וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: פיג'ו 508GT החדשה

16.5.2019 / 7:15

המשפחתית הגדולה של פיג'ו ויתרה על גודל תמורת סגנון ויופי, וארזה לתוכה שפע של אבזור ואיכות. לקחנו לסיבוב את הגרסה החזקה והיקרה ביותר כדי לבדוק אם האריה חזר לשאוג ועל מי בדיוק?

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
גם משפחתית גדולה אלגנטית וגם קופה ארבע דלתות דינאמית? זה בכלל עובד יחד?/ניר בן טובים, יואל שוורץ

כבר התרגלתי שמדי פעם הישראלי הלבבי יבקש ממני רשות להצטלם עם המכונית שמלווה אותי. הוא לפעמים יבקש ממני לצלם אותו על רקע המכונית, לזוז בשביל סלפי, או לפנות את המקום כליל כדי שישלים שוט אחרון מאחורי ההגה. אני רגיל לבקשת הקישוט האנושי במכוניות ספורט, במכוניות פתוחות, במכוניות מיוחדות וסתם במכוניות אדומות עם טוויסט כלשהו. אבל לא הכנתי את עצמי כשהבקשות הגיעו בשביל משפחתית גדולה. ועוד כזו שלא מגיעה ממותג יוקרה. בדיעבד אולי הצבע האדום של מכונית המבחן היה אמור להדליק אצלי נורה.

כן הצבע האדום מאוד מחניף למכונית, אבל סיבת ההתגודדות האמיתית היא המראה הכללי של פיג'ו 508 החדשה. בארבעת הדורות האחרונים של המשפחתיות הגדולות, מ-405 ואילך, ניסתה פיג'ו לברוא מוצר אחר. שונה מהשבלוני המוכר. הטריגר הפעם נבע מהנהירה לתחום הפנאי והזליגה של מותגי יוקרה לתחום העממי. שתי מגמות שבתנועת מספריים חתכו את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כולה, שעוד ממשיכה לאבד מנפחה.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
המראה לא מבלבל אתכם, היא באמת נמוכה ורחבה יותר מהדור היוצא/ניר בן טובים, יואל שוורץ

כדי להתמודד עם המציאות המשתנה, ובניסיון לברוח מהמראה הקלאסי, הגדול והמכובד, פיג'ו בחרה לשחק בסוג של מגרש חדש ואת 508 החדשה עיצבה כקופה-ארבע-דלתות. מראה שהושג ע"י הנמכת הגובה הכללי ב-6 ס"מ, קיצור האורך הכללי ב-8 ס"מ, כיווץ בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ והרחבת המכונית ב-2 ס"מ. כדי לאפשר צמצום גובה כל כך משמעותי, פיג'ו גם וויתרו על מסגרות לדלתות, ובכך אימצה את אחד הסממנים הבולטים של דגמי קופה באשר הם.

508 החדשה חורכת דרך חדשה בסבך קופסאות הפח ובעיקר הקרוסאוברים למיניהם. והאמת שהצליח לה. היא משאירה בך חותם מכל זווית, מהחרטום האנכי ששואב השראה מפני אריה וחותמת האור הייחודית (שדומה לזו של קאדילק), הצללית דמויית הקופה או האחוריים הנמוכים עם משחקי המשטחים ופנסי ציפורני החתול. התוצאה מאוד מסוגננת ומיוחדת.

עוד באותו נושא

פיג'ו 508 החדשה בישראל

לכתבה המלאה
מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השתפלות הגג גובה מחיר מהיושבים בספסל האחורי/ניר בן טובים, יואל שוורץ

מסוגננת או מתפשרת

ויתור על גודל תמורת סגנון ויופי לא מגיע בחינם, ובעיקר משפיע על החצי האחורי של המכונית. מלפנים לא חסר דבר, אולי אפילו להפך בגלל הרחבת המכונית ועיצוב הדשבורד, יש הרבה מקום. מאחור המצב שונה והשפעות הגג הנמוך ניכרות מהישיבה הראשונה ומההרגשה המעט קלסטרופובית בשל שטח החלונות הצר. המושב עצמו מעט נמוך, ומספק מרווחי ברכיים וכפות רגליים טובים כדי לאכלס כרסתן ממוצע. לעומת זאת לראש המצב שונה וממרומי 175 הסנטימטרים שלי, הגג היה קרוב מאוד. תיקול בבמפר עירוני אקראי, והראש ימצא את עצמו מלחך את התקרה. בתפוסה מלאה השפעות הגג הנמוך ניכרות עוד יותר כאשר קורות הצד שמעל הדלתות, עלולות ליצור מפגש בלתי רצוי עם ראשי הנוסעים הצידיים. לפחות לנוסע באמצע, יש מושב סביר ורצפה כמעט שטוחה כדי שימקם את רגליו.

גם תא המטען צומצם ל-487 ליטר לעומת 515 בדור היוצא. אבל נפח זה לא הכל ובזכות פתח רחב ודלת שנפתחת יחד עם השמשה, 508 פוערת חלל מאוד שימושי ונגיש. המראה והדלת החמישית היא הסיבה שפיג'ו גם הצמידו למכונית את הכינוי 'Fastback'.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
המון תאי אחסון, מסך מולטימדיה איכותי בגודל 10 אינץ' והמון אבזור/ניר בן טובים, יואל שוורץ

שפה מוכרת, פרשנות שונה

תא הנוסעים לוקח את השפה המוכרת של כל דגמי פיג'ו (פרט ל-108), ומרים אותה למקום אחר. הבסיס הוא אותו גלגל הגה קטן ולוח מחוונים שנגלה מעליו במקום דרכו, כשהשלב הבא הוא הקונסולה המרכזית הגבוהה שבמודע יוצרת הפרדה דרמטית בין שני היושבים שמלפנים. היא מסתירה ביניהם תא גדול, ובקדמתה מחביאה משטח הטענה לסלולר. מעליה מתיישבת בהפרדה מפלסית מערכת מולטימדיה בעלת צג גדול מהמקובל בגודל 10 אינץ', עם פקדי פסנתר כסופים כשאת הכל מחבק קו עיצובי רוחבי שעובר דרך כל פתחי האוורור. יחד עם חומרים משובחים, רצועות כרום והמון פלסטיק דמוי עץ, מתקבל חלל אירוח איכותי עם קריצה יוקרתית.

וכדי שההרגשה היוקרתית תתורגם למשהו מוחשי בקצות האצבעות, 508 הזו עמוסה בציוד ובאבזור שלא רואים בכל משפחתית גדולה מהשורה, כמו מתלים אדפטיביים, מושבים עם אפשרות להארכת הבסיס, 4 שקעי USB, תאורת לד פנימית, תאורת אווירה ועוד. מכונית המבחן הגיעה ברמת גימור GT הגבוהה יותר שמוסיפה תאורת לד חיצונית היקפית, שילוב של עור נאפה ואלקנטרה, מערכת קול של 'Focal' עם 10 רמקולים וסאב, עיסוי למושבים הקדמיים ועוד. במכוניות יוקרה, עבור אלה משלמים הרבה יותר.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
הממשק החדש מגיב מהר, אבל עדיין מורכב ומסורבל לתפעול/ניר בן טובים, יואל שוורץ

יש המון תאי אחסון נגישים, נוחים לשימוש וענקיים כמו למשל תא הכפפות שהפתיע בגודלו. גם תפעול רוב המערכות נוח ומזמין, כשמסך המולטימדיה הרגיש איכותי מדגמי פיג'ו אחרים בזכות תגובה טובה יותר למגע. ועדיין יש כמה הסתייגויות כמו בקרת השיוט האדפטיבית שמופעלת ע"י ידית שמוסתרת מאחורי גלגל ההגה, שקעי USB קדמיים פחות נגישים בגלל מיקומם מתחת לקונסולה מרכזית, ותפעול מסורבל של חלק מהמערכות דרך ממשק מולטימדיה על שלל תפריטיו.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
לרגליים אין בעיה של מקום, הראש יצטרך להתפשר/ניר בן טובים, יואל שוורץ

רוחות קרב

הפרופורציות החדשות של המכונית, מכתיבות ישיבה נמוכה. יחד עם גלגל ההגה קטן, 508 מכניסה אותך ישר לאווירה המתבקשת ממכונית בעלת יומרות ספורטיביות וסגנון קופה. כיוון אחרון לתצוגה הרצויה והמחודשת על לוח המחוונים המוקרן, ויוצאים לדרך.

את כפות רגלי מדגדגים מנוע 1.6 ליטר מוגדש-טורבו במהדורתו החזקה ביותר, 225 כ"ס, ותיבה אוטומטית חדשה של איסין עם 8 הילוכים. יציאה אגרסיבית מהמקום ויחידת הכוח הזו דוחפת חזק. דף הנתונים פוסק תאוצה ממצב עמידה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. זה לא ממש מרגיש ככה. זו לא יחידה תזזיתית, והמנוע לא בועט. יש כאן מנוע שמשחרר סוסים באופן לינארי ויוצר קצב סופר-מהיר, וזו הרי בדיוק המטרה במשפחתית גדולה. גם התיבה מכוילת לנוחות ועידון על חשבון האגרסיביות.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
בורר מצבי הנהיגה שולט על תיבת ההילוכים, תגובת המצערת, ההגה ורגישות המתלים/ניר בן טובים, יואל שוורץ

למי שזקוק למעט יותר, יש לחצן מצבי נהיגה שבין היתר משפיע על זריזות התיבה, חידוד המצערת, תגבור גלגל ההגה ורגישות מערכת המתלים. מעבר למצב 'ספורט' בהחלט מורגש בתפעול התיבה, ומורגש יותר כשהרגל חצי לחוצה. אז התיבה פחות מזדרזת בהעלאת ההילוכים וממהרת יותר בהורדתם. סה"כ זו יחידת כוח מאוד זורמת ועגולה בפעולתה, חזקה מאוד אבל לא באופן אגרסיבי, שנמצאת במיטבה עם דוושה חצי לחוצה. התלונה היחידה דווקא נוגעת למערכת המיזוג שמנתקת את המדחס כשכל הסוסים נקראים לדגל לאורך זמן.

צריכת הדלק בימי המבחן שכללו קטעים מאומצים ולפעמים תפוסת מושבים מלאה, רשמה 11 ק"מ לליטר. לנהג הממוצע לא תהיה בעיה להשיג ממוצע של 13.5 ק"מ לליטר כשבתוואי בין עירוני הצריכה תרד לאזור 16 ק"מ לליטר בממוצע.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
508 משנה כיוון מצוין, ואוחזת נהדר. היא למעשה משלבת בין נוחות לעידון ויכולת ברמה מאוד גבוהה/ניר בן טובים, יואל שוורץ

היחס הנכון בין יכולת ועידון

שינוי הפרופורציות הושגו בין היתר בעזרת שימוש בפלטפורמה שונה. זו פלטפורמת EMP2 שמשרתת מגוון דגמים שבנוסף להיותה מודולארית, היא גם קלה ב-70 ק"ג וקשיחה מקודמתה. יחד עם מתלים אדפטיביים ששולטים אלקטרונית בבולמי הזעזועים, 508 הזו פיתחה אצלי ציפיות גדולות בכל הקשור לפן הדינמי. אז כיוונו גלגלים לכיוון כבישי הצפון שעדיין מפלסים דרכים בתוך הררי ירוק, ובדרך דילגנו על פיסות אספלט שונות ומגוונות. ומסתבר שהמתלים האדפטיביים מצליחים לסנן היטב את צלקות האספלט ולהעניק נוחות נסיעה גבוהה. במצב 'נוחות' המתלים בולעים את הרוב המוחלט של השיבושים ברכות מעוררת פליאה וללא תנודות מרכב מיותרות. רק כשהקצב עלה לרמות חוליגניות הורגש שמצב 'נוחות' מחסיר מרכיבי דינמי. כאילו המערכת ממליצה על מעבר למצב נהיגה אחר - בראש או במכונית. מה שהפתיע יותר היא רמת הנוחות הגבוהה שנשמרה גם במצב 'ספורט'. אין שידור ישיר של קפלי וקרעי אספלט, אלא קשיחות סופגת. מאוד מרשים.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
הגרסה החזקה ביותר של 508 כרגע משלבת 225 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. המנוע דוחף חזק אבל לא אגרסיבי/ניר בן טובים, יואל שוורץ

בשני המצבים התנהגות הכביש מצוינת כשהמשפחתית הגדולה הגיבה טוב להפניית ההגה, שינתה כיוון במהירות ואחזה נהדר. מצב ספורט רק חידד את היכולות הגבוהות שהיו שם קודם כשמשלימים את התמונה בלמים מצוינים. זו עדיין לא מכונית ספורט קלילה, אבל היא גם לא מתיימרת להיות.

בזכות בידוד מוצלח גם נשמר השקט בתא הנוסעים עד סביבות מהירות כביש 6. משם מתחילים להופיע רעשי רוח, שפחות מפריעים, ורחשי דרך שמפריעים מעט יותר, אם כי לא באופן גס. לי אישית גם היה פחות נוח במושב הקברניט. הם נראים נהדר, מציעים תמיכה מצוינת לגב ולירכיים, ועדיין המבנה הקשיח שלהם כנראה שפחות התאים לשומני הירכיים שלי לאורך זמן.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה/ניר בן טובים, יואל שוורץ

הולכת עד הסוף

זו לא הפעם הראשונה שפיג'ו מנסה את טריק הריקוד על שתי החתונות. מכונית שהיא גם וגם - גם משפחתית גדולה ומעודנת, וגם קופה מתנהגת. בפעם האחרונה זה היה ב-508 המוחלפת, כשהוצגה גם כמחליפת 407 וגם של 607 הסאלונית. אז הניסיון לא צלח ו-508 הקודמת מעולם לא נתפסה כמשהו אחר מאשר משפחתית גדולה.

עם 508 החדשה פיג'ו חוזרת על אותו תרגיל שנוסה ונכשל בעבר. ההבדל הוא, שהפעם נראה שהיא הלכה עד הסוף: עם מראה שמציג נכון את התפיסה בלי לדרוש הקרבת שימושיות גדולה מדי, עם ישיבה נמוכה, עם אבזור שופע וייחודי, רמת גימור גבוהה, יחידת כוח שמספקת את הסחורה, ויכולות דינמיות תואמות.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
לפיג'ו נמאס מהמוסכמות. זה קורה לה אחת לכמה שנים ולא תמיד מצליח. הפעם נראה שהכיוון ברור ומוגדר יותר/ניר בן טובים, יואל שוורץ

אז מוצר מכוון מטרה - יש, ונותר עניין המיצוב והמחיר. בעת ההשקה העולמית, דיברו אנשי פיג'ו ש-508 מיועדת להתחרות באודי A5 ספורטבק בפולקסווגן ארטיאון ודומותיהן. אני לא בטוח שיש לקוח שיתלבט בין 508 ל-A5, אבל זה לא משנה, פער המחיר ביניהן עצום, והן לא ממש מתחרות על אותה משבצת. בסוף 508 תיאלץ להתחרות עם משפחתיות גדולות מהסגמנט, כמו מאזדה 6 וסקודה סופרב, בדגמי פנאי שונים, וגם בדגמים קטנים וזולים של מותגי יוקרה. מולן ועל הנייר, 508 יכולה להציג יתרונות, אם זה אבזור עשיר, יכולות נהיגה או מראה מושך. מול המתחרות הישירות מהסגמנט, מחירה של 508 לרוב יקר יותר, השאלה אם החבילה הזו שווה את פער המחיר? תשובה לכך ניתן יהיה לקבל רק במבחן השוואתי.

מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
מבחן ראשון: פיג'ו 508 החדשה/ניר בן טובים, יואל שוורץ

על הצד הטכני: פיג'ו GT508 פאסטבק 1.6 ל'

מנוע, הנעה: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 225/5,500
מומנט/סל"ד (קג"מ): 30.6/1,750
תיבת הילוכים: פלנטרית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 475.0
רוחב (ס"מ): 186.0
גובה (ס"מ): 141.3
בסיס גלגלים (ס"מ): 280.0
תא מטען: 487 ליטרים
משקל: 1,420
צמיגים: 235/40/19

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.3 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
מאזדה 6, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט

מחיר:
240,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully