וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הדגל של פולקסווגן מגיעה ביבוא מקביל

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 15:23

פולקסווגן ארטיון, הבכירה בדגמי היצרנית הגרמנית מגיעה לישראל בייבוא מקביל תחת כנפי "גזפרו". מנועי דיזל עם 150 ו-200 כ"ס ובנזין עם 280 כ"ס. המחירים נעים בין 249 ל-352 אלף שקלים

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. תומי הרפז,
דיזל, בנזין ובעוד כחודש וחצי גם פלאג אין הייבריד/תומי הרפז

חברת גזפרו המייבאת במסגרת היבוא המקביל דגמים של פולקסווגן מרחיבה את ההיצע עם תחילת השיווק של הארטיון - ספינת הדגל של היצרנית הגרמנית.

גזפרו נכנסה לפני כעשור לשוק ה-0 ק"מ, וכן לפעילות במתן מענה ליסינג לעסקים קטנים ולפני 5 שנים החלה לעסוק ביבוא מקביל. כיום היא מקיפה כבר 14 מותגי רכב אותם היא מייבאת במספרים קטנים בערוץ הייבוא המקביל. בין היצרנית שניתן למנות נמצאות פורד (F150, ראפטור, מוסטאנג ועוד), טויוטה, מרצדס, מיצובישי, וולוו ועוד היד נטויה לדברי אודי תמיר המנכ"ל.

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. אתר יצרן
486 ס"מ מקצה לקצה, חופפת במימדיה לסקודה סופרב/אתר יצרן

לפולקסווגן יש היסטוריה ארוכה ולא תמיד מוצלחת עם הניסיון לייצר ספינות דגל גדולות. זה לא ממש התרומם עם הפייטון, וגם השימוש במנוע ששימש את בנטלי ובנייה על אותו פס ייצור לא עזר לה. אבל כמו עם הטוארג, ולמרות שבאמתחת הקונצרן יש כבר מותג יוקרה - אודי. פולקסווגן נחושה להמשיך ולהעמיד אחת כזו שנושאת את הסמל שלה בחזית.

עוד בוואלה!

פולקסווגן גולף החדשה: מבחן ישראלי ראשון

לכתבה המלאה

מאז 2017 וכן לאחר מתיחת הפנים והעדכון שעבר הדגם ב-2020 עושה את זה פולקסווגן עם הארטיון. באירופה היא ממוצבת מול גרסאות הקופה 4 דלתות של ב.מ.וו ואודי (הגראן קופה וה-A5 ספורטבק בהתאמה) מחד ומול הגרסאות הבכירות של פיג'ו 508, קיה סטינגר, יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי וסקודה סופרב. בין לבין ולפחות בטווח המחירים של גרסאות הכניסה שלה, משחקת לפחות בישראל גם טסלה מודל 3 עבור מי שנכונים להיראות במכונית שונה מאוד.

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. אתר יצרן
עיצוב דרמטי, וזה עוד בגרסה הרגילה, חפשו את השוטינג ברייק דמויית הסטיישן/אתר יצרן

המימדים החיצוניים הם 486 ס"מ לאורך, 187 ס"מ לרוחב, גובה של 145 ס"מ ובסיס גלגלים של 284 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 563 ליטרים. עם המספרים האלו היא דומה במימדים שלה לסקודה סופרב, החולקת איתה פלטפורמה, ליונדאי סונטה הנוכחית ולטויוטה קאמרי, אם כי שוב מבחינת פולקסווגן היא ממוצבת גבוה יותר, שם היא נהנית מיתרון מימדים על מכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה ואחרות.

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. אתר יצרן
אתגר הראש לשועלים או הזנב לאריות בגרסת המכוניות/אתר יצרן

על ההנעה, לפחות בדגמים שיגיעו לישראל יופקדו בשלב זה שני מנועים בנזין ודיזל במספר רמות הספק. מנועי הדיזל יהיו כולם בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 150 או 200 כ"ס בהנעה קדמית או כפולה. הביצועים של מנועים אלו הם 9.5 שניות ל-100 לגרסת ה-150 כ"ס ומהירות מירבית של 220 קמ"ש. גרסת ה-200 כ"ס תאיץ ב-7.9 שניות ל-100 ועד 237 קמ"ש ואותה דרסה עם הנעה כפולה תעשה את זה ב-7.4 שניות ועד ל-234 קמ"ש מירביים. באגף הבנזין, מנוע ה-2.0 ליטרים יגיע בהספק הגבוה ביותר בהיצע - 280 כ"ס, הנעה כפולה, 5.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מירביים.

לכל הגרסאות תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 הילוכים.

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. אתר יצרן
רשימת האבזור ארוכה, לישראל יגיע מסך ה-8 אינץ' הקטן יותר/אתר יצרן

ברשימת האבזור ניתן למצוא ריפוד בשילוב אלקנטרה, תאימות לאפל ואנדרואיד, גג שמש פנורמי, עיסוי במושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים לשלושה איזורים עם יציאות מיזוג למושב האחורי ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי בעיר, בקרת שיוט אדפטיבית, מכסה מנוע אקטיבי ("קופץ" במקרה של פגיעה בהולך רגל לצמצום נזק), בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור למעשה היא מחסירה בעיקר זיהוי תמרורי מהירות והתרעה על רכב ב"שטח מת".

חשוב לציין כי בשל אופי ההזמנה המצומצם של המכונית ולא בשיטת המלאים והכמויות, ייתכנו שינויים באבזור מעת לעת.

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. תומי הרפז,
ספינת דגל - אבל לא דרך היבואן הרשמי/תומי הרפז

גזפרו העובדת מול דילרים של היצרניות, אינה מכוונת בשלב זה למספרי מסירות של מאות יחידות מהדגם. עד כה נמכרו בשיווק שקט ומוקדם 20 יחידות שמעידות לדברי אודי תמיר המנכ"ל על ביקוש יפה ועד סוף השנה הם מצפים להגיע ל-100 יחידות.

אולם לגרסאות האלו עומדת להצטרף ביוני הגרסה המעניינת ביותר של המכונית הזו, וזו שעשויה לייצר נפח מכירות נאה - זו גרסת הפלאג אין, שעושה שימוש במנוע בנזין ומנוע חשמלי נטען שקע לייצר הספק של 218 כ"ס.

המחירים:

  • • 2.0 ל' טורבו דיזל 150 כ"ס אלגנס - 249,000 שקלים
  • • 2.0 ל' טורבו דיזל 150 כ"ס R ליין - 298,900 שקלים
  • • 2.0 ל' טורבו דיזל 200 כ"ס - R ליין - 319,900 שקלים
  • • 2.0 ל' טורבו דיזל 200 כ"ס R ליין הנעה כפולה - 339,900 שקלים
  • • 2.0 ל' טורבו בנזין 280 כ"ס אלגנס הנעה כפולה - 352,900 שקלים
  • • 1.4 ל' טורבו בנזין, 218 כ"ס פלאג אין - 298,900 שקלים

בגזרת מחירים אלו היא נדחקת לפער בין מחירי המשפחתיות הגדולות העממיות לבין גרסאות הבסיס של מכונית היוקרה הנופלות ממנה במימדים וברשימת האבזור ולרוב גם בהספק. האם זה יהיה המפתח או ישאיר אותה בין הכיסאות? נדע טוב יותר רק אחרי נהיגה בה.

יוצאת דופן אחת במשוואת המחירים הזו היא טסלה מודל 3 שאמנם אינה מתחרה ישירה שלה, אבל בשל הטבת המס מצליחה להציג מחיר נמוך יותר משמעותית בגרסאות ה-SR+ והלונג ריינג', למרות שבאירופה היא יקרה מהארטיון באופן משמעותי.

גזפרו מתחילה בשיווק פולקסווגן ארטיאון. אתר יצרן
גימיק או הלהיט הבא במכללות הפרטיות? טי רוק קבריו/אתר יצרן

תמיר מספר כי הניסיון שצברו במערך המכירות של גזפרו מאפשר להם להציע את סל השירותים של יבואן רשמי בכל הנוגע למימון, טרייד אין והצעות ביטוח יחודיות. אבל יש עוד הבדל - הארטיון שמגיעה דרכם זוכה לאחריות בת 4 שנים ו-120 אלף ק"מ בעוד היבואן הרשמי מספק שלוש שנות אחריות. את הטיפולים במכוניות בוחרים מרבית הלקוחות לעשות במוסכי היבואן הרשמיים למרות שאינם מחויבים לכך.

עוד מכונית שמתחילה גזפרו לשווק היא גרסת הקבריולה של הפולקסווגן טי רוק, גרסת גג נפתח לג'יפון של פולקסווגן. רכב פנאי בהגדרה הבסיסית ביותר שלו, כי צריך הרבה פנאי כדי לבחור במכונית כל כך נישתית. המחיר יהיה 257 אלף שקלים.

עוד בקנה ובשלב מאוחר יותר תגיע גם סיאט לאון FR בגרסת פלאג אין מסקרנת מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully