראה מוסך, רק טיפולים שנתיים"/ShutterStock

היסטוריית תאונות: דרך חברות הביטוח

הדבר הכי קרוב לשירות קארפקס בארץ הוא מרכז הסליקה של חברות הביטוח, שמאפשר לקבל את היסטוריית תביעות הביטוח של הרכב לעשר השנים האחרונות. הפירוט כולל את סוג הנזק שנגרם לרכב (אובדן גמור, אובדן גמור להלכה, ירידת ערך, נזק תוצאתי, גניבה עם מציאת רכב, גניבה ללא מציאת רכב), ירידת ערך אם נקבעה, סכום הכסף ששולם לבעל הרכב והאם יש עדיין תביעות פתוחות לגבי הרכב.

עם זאת, אי אפשר לדעת היכן בדיוק נגרם הנזק לרכב ומה תוקן. בנוסף, הדו"ח מכסה רק מכוניות שהיה להן ביטוח מקיף, כלומר בעיקר מכוניות בבעלות פרטית. רכבי השכרה וליסינג בדרך כלל אינם מבוטחים בביטוח מקיף, כך שאין תיעוד חיצוני מסודר לתאונות שעברו, בעיה בפני עצמה. את הדוח יכול להוציא רק בעל הרכב, אבל אפשר לעשות זאת דרך האתר, לשלם בכרטיס אשראי שבבעלות בעל הרכב (כאמצעי זיהוי), ולקבל את הדוח בתוך דקות.

עלות הדו"ח: 10 שקלים

עוד מדריכי רכישת רכב משומש של וואלה:
המשומשות הכי חסכוניות בפחות מ-100 אלף שקל
המשומשות הכי מומלצות עד 50 אלף שקל
המשומשות הכי מומלצות עד 20 אלף שקל

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נוכלות במכירת מכונית משומשת. יח"צ,
"האוטו לא נסע כמעט, רק למכולת ובחזרה"/יח"צ

היסטוריית נסועה: האם זייפו לכם את הקילומטראז'?

אחת הרמאויות הנפוצות ביותר במכירת רכב משומש היא הפחתת המספר המופיע במד הקילומטראז' שלו, כדי להסתיר היסטוריה של עבודה קשה ובלאי גבוה. זה לא לגמרי נעלם גם כאשר המדידה הפכה דיגיטלית.

כדי לאמת את המידע שמציגים לכם יש למשרד התחבורה מאגר נסתר שמציג את כמה קילומטראז' נסע הרכב עד מבחן הרישוי האחרון שלו, והאם בוצעו ברכב שינויים כמו הסבה להנעה בגז, שינוי צבע, או מידת צמיגים מאלה המקוריים.

החיסרון: גם המאגר הזה מציג נתונים רק על מכוניות שעלו על הכביש רק ב-2017 ואחריה, למרות שחובת רישום הקילומטראז' בטסט החלה הרבה קודם.

עלות הדוח: חינם

עסקאות ליסינג פרטי. AP
"הוצאתי בעצמי את הרכב מהחברה"/AP

היסטוריית בעלות: האם הרכב היה במקור בליסינג?

מוכרי רכב משומש הם אנשים ישרים והגונים, ללא יוצא מהכלל כמובן, אבל תמיד כדאי לאמת את מה שהם אומרים לגבי היסטוריית הבעלויות של הרכב. האם היה במקור רכב ליסינג, השכרה או חברה, מה שמשפיע על מחירו ועשוי להשפיע על מצבו המכאני.

באתר משרד התחבורה מתחבא מאגר "בעלויות קודמות וסוג הבעלות", שמספק את המידע בהקשת מספר הרישוי של הרכב. לא תוכלו לדעת מי היו הבעלים הקודמים, אבל כן תקבלו מידע על סוג הבעלות, ומועדי העברת הבעלות. החיסרון: המאגר כולל רק רכבים פרטיים, ורק כאלה שעלו על הכביש ב-2017 ואחריה. גם כך מדובר בכמיליון וחצי מכוניות משומשות.

עלות הדו"ח: חינם

שעבוד ומשכון רכב. צילום מסך, צילום מסך
"אפשר להעביר בעלות עכשיו, אין שום בעיה"/צילום מסך, צילום מסך

היסטוריית חוב: האם הרכב ממושכן?

אחת ההונאות הנפוצות היא מכירת רכב שכבר ממושכן לטובת בנק או חברת מימון בגלל חוב של בעל הרכב. כדי לבדוק שאין שיעבוד לרכב שרציתם תוכלו לבדוק זאת באתר רשם המשכונות במשרד המשפטים.

ראשית יש לבחור בדיקת משכונות, להקיש את מספר הרכב ואז לפנות לתשלום. הדוח מגיע לכתובת הדואר האלקטרוני שלכם בתוך שעה.

עלות הדו"ח: 11 שקלים

מכון רישוי. קינן כהן
"יש לאוטו טסט ארוך, שנה לא תצטרכו לשלם אגרה"/קינן כהן

היסטוריית רישוי: האם לרכב יש טסט בתוקף?

מאגר נוסף של משרד התחבורה מאפשר לבדוק האם לרכב יש טסט בתוקף ומה מועד מבחן הרישוי הבא שלו. מדובר במידע חשוב לרוכשי רכב משומש, שכן רכב שלא עבר טסט יכול להיות תוצאה של פיזור דעת של בעליו, אך גם בעיה מכאנית שמונעת מהאיש לעבור את המבחן.

בנוסף ביחד עם מבחן הרישוי תידרשו לשלם את אגרת הרישוי השנתית היקרה, חשוב לדעת לפני הרכישה מתי יגיע התשלום, ולתמחר זאת במיקוח עם בעל הרכב.

עלות הדו"ח: ללא תשלום

  • עוד באותו נושא:
  • רכב משומש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully