וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אניאק בישראל: ויש לו מחיר מעניין מאוד

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 15:09

הרכב החשמלי הראשון של סקודה, האניאק נחת בישראל. כרגע עם גרסת ההנעה האחורית, אך בעלת הטווח הארוך ובמחיר מפתיע מאוד

סקודה אניאק בישראל. אתר יצרן
גדול, מרווח, ועם המון טווח/אתר יצרן

יבואנית סקודה השיקה היום את הקרוסאובר החשמלי הראשון של היצרנית הצ'כית, אח לפולקסווגן ID4 וגם המקבילה היוקרתית אודי Q4 e tron וכאלו שיגיעו בעתיד. כאשר הוא וגם האחרים עושים שימוש בפלטפורמת MEB הייעודית לכלי רכב בעלי הנעה חשמלית לחלוטין.

העיצוב החיצוני לא שובר שבלונות, כמקובל בסקודה וכמו שהתרשמנו בהשקה של גרסת הספורטליין התוצאה היא מראה שיושב על התפר בין סטיישן מגודלת לקרוסאובר. המידות החיצוניות הן 464 ס"מ מקצה לקצה, רוחב של 187 ס"מ וגובה של 161 ס"מ (נמוך ב-7 ס"מ מקודיאק לצורך ההשוואה). בסיס הגלגלים הוא 276 ס"מ ובזכות שימוש בסוללות ברצפת הרכב והיעדר מכלולי הנעה מרווח הפנים גדול ממה שמרמז הנתון עצמו. נפח תא המטען עומד על 585 ליטרים.

סקודה אניאק בישראל. אתר יצרן
קצר ב-5 ס"מ מהקודיאק/אתר יצרן

מבין גרסאות האניאק, בשלב הראשון תשווק בישראל ה-iv80, לגרסה זו הנעה אחורית, סוללת 82 קוט"ש מספקת אנרגיה למנוע יחיד המספק 204 כ"ס. הביצועים הם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. תוספת מעניינת היא דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שנמצא בכל רמות הגימור.

אולם שני הנתונים המעניינים במכוניות חשמליות הם הטווח והטעינה. במקרה הזה מציע האניאק נתון מוצהר מצוין של 517 ק"מ בין טעינות. הרכב תומך בעמדות טעינה מהירה (DC) ויוכל לטעון גם בעמדות המהירות במיוחד של 175 קילוואט.

עוד בסעיפי העלויות והטכני, למרות היותו רכב חשמלי ולמרות שכלי הרכב האלו נוטים להצטייר כ"נטולי תחזוקה" לאניאק שגרת טיפולים של 15 אלף ק"מ או שנה וכן טיפול 30 אלף ק"מ. עלות הטיפולים: 496 ו-780 שקלים בהתאמה. מעיון ברשימת ההנחיות עולה כי מדובר בעיקר בסדרת בדיקות (מגבים, צופר, אורות, רפידות בלם) ובדיקות מערכות חשמליות ללא החלפה של רכיבים מהותיים.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: סקודה אניאק ספורטליין

לכתבה המלאה
סקודה אניאק בישראל. אתר יצרן
מגיע בשש רמות גימור/אתר יצרן

לא פחות משש רמות גימור ילוו את האניאק בישראל, אלו מתחילות ב-LOFT שעיקרי האבזור בה כוללים חישוקי 19 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה 13 אינץ' (למרבה הצער עם הסידור העדכני של הקבוצה - ללא חוגות פיזיות ועם פתחי מיזוג נמוכים), מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה ללא מפתח תאימות אנדרואיד ואפל, תאורת לד ועוד.

מעליה נמצאת ה-LODGE שמוסיפה יציאות מיזוג ושליטה נפרדת על בקרת האקלים למושב האחורי, גג שמש חשמלי, מצלמות 360 מעלות, וילונות למושבים האחוריים שבהם גם שני שקעי USB C ושקע 230V וכן תוספת תאורת מטריקס-לד לפנסים הקדמיים. רמת הגימור LOUNGE מקבילה לה מבחינת אבזור אך מקבלת ריפודים ודיפון יוקרתי יותר.

סקודה אניאק בישראל. אתר יצרן
585 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

עוד רמות גימור הן ה-SUIT וה-ECO SUITE (האחרונה עושה שימוש בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים). ואלו כוללות עוד חשמול במושבים הקדמיים, ריפוד עור, משענות ראש מתכווננות מאחור, שולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים. החישוקים עולים ל-20 אינץ' ומערכת תאורה נוספת ל"גריל" הקדמי ועוד.

רמת הגימור SPORTLINE תציע מאפייני עיצוב ספוריביים כמו מושבים בריפוד עור ואלקנטרה, הגה שלושה חישורים, חלקי חוץ מושחרים, חישוקים בעיצוב שונה, אבל גם מערכת מצבי נהיגה עם שליטה המשפיעים על ההיגוי, הבולמים, הבלמים, תגובות המנוע ועוד.

כל רמות הגימור מקבלות את אותה חבילת מערכות בטיחות הכוללת בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת רכב ב"שטח מת", חיישני חניה, מערכת בלימה בזיהוי מכשולים בקרבת הרכב (מלפנים ומאחור), מערכת הגנה על תא הנוסעים למקרה של תאונה ועוד.

סקודה אניאק בישראל. אתר יצרן
בין סטיישן לקרוסאובר/אתר יצרן

מחירים, מתחרים

מחירי האניאק מתחילים ב-190 אלף שקלים לרמת הגימור LOFT ומשם הוא מזנק בחדות ל-225 אלף שקלים לרמת הגימור LODGE ו-229 אלף שקלים לרמת הגימור LOUNGE. רמות הגימור SUITE ו-SUITE ECO מתומחרות ב-243 אלף שקלים ואילו רמת הגימור SPORTLINE תהייה היקרה ביותר ב-261 אלף שקלים.

האחריות עומדת על שנתיים, עם אפשרות להארכה של שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 שקלים.
אספקות ראשונות של כלי הרכב ללקוחות צפויות להיות במהלך פברואר-מרץ 2022.

בעוד המחיר של גרסת הבסיס מרשים מאוד, כאשר מסתכלים על התחרות הישירה שכרגע מורכבת מיונדאי איוניק 5 החזקה ממנה אך בעלת טווח קצר יותר ניתן לראות שהקוריאנית פרוסה על טווח גרסאות ומחירים מצומצם יותר (בין 190 ל-239 אלף שקלים). בחודשים הקרובים יצטרפו מספר מתחרות לשוק הזה, בהן טסלה מודל Y (שאמורה להיות יקרה מהם) וגם מתחרים סיניים שאפתניים כמו Skywell ET5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully