וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשומשות של תשפ"א: על מי הסתערו הקונים?

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 9:05

השנה האחרונה שהטיסה את שוק המשומשות לסחרור של ביקוש מסתמנת כזו שמקבעת סופית את מעמדו של סגמנט הג'יפונים והקרוסאוברים כחביב ביותר על הישראלים, מי המותגים והדגמים המבוקשים ביותר?

עם שוך הסיכומים, ריכזה עבורנו רשת "טרייד מוביל" את נתוני תשפ"א של ביקוש ומכירות המכוניות ברשת. לצד משחק הכיסאות בין המותגים המבוקשים, אלו שעלו ואלו שירדו - בכל הקשור לסגמנטים הפופולריים אין הרבה הפתעות, כאשר זה מגיע למכונית שלו הקהל הישראלי, לפחות רובו מתקשה לשנות כיוון מזה שבו הוא נע פחות או יותר מימי הסוסיתא, הקונטסה ואחורה מהן.

רגע לפני הנתונים עצמם, הבהרת הטיה שעולה מהמספרים - הנתונים מושפעים באופן טבעי מכך שהרשת המשמשת גם כזרוע הטרייד אין של טלקאר, יבואנית קיה ושל סמלת יבואני סובארו כמו גם של מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי, דוד לובינסקי (אופל, פיג'ו, סיטרואן, MG) ושל טויוטה.

השוואתי: פיג'ו 3008, יונדאי טוסון, MG EHS, ראב 4. קינן כהן
הכי חזקים: ג'יפונים וקרוסאוברים/קינן כהן

כל הארץ ג'יפונים ג'יפונים

אף אחד לא ייפול מכיסא הנהג אם נספר לכם שקטגוריית ה"פנאי", "ג'יפונים" וה"קרוסאוברים" היא הדומיננטית ביותר גם השנה עם נתח של 33 אחוזים מהשוק. מה שכן מעניין הוא שזו ירידה של אחוז וחצי ביחס לנתח שלהם בשנה שעברה, במקביל נרשמת עלייה רוחבית אך מתונה בקטגוריות אחרות - עדות לביקוש המוגבר שיש בכלל שוק המשומשות השנה. "השנה שאחרי הקורונה יצרה בעיות שילוח של רכבים חדשים וכך נוצר עומס ביקוש על רכבי יד שנייה" אומר שגיב מגר מנכ"ל טרייד מוביל, "ראינו המשך עלייה במגמות שהחלו בשנת תש"פ כמו הביקוש לרכבי SUV, לצד העלייה בביקוש לרכבי מיני. אנחנו מעריכים שגם בשנה הקרובה נראה התחזקות של סגמנט כלי הרכב הגדולים".

השוואתי: ספורטאז', אקווינוקס, 3008. דודי מוסקוביץ, רמי גלבוע
המבוקש ביותר - ספורטאז'/רמי גלבוע, דודי מוסקוביץ

שלושת הדגמים הדומיננטים בחיתוכים של מכירות, ביקוש וימי מלאי ממוצעים הם שלושתם של קיה; ספורטאז', פיקנטו ונירו היו המבוקשים ביותר עם יוצא דופן אחד - הנירו שזמן השהות הממוצע שלו במגרשים התארך משמעותית השנה, בטרייד מוביל מסבירים זאת בעובדה שכמות גדולה מאוד של יחידות מהדגם השתחררה לשוק בפרק זמן קצר. אבל הוא באמת הנתון החריג במגמה ברורה של קיצור משמעותי בימי המגרש של כלל הדגמים.

כאמור את שלושת המקומות הראשונים תופסים שלושת המוסקיטרים של קיה, ומתחתיהם במקומות הרביעי-חמישי שני דגמים של פיג'ו הסופר מיני 208 והקרוסאובר 3008. הם דחקו למטה שני דגמים אחרים, של סובארו - ה-XV והפורסטר שבשנה שעברה היו במקומות השלישי והרביעי בהתאמה. סיפור דומה עם מאזדה 3, מקום חמישי בשנה שעברה ועשירי בנוכחית.

טרייד אין כלמוביל. קובי ליאני
אפור, שחור, לבן - המנעד המרכזי של צבעי המכוניות המקומיות/קובי ליאני

אגב, לא היינו ממהרים לייחס לשינוי הזה משמעות למה שהולך בשוק של לוחות המודעות המקוונים ובפייסבוק. ביקוש קשיח לדגם בשוק הפרטי, כולל עסקאות שנסגרות בתוך זמן קצר ובמחיר גבוה מזה ה"רשמי" (שאינו רשמי ואין להתייחס אליו ככזה) - ואטרקטיביות בהרבה למוכר הפרטי, מדיר אותו אוטומטית ממגרשי הטרייד אין.

ואם ברשימת הדגמים אתם רואים תנודות, בכל הקשור לצבע - כלום. ההעדפות של הלקוח הישראלי מגוונות כמו תפריט יינות בחומוסיה. לאור הדומיננטיות המוחלטת של הלבן שרושם 38.5 אחוזים מהמכירות - הוא כנראה לא באמת בוחר אלא לוקח אותו אוטומטית, גם בשאר הצבעים הדירוג נותר זהה לשנה שעברה, שחור במקום השני כסף ואפור (שהם בתכל'ס אותו צבע) במקומות השלישי והרביעי בהתאמה ואחריהם קרוביהם המתנשאים כסף מטאלי ואפור מטאלי.
אגב, כמו שנוכחנו בעבר, יש לצבע בהחלט משמעות לסיכוי שלכם למכור את המכונית הלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully