וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 מכוניות שמנצחות את התייקרות מחירי הדלק

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 20:20

אחרי שמחיר הבנזין זינק לראשונה מזה שנה ל-7.22 שקל לליטר: קבלו את המכוניות החדשות והמשומשות שחסכוניות משמעותית יותר מאחרות בקבוצת המחיר שלהן, ממיני ועד ג'יפונים. רשימה מעודכנת

טויוטה יאריס קרוס/יצרן

נכון להיום יש בישראל כבר 91 אלף איש שנוהגים במכוניות חשמליות, ועליית מחירי הבנזין הלילה ב-28 אגורות ל-7.22 שקל לליטר מעניינת אותם כמו סופת שלג בטורקמניסטאן. אבל אם אין לכם אפשרות לטעינה קבועה בבית או במשרד, כנראה שהאוטו הבא שלכם, חדש או משומש, עדיין יהיה היברידי, בנזין או דיזל. פלאג אין גם יכול להשיג תוצאות מעולות, בתנאי שתקפידו על טעינה יומית, שכאמור לא זמינה עדיין לכל אחד.

כך שרוב הנהגים עדיין יעדיף רכב היברידי או דיזל. בכל קטגוריה פופולרית בשוק יש כמה מכוניות חסכוניות יותר מאחרות, שכדאי לשים אליהם לב כעת, הסקירה ממוקדת בדגמים חדשים מהניילונים, אבל כמעט כולם קיימים כבר בשוק המשומשות לפחות שנתיים. בחירה בהם שווה לכם חיסכון של כמה אלפי שקלים בשנה, וגם הפחתה בזיהום האוויר.

מבחן דרך: סוזוקי איגניס המחודשת. קינן כהן, קינן כהן
איגניס. היברידית קלה ולא מלאה, ועדיין מתרחקת ממשאבות דלק/קינן כהן, קינן כהן

1. מיני: סוזוקי איגניס

מכונית קטנה היא בדרך כלל מראש חסכונית יותר מאחרות, אבל תראו את הפערים. סוזוקי איגניס הג'יפונית, עם שילוב בין מנוע 1.2 ליטר חסכוני ומערכת היברידית קלה, מגיעה עם הבטחת יצרן ל־22.3 ק"מ לליטר. אנחנו היינו מצפים במציאות ל־18־20 קמ"ל עדיין טובים מאוד.

רק להשוואה, בין צמד הקטנות הפופולריות של קונצרן יונדאי ששיפרו מאוד את צריכת הדלק עם המעבר מתיבה אוטומטית 4 הילוכים לרובוטית מצמד בודד עם 5 הילוכים, אך נשארו עם מנועי בנזין רגילים, קיה פיקנטו חסכונית מיונדאי i10 ב־10%, עם 15־16 קמ"ל במשולב בחיים האמיתיים.

אז היא חסכונית, אבל האם היא גם מומלצת?
נהיגה ראשונה בסוזוקי איגניס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מבחן דרך: טויוטה יאריס החדשה. אסף בר שי, קינן כהן
יאריס. לא זולה לקנייה, אבל כן לשימוש/קינן כהן, אסף בר שי

2 ו-3. סופר־מיני: טויוטה יאריס והונדה ג'אז

הנעה היברידית היא משהו שבדרך כלל קשה להתחרות בו בכל הקשור לחיסכון בדלק. בקטגוריה הזו יש שתי היברידיות אמיתיות: טויוטה יאריס והונדה ג'אז. היצרנים שלהן מציגים נתונים רשמיים של 26.3 קמ"ל ביאריס ו-22.2 בג'אז, אבל החיים האמיתיים נראים אחרת, ועדיין מאוד חסכוניים. היתרון הוא של היאריס, שמשיגה כיום 20־22 קמ"ל, לעומת הג'אז שצורכת כ־10% יותר.

חסכונית, אבל גם סופר מיני מומלצת?
נהיגה ראשונה ביאריס החדשה

נהיגה ראשונה: טויוטה יאריס קרוס. אתר יצרן
יאריס קרוס. קרוסאובר שיהיה חסכוני יותר מהרבה מכוניות קטנות/אתר יצרן

4 ו-5. ג'יפונים קטנים: טויוטה יאריס קרוס ופיג'ו 2008 דיזל

מנועי הדיזל המודרניים מזהמים פחות מבעבר ועוד יותר חסכוניים. פיג'ו 2008 היא היחידה בקבוצה שמציעה בארץ אופצייה לוגמת סולר, עם הבטחה ל-20.8 קמ"ל, ובחיים האמיתיים אפשר לצפות ל-18-19 ק"מ לליטר.

אבל ייבוא ה-2008 דיזל הופסק השנה עם הגעת הגרסה המעודכנת, וכרכב חדש חסכוני באמת אפשר למצוא בקבוצה רק את טויוטה יאריס קרוס, עם אותה מערכת הנעה של היאריס. הוא מבטיח 22.7 ק"מ לליטר, ואפשר בהחלט להשיג איתו בחיים האמיתיים 19-21 ק"מ לליטר מצוינים עבור ג'יפון קטן.

חוץ מלמדוד להן צריכת דלק, גם נהגנו בהן:
פיג'ו 2008, בנזין, דיזל או חשמלית?
טויוטה יאריס קרוס, גם המחיר גבוה

מבחן דרך: יונדאי אלנטרה היברידית. קינן כהן
אלנטרה. המשפחתית ההיברידית הכי חסכונית/קינן כהן

6-7. משפחתיות: יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה

קבוצת השוק שמוכיחה עד כמה צריכת דלק חשובה כיום: כמעט רק משפחתיות היברידיות שורדות את הצונאמי של המעבר לג'יפונים.

ליונדאי אלנטרה ההיברידית החדשה (נתון יצרן 22.7 קמ"ל, בפועל (19-20 קמ"ל), יש כאן יתרון קל על פני טויוטה קורולה (22.7 קמ"ל רשמיים, 18-19 קמ"ל במציאות), שמצידה מפגינה יתרון קל על פני יונדאי איוניק שכבר לא נמכרת כחדשה אבל קיימת בעשרות אלפים בשוק המשומשות (21.7 קמ"ל רשמיים, 17-18 קמ"ל במציאות).

ויש גם מבחני דרכים:
ליונדאי אלנטרה החדשה יש שני אתגרים: טויוטה קורולה והפסקת ייצור האיוניק
מבחן השוואתי: טויוטה קורולה היברידית מול סקודה אוקטביה ורנו גרנד קופה

קיה נירו פלוס פלאג אין. קינן כהן
נירו. דגם הפלוס החדש מעט פחות חסכוני, אבל עדיין עושה את העבודה/קינן כהן

8-10: ג'יפונים בינוניים: יונדאי קונה, קיה נירו וטויוטה קורולה קרוס

הדבקות בהנעה ההיברידית ממשיכה להשתלם. לטויוטה קורולה קרוס החדשה יש נתון רשמי של 20 ק"מ לליטר, ומהמבחנים שלנו אפשר להעריך ש-18-19 קמ"ל יהיו נתון ריאלי.

קיה נירו היה כאן קודם, וכעת נמכר בגרסת הפלוס המחודשת עם צריכת דלק מעט פחות טובה מהמקור בשל הגבהת החלק האחורי, אבל עדיין אפשר לצפות ל-19-20 קמ"ל בדגמים המשומשים של 2021 ומטה, ול-17-18 קמ"ל בדגמי 2022 והלאה (נתון יצרן: 18.9 קמ"ל).

מי שמתבלט כאן הוא יונדאי קונה ההיברידי החדש, עם גרסה מעודכנת למערכת ההנעה של האיוניק. הנתון הרשמי עומד על 21.7 קמ"ל, אפשר להשיג ביום יום 20 קמ"ל.

נהיגות ראשונות:
יונדאי קונה החדש: פוטנציאל לרב מכר
טויוטה קורולה קרוס באמת חסכונית, אבל מה עם התנהגות הכביש?
קיה נירו פלוס: מה באמת השתנה במתיחת הפנים?

פיג'ו 5008 במבחן דרכים. רמי גלבוע, ניר בן טובים
5008. בהיעדר היברידיות 7 מקומות במחיר שלה, קוטפת את תואר הכי חסכונית למשפחות גדולות/ניר בן טובים, רמי גלבוע

11-13. רכבי 7 מקומות: פיג'ו 5008 וסקודה קודיאק דיזל, דאצ'יה ג'וגר ידני

גם הגעת צ'רי טיגו 8 החדש לא שינתה את המאזן בקבוצה המבוקשת מבחינת צריכת דלק. המון דגמי בנזין, אף היברידי ורק שני דיזלים, פיג'ו 5008 (עם 18.5 ק"מ לליטר רשמיים) וסקודה קודיאק (17.8 קמ"ל). בפועל מדובר על 15-17 ק"מ לשניהם, כאשר הצרפתי לא רק מעט חסכוני יותר, אלא גם זול יותר, כחדש וכמשומש.

ועוד אופציה לא שגרתית: דאצ'יה ג'וגר. המשלוח הראשון והמצומצם של הגרסה ההיברידית אזל אחרי שנמכר בעיקר למוניות, אבל הגרסה הידנית הסטנדרטית והזולה יחסית מתהדרת ב-17.5 קמ"ל רשמיים, ותשיג במציאות כ-15 קמ"ל בנהיגה רגועה. זאת בתנאי שאין לכם בעיה שיש לו קלאץ'.

ויש גם מבחנים:
דאצ'יה ג'וגר: 7 מושבים במחיר של טויוטה יאריס, אבל יש קאץ'
לא רק צריכת דלק: פיג'ו 5008 וסקודה קודיאק מול קיה סורנטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully