וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סקודה קודיאק (מתיחת פנים)

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 8:28

פחות או יותר מאז שהגיע לפה, סקודה קודיאק היה ה"נחשב" מבין ג'יפוני 7 המושבים. אבל את התואר צריך לתחזק, וזו בדיוק העבודה של מתיחת הפנים שלו

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
5 שנים אחרי, העיצוב התכליתי שלו עדיין עושה את העבודה/קינן כהן

אתם מכירים את הנוהל, אחת לכמה שבועות או חודשים קופצת התראה בטלפון הנייד שמפצירה בכם לעדכן את מערכת ההפעלה שלו לחדשה והעדכנית ביותר. אז אתם קוראים את הנספח המשפטי (קריצה-קריצה), מאשרים ליצרנית ליטול מכם איברים, לא בהכרח אחרי הפטירה, משהו לגבי החזקה על הילדים שלכם וקדימה לוחצים "אשר" והטלפון עושה את הדבר הזה שלו. ואז אתם מפעילים אותו ו... הכל נראה ועובד בדיוק אותו הדבר כמו שהיה לפני העדכון.

אז ככה זה סקודה קודיאק המחודש.

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
הפנסים צרים יותר וחצאיות "שטח" נוספו מסביב/קינן כהן

מתיחות פנים וריענוני דגמים בעולם הרכב הם הזדמנות ליצרניות לתקן, לשפר, לעדכן, לדייק ולפעמים סתם לגרום לאנשים להרגיש ששלהם זה כבר לא "החדש". קודיאק שבמקור ראה אור ב-2016 כבר לגמרי בשל לטיפול כזה. חיצונית הפנסים הצטמצמו (קסם הלד), הגריל גדל, חצאיות "קשוחות" נוספו וזהו פחות או יותר מה שתשימו לב אליו, בעיקר אם אתם מכירים טוב את הדגם, או ששניים כאלו עומדים אחד ליד השני. עד כאן הקוסמטיקה, בטכניקה יש כאן תאורת מטריקס לד כבר מרמת הגימור אמבישן (השנייה מבין חמש) וזו אחת ממערכות המטריקס הטובות יותר שנתקלנו בהם, כולל כאלו של מותגי יוקרה.

עוד בוואלה!

סקודה אניאק בישראל: ויש לו מחיר מעניין מאוד

לכתבה המלאה
מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
279 ס"מ בבסיס הגלגלים מייצרים שורה שנייה מרווח מאוד, ושלישית סבירה/קינן כהן

בתא הנוסעים נוספו בצד הקוסמטי דברים שתבחינו בהם רק ברמות הגימור הגבוהות (סטייל, ספורטליין ו-L&K), זה אומר מושבי עור (דמוי), לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת אווירה ולוגו שמוקרן מהמראות על הקרקע. תא הנוסעים עם העיצוב התכליתי ושעוד בזמן הצגתו היה לא מסעיר, לא מתחיל לעשות את זה עכשיו. אבל לזכותו ייאמר שההימנעות מגימיקים עובדת לטובתו כי הוא גם לא מציג מראה שכפוף לאופנות וטרנדים. וזה גם אומר סביבת נהג מהונדסת היטב, שבה פתחי המיזוג איפה שהם צריכים להיות, פקדי המיזוג ברורים וגדולים וכן חוגת עוצמת השמע.

מה שכן, עם הגיור של מערכות הרכב לעברית, היה אפשר לשים כמה גרושים על מתרגם אנושי ולא גוגל טרנסלייט? כי במצב individual בבורר מצבי הנהיגה הכוונה היא לא ל"יחיד" ו"אזהרה בשעה" כתרגום ל-warning at במגביל המהירות, זה "לא עושה שכל" כמו שאומרים הגויים...

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
היה אפשר להשקיע יותר בתרגום לעברית של המולטימדיה/קינן כהן

סעיפי הבטיחות כוללים 9 כריות אוויר (7 ברמות הגימור הנמוכות ממנה), התרעה על אי שמירת מרחק ובלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", בלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד.

התפרים שנוספו לחלק העליון של התא והטקסטורות החדשות "מרימים" את המראה פה, איכות החומרים טובה, וגם הפלסטיקה הקשוחה שנמצאת בחלק התחתון של התא היא לא מהסוג הזול, החלול. כבעבר, המרווח נותר טוב מאוד ליושבים מלפנים וגם בשורה השנייה הנעה על מסילה כדי לאפשר כניסה לשורת המושבים השלישית או ישיבה בהם אם לא מדובר בילדים קטנים ממש.

בשימוש בשלוש שורות המושבים נותרים עם תא מטען של 233 ליטרים. סביר בשכונה שלו, אבל לא יחסוך מכם העמסת גג במקרה של נסיעה בהרכב משפחתי מלא. מרמת גימור זו ומעלה יש שלושה איזורי אקלים, בשתיים הנמוכות ממנה (ביזניס ואמבישן) שתיים.

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
233 ליטרים בשימוש בכל שבעת המושבים/קינן כהן

באגף ההנעה אין שינוי, מנוע 1.5 ליטרים בהספק של 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ מחובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד. זה אומר שהוא נוסע בסדר, לא יותר מזה. מסתדר עם כל מטלת נהיגה מנהלתית, קצת מתנשף בעליות אבל לא מאבד קצב. מניח שהמצב יהיה שונה כאשר שאר המשפחה עם היותר מדי דברים שלוקחים לחופשה מועמסים עליו. מצד שני, שם זו לא בדיוק הנהיגה בה אתה מחפש הזדמנויות עקיפה, אתה זה שנעקף.

את התנהגות הכביש שלו זכרתי כטובה והיא אכן כזו, צפויה, בטוחה די והותר אחיזה שאם הצלחת לאבד אותה היית צריך להיות רשלן בצורה יוצאת דופן. נוחות הנסיעה גם טובה בסך הכל, יש לה שתי מגרעות קטנות, הראשונה קשורה לפעולה לא מהוקצעת לגמרי של תיבת ההילוכים בזחילות והשנייה לרעשי דרך במהירות גבוהה. מעבר לזה, הוא עושה עבודה טובה כאמור.

סוף דבר, צרך הקודיאק ליטר בנזין עבור כל 10.4 ק"מ שכיסינו.

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
המושב נע על מסילה כדי לאפשר "לשחק" עם המקום לשורה השלישית/קינן כהן

סוף דבר, גם יותר מ-5 שנים מאז שהוצג, קודיאק הוא אחד מג'יפוני 7 המושבים הטובים יותר בקבוצה שלו שכוללת את מיצובישי אאוטלנדר החדש ופיג'ו 5008 המרוענן גם הוא. טווח המחירים של סקודה קודיאק מתחיל מ-182 לגרסת ה"ביזניס" שהולכת לרוב לציי הרכב והיא אכן ביזניס מוצלח עבורן. מחיר מכונית המבחן ברמת הגימור "סטייל" הוא 216 אלף שקלים. זה מספיק זול כדי לא להתקרב למחיר מיניוואן טוב ועדיף ממנו כמו קרניבל שמתחיל ב-250 אלף שקלים. אבל זה גם לא מספיק אטרקטיבי לרכב שסך הכל השינויים בו לא מאוד גדולים ביחס לדור היוצא, בכל אופן הם לא כאלו שבאמת יגרמו לנו להגיד לכם שאתם פשוט חייבים לעדכן לגרסה החדשה של המכשיר הזה.

מבחן דרך: סקודה קודיאק 2021. קינן כהן
עדיין שם חזק בשוק/קינן כהן

על הצד הטכני: סקודה קודיאק "סטייל" 1.5 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,498
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/150
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/25.4
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
470
רוחב (ס"מ): 188
גובה (ס"מ): 168
בסיס גלגלים (ס"מ): 279
תא מטען (ליטרים): 233 (מצב 7 מושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
9.8 שניות
מהירות מירבית: 205 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 10.4 ק"מ לליטר

מתחרות:
מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008

מחיר:
216 אלף שקלים (מבחן), 182 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully