וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם וחשמלי: פולקסווגן ID.4 GTX

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 2:28

פולקסווגן מציגה את חלוץ החטיבה הספורטיבית החשמלית שלה, ה-ID.4 GTX יציע הנעה כפולה, 299 כ"ס, זינוק ל-100 ב-6.2 שניות ו-480 ק"מ טווח

פולקסווגן ID.4 GTX. אתר יצרן
ציפיתם למקבילת גולף GTI? גם אנחנו, בפולקסווגן הלכו על קרוסאובר/אתר יצרן

כולם רודפים אחרי קרוסאוברים, כולם רודפים אחרי חשמליות ופולקסווגן גם היא בתחרות, אבל מסמנת לנו שלא שכחה גם את מי שמחפשים פלפל במכונית החשמלית שלהם. זה התפקיד שימלאו גרסאות ה-GTX בעולם החשמלי של פולקסווגן.

הנציג הראשון של זן המכונית האלו הוא ה-ID.4 GTX, המבוסס על הקורסאובר הקומפקטי של היצרנית ועל פלטפורמת ה-MEB המשרתת את המכוניות החשמליות של קונצרן פולקסווגן. הוא לא רק הספורטיבי הראשון לעשות שימוש בפלטפורמה הזו, אלא גם הראשון לעשות שימוש בשני מנועים בה.

פולקסווגן ID.4 GTX. אתר יצרן
הלוגו הזה ילווה את הגרסאות הספורטיביות/אתר יצרן

סוללות של 77 קוט"ש שמספיקות, כך לפי הצהרת היצרנית, ל-480 ק"מ של טווח, אחראיות להנעת
שני המנועים, אחד על כל ציר גלגלים, מספקים ביחד 299 כ"ס ומאפשרים למעשה הנעה כפולה לרכב. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 6.2 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. אלו ביצועים המקבילים למה שמציעה פולקסווגן גולף GTI החדשה, אלא שהיא עושה את זה עם 245 כ"ס והנעה קדמית בלבד.

טעינת המכונית אפשרית משקע ביתי או עמדת זרם ישיק בהספק של עד 125 קילוואט.

עוד בוואלה!

ספינת הדגל של פולקסווגן מגיעה ביבוא מקביל

לכתבה המלאה
פולקסווגן ID.4 GTX. אתר יצרן
תאוצה זהה לזו של גולף GTI הנוכחית/אתר יצרן

לפי ההודעה לעיתונות, תוצע ה-GTX עם שלוש אפשרויות מתלים. רגילים, מוקשחים ומונמכים ב-15 מ"מ (וגם עם הגה מהיר יותר) וגרסה עם בולמים אדפטיביים נשלטים.

מבחינה חיצונית ה-ID.4 GTX דומה מאוד לדגם הרגיל, השינויים הם בעיקר בעיצוב של הפגוש הקדמי, חישוקי 20 או 21 אינץ', כיתובי GTX ועוד. בתא הנוסעים גם מופיעים מספר אזכורים לגרסה ולצידם לוח מחוונים 12 אינץ', מושבים ספורטיביים

פולקסווגן ID.4 GTX. אתר יצרן
לוח מחוונים גדול יותר ומושבים ספורטיביים/אתר יצרן

יצוין כי ביחס לגרסאות הספורטיביות של יצרניות כמו קיה ב-EV6, יונדאי איוניק 5 ופורד עם המוסטאנג מאך E בגרסת GT ה-ID.4 GTX מציגה ביצועים שמרניים יותר, למעשה היא מקבילה לגרסת שני המנועים של הקיה EV6 בביצועים שלה, רק שהקוריאנית עושה את זה עם 235 סוסים בלבד. אולם צריך לזכור שבפולקסווגן נהוג להציע בנוסף לגרסה החמה (כמו ה-GTI) גם גרסאות ביצועים ייעודיות תחת הכינוי R, סביר מאוד להניח שהשדרוג הזה הוא "השלב הבא" אליו מכוונת פולקסווגן.

ה-ID.4 צפויה להגיע לישראל בשנה הבאה, אולם סיכויי השיווק של גרסה זו עדיין לא ברורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully