וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודף מ-50: משומשות מומלצות בזול

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 7:41

רכב שני בבית, לסטודנטים או למשפחה שעובדת מהבית והחזירה את המכונית הצמודה. עשינו סיבוב בשלוש רשתות הטרייד אין הגדולות, חזרנו עם המלצות ועשינו עבורכם את ההשלמות הנדרשות

נשים וקניית מכונית. אסי שביט,
הלקוחות רוצים מכונית כאן ועכשיו, שוק המשומשות מלא בהן/אסי שביט

נכון לסוף חודש אוקטובר, מחירה הממוצע של מכונית חדשה בישראל עומד על 186,786 שקלים. כן, קראתם נכון - זה המחיר הממוצע של מכוניות חדשות בישראל. טירוף לא? זאת אומרת, בעיני לא מעט אנשים אתם חייבים להיות קצת מטורללים אם לא מאוד מטורללים כדי לשים 16 משכורות ממוצעות במשק על מכונית חדשה. כלומר לעבוד במשך כמעט שנה וחצי מבלי להוציא שקל על שום דבר אחר - רק כדי לקנות משהו שמאבד מערכו ברגע שנהגתם אותה החוצה מאולם התצוגה.

טוב, אם אתם בקבוצה שחושבת שזה פשוט לא הגיוני, אתם לא טועים לגמרי. אבל לפעמים אנחנו לא זקוקים למכונית חדשה, נוצצת, מהירה או מאובזרת אם כל מה שאנחנו רוצים ממנה הוא פתרון לבן או בת הזוג לסידורי אחר הצהריים, לקחת אותנו את 6-7 הק"מ בבוקר לרכבת או אפילו לשמש כרכב שישי-שבת כאשר התחבורה הציבורית נחה אחרי שבראה את העולם במשך שישה ימים.
במקרה הזה, הקצבת סכום ניתן לעיכול, טיפול ומימון סביר של כ-50 אלף שקלים מעלה לא מעט אפשרויות מעניינות לתחבורה זולה ויומיומית.

כמובן שאפשר למצוא מכוניות טובות גם בתקציב פחות גבוה, אולם הפעם בחרנו להתחיל בסכום שמאפשר להרוג כמה אבנים בציפור אחת, הוא לא גבוה מדי, מרכז סביבו היצע רחב מאוד של מכוניות משנתונים מודרניים יחסית וגם מנעד רחב של סגמנטים שמכסים כמה שיותר צרכים. החרגנו מהסקירה הזו מספר קטגוריות שלא ענו לנקודת המוצא שלנו של רכב שני, כך שאינה כוללת רכבי 7 מושבים, רכבי שטח או ספורטיביים.

בשלב הראשון פנינו למספר חברות טרייד אין גדולות וביקשנו מהן את ההמלצות שלהן למכוניות זולות בסכום של עד 50 אלף שקלים. מכיוון שכיום רובן המוחלט של רשתות הטרייד אין הגדולות עושות זאת כמעין "טרייד הבית" של מספר מותגים, ההמלצות של כל אחת מהרשתות משקפות הרבה יותר את היצע המכונית של היצרניות עימן נמצאת הרשת בקשר. זו הסיבה שפנינו למספר רשתות על מנת להצליב כמה שיותר אפשרויות שיעלו אצל כל אחת ואז הרשנו לעצמנו להוסיף כמה משלנו.

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק מככבות בהמלצות המיני/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

טרייד מוביל

ברשת טרייד מוביל, המשמשת גם כזרוע הטרייד אין של יבואניות קיה, טויוטה, פיג'ו, סיטרואן, סוזוקי ועוד בחרו בקיה פיקנטו כהמלצה העיקרית שלהם. שגיב מגר, מנכ"ל חברת טרייד מוביל "קיה פיקנטו זה הרכב שהכי עונה להגדרה של משתלם, התמורה לכסף היא גבוהה מאוד. ניתן למצוא פיקנטו בטווח של עד 35 אלף שקלים ומדובר ברכב מאוד אמין, מרשים ויזואלית ומושך הרבה לקוחות צעירים והוא מוביל בראש הפירימדה. מתחילת שנה זה הרכב הנמכר ביותר בקבוצת המחיר של עד 35 אלף שקלים בפער עצום מהמתחרים".

עוד בוואלה!

המשומשות של תשפ"א: על מי הסתערו הקונים?

לכתבה המלאה
התחממות בגזרת הסופר מיני. יצרן, ניר בן טובים
בקבוצת הסופר מיני פיג'ו 208 זוכה לביקוש גם היא לפני נתוני טרייד מוביל/ניר בן טובים, יצרן

עוד המלצות שנכנסו לרשימה של טרייד מוביל הן ה-i10 של יונדאי שמחירה נע באיזורי 40 אלף שקלים, פיג'ו 208 בטווח מחירים דומה של 40-50 אלף שקלים גם הן מבוקשות לטענת החברה ובטווחי המחיר הנמוכים יותר של 35-40 אלף שקלים נמצאות מכוניות מיני כמו פיג'ו 108 וסוזוקי סלריו, במחירים של 20-25 אלף שקלים שני הדורות הקודמים של המכוניות הנזכרות, פיג'ו 107 וסוזוקי אלטו.

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
יונדאי i10 מכונת עבודה יעילה ומומלצת כמשומשת זולה/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

אוטודיל

חברת הטרייד אין אוטודיל משמשת כבר שנים כזרוע הטרייד אין של צ'מפיון מוטורס, על שלל מותגיה. אודי, פולקסווגן, סקודה וסיאט. גם שם מדגיש גיא ברבון, מנכ"ל אוטודיל יש היצע רחב בשלל סגמנטים, החל במכוניות מיני ועד למכוניות יוקרה, אם כי בשנתונים מוקדמים יותר.

"בדומה למתרחש בשוק כלי הרכב החדשים, גם שוק היד שנייה רותח" אומר ברבון, "ולו רק מהסיבה שהאפשרות לרכוש רכב ולקבלו מייד, קיימת כיום כמעט אך ורק בשוק המשומשות לאור זמני ההמתנה הארוכים לרכב חדש. הלקוחות מחפשים כלי רכב המספקים תמורה למחיר, בדגש על אבזור, אמינות ובטיחות".

השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014. אתר יצרן
רוצים מיני גולף? פולו 2016 נכנסת לתקציב/אתר יצרן

מבחינת המלצות למכוניות במחיר של עד 50 אלף שקלים, באוטודיל מצביעים על קבוצות הסופר מיני והמיני ככאלו שמעניקות את התמורה הטובה יותר לכסף.

"בסגמנט המיני המומלצות והפופולריות בקרב הרוכשים הישראלים הן צמד האחיות לקונצרן יונדאי, יונדאי i10 (2017) וקיה פיקנטו (2017). בגזרת הסופר מיני ניתן למצוא גם את טויוטה יאריס משנת הדגם 2015, פולקסווגן פולו מ-2016 ויונדאי i20 שנת 2016. מומלצות נוספות הנמצאות בתקציב זה מסגמנט המשפחתיות, רק בשנתונים נמוכים יותר, אלו סקודה אוקטביה 2015 ופולקסווגן גולף מ-2016.

סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו במבחן דרכים. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
עם אפיל ספורטיבי, סיאט איביזה/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

אבל הבחירה גיא למקום הראשון בכל זאת "נשארת במשפחה" והיא כפולה: סקודה פאביה 2017 וסיאט איביזה 2017. "קטגוריית הסופר מיני שאליה כלי רכב אלו משתייכים נותנת את הטוב מכל העולמות ומציעה דגמים שמתאימים לכולם. מצעירים, דרך משפחות צעירות ועד מבוגרים וגיל הזהב. אלו כלי רכב עם יכולת להסיע בנוחות ארבעה נוסעים ואף חמישה, בעלי ממדים קומפקטיים לתנועה אורבנית וחנייה בעיר ומתאימים לשורה ארוכה של צרכים. בחרתי בדגמים אלו ראשית בגלל המגוון והמבחר גדול שקיים מדגמים אלו בשנתונים שציינתי. רוב רובם מגיעים מיד פרטית. גם הפאביה וגם האיביזה בשנתונים אלו מציעים מנועי טורבו 1.0 ליטר TSI עם 110 כ"ס, שהם חסכוניים בתצרוכת הדלק ועלויות האחזקה, בחלקן הן כוללות גם מערכות בטיחות אקטיביות המסייעות לנהג כדוגמת ניטור ובלימת חירום".

מיצובישי ספייסטאר. אתר יצרן
מיצובישי ספייסטאר 2019 נכנסת בתקציב/אתר יצרן

כלמוביל טרייד אין

רשת הטרייד אין של כלמוביל היא מבין הבודדות הפועלות ישירות תחת כנפי היבואנית. מה שאומר שההיצע משופע במכוניות מהדגמים אותה מייבאת הקבוצה - מיצובישי, יונדאי ובחטיבת היוקרה שלה מרצדס וג'נסיס. בהמלצה על מכוניות בטווח המחיר של עד 50 אלף שקלים, אלו בעיקר שני המותגים העממיים יותר שההיצע שלהם מתאים לדרישות שהצבנו. ניסים כהן, מנכ"ל כלמוביל טרייד אין ממליץ על מספר רכבי יד שניה במחיר של כ- 50 אלף שקלים. גם הוא מרחיב את ההצעה שלו גם לקטגוריות החורגות מעולמות המיני והסופר מיני ואפילו עם הפתעה בסוף.

יונדאי I35  אלנטרה 2014. אתר יצרן
למחפשי המשפחתיות, יונדאי i35/אתר יצרן

בתחום מכוניות המיני אלו יונדאי i10 משנת הדגם 2017 המוצעת ב-48,500 שקלים, או חלופה צעירה יותר, מיצובישי ספייסטאר ברמת הגימור אינסטייל משנת 2019 ב-50 אלף שקלים. בקבוצה מעל, של מכוניות הסופר מיני נמצא את יונדאי i20 שברמת הגימור פרימיום משנת 2015 עולה 50,100 שקלים. לאלו הזקוקים לרכב שני משפחתי יותר ההמלצה היא צמד היונדאי i30 בתצורת ההאצ'בק (2015) או ה-i35 הסדאנית (2014), שתיהן במחיר של 48,450 שקלים. מי שרוצה להתקדם בשנתון יכול למצוא את מיצובישי לנסר ספורטבק מ-2017 בסכום שמעט יותר גבוה מהמגבלה שהצבנו - 51 אלף שקלים. ואם אתם רוצים לעשות קצת יותר רושם על הסביבה ומוכנים לרדת בשנתונים - יש גם את הג'יפון יונדאי ix35 ב-50 אלף שקלים.

מבחן יונדאי ix35 המחודש. ינואר 2014. קובי ליאני
לא מהמפנקים, אבל נכנס בתקציב ובהחלט מרשים, יונדאי ix35/קובי ליאני

תוצאות ותוספות

אז כמו שאפשר לראות בכל מה שקשור לקטגוריית המיני, שני שמות צצו ועלו אצל שלושת הממליצים - יונדאי i10 וקיה פיקנטו. האמת, אנחנו די מצטרפים להמלצה הזו בכל מה שקשור למכוניות מיני. אחרי די הרבה שנים אפשר לסכם שמדובר בשני "סוסי עבודה" שמפגינים הזדקנות יפה בתנאי השוק המקומי, עדיין מספקות תמורה טובה למחיר למי שזקוק לכלי תחבורה קטן ובסיסי ועדיין ללא פשרות יוצאות דופן. רק נקודה אחת מרכזית יכולה להעיב על ההמלצה המובהקת עליהן - צריכת הדלק שלהן. מספרים של בין 12 ל-14 ק"מ לליטר הם לא נתון מופרך שתחוו איתן ביום יום ובהחלט לא משהו שנגדיר כ"ראוי" למכונית מיני קטנה.

הונדה ג'אז נגד טויוטה יאריס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
הונדה ג'אז, פשוט גאונית/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

אם אתם צריכים משהו קצת יותר מרווח, אתם יכולים לעלות לקבוצת הסופר מיני, כאן בלטה בהמלצות יונדאי i20. שוב, כמו עם אחותה הקטנה מדובר במכונית עמידה, פשוטה מאוד לאחזקה שוטפת וכזו שתעשה את העבודה בלי להתלונן. מצד שני זה לא שיהיה לכם איזה כיף גדול לחיות איתה, מכונית פשוטה וטובה. לשמרנים שרוצים ללכת על בטוח יותר ממנייה של טסלה אפשר בהחלט להוסיף את טויוטה יאריס לרשימה, אם כי גם בה איכות החיים היא לא מהמשובחות.

הונדה ג'אז נגד טויוטה יאריס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
מנייה סולידית - טויטה יאריס/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

שתי האלטרנטיבות האירופיות של סקודה פאביה את סיאט איביזה מאוד מוצלחות וראויות. שתיהן זריזות, איכותיות, בעלות מנהגי כביש טובים ובמקרה של הספרדייה גם תדמית ספורטיבית. אממה, לשתיהן תיבות הילוכים כפולות מצמד, נקודה כאובה בעבר בדגמים האלו. היא לא צריכה לפסול אותה אבל צריכה להילקח בחשבון ודורשת בדיקה מדוקדקת במוסך שמכיר אותן וידע לנבור בהיסטוריה שלהן. אבל אני רוצה להוסיף דגם אחד שלא מופיע כאן וחייב להיות ברשימה שלכם - הונדה ג'אז - הסופר-מיני-מיקרוואן הגאוני של הונדה שווק פה עד 2015 בגרסה היברידית ומאז ועד החלפת הדגם בשנה שעבר בגרסת בנזין. לתקציב שהגדרנו נכנסים השנתונים 2015 ו-2016 לאחת המכוניות עם התמורה הטובה ביותר למחיר שכנראה לא שמעתם עליה.

סובארו אימפרזה החדשה – מבחן דרך. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
סובארו אימפרזה לא הצטיינה כחדשה, אבל עסקה מעניינת כמשומשת סולידית ועמידה/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

למי שזקוק למשפחתית נגיד כבר עכשיו, אתם לא פה כדי לקבל את המכונית הכי טובה שהייתה בשוק בזמנו, אלא את זו שהסיכוי שלכם ליפול לבורות של הוצאות תחזוקה יהיה קטן יותר. ההיצע כבר מבלבל, והוא פחות או יותר סובב סביב השנתונים 2015-2017 כאשר רוב האקזמפלרים הם יוצאי ציי רכב אותם צריך לבדוק ביתר תשומת לב, לבדוק היטב אבל ממש לא לפסול על הסף. יונדאי i35 שבעת קילומטרים אבל במצב מכאני טוב יכולה להיות פתרון מצוין למשפחה הממעטת לנסוע, ובתקופת אחזקה של 4 שנים בנסועה של לא יותר מ-7,000-10,000 ק"מ בשנה (מדובר ברכב שני כן?) תקזז את הנסועה לזו הממוצעת בשוק. לא שהמכונית תהייה שווה הרבה בגיל 10, אבל בכל זאת. למרות שאפשר פה ושם למצוא מציאות שמורות, אני נוטה פחות להמליץ על האירופיות. הן היו מתקדמות, מתוחכמות ומרשימות יותר כחדשות, אבל מתגלות כ"עדינות" יותר באופיין בשנים האלו. עוד "מציאה" סודית שבתור חדשה התקשתה להותיר רושם, אבל כמשומשת מתגלה כעסקה מעניינת היא סובארו אימפרזה של השנים 2017-2016. שוב, אף אחד לא בא להתפנק פה הא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully