וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט של שוק הרכב במבחן ראשון

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 10:26

לא משנה מה יהיה כתוב פה, המכונית הזו הולכת להימכר בכמויות מסחררות. זה לא בגלל איכויות נסיעה, ביצועים, אבזור בטיחות או מחיר טוב. זה בגלל מה שנמצא בשם שלה

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
אל תחפשו פה רמזים לקורולה בעיצוב/קינן כהן

האיש הסתכל עלינו, ואז הסתכל עוד קצת, עשה את ההליכה הזו בחצי איגוף ואז חתך ישירות אלי כמו לסצנה מ"בצהרי היום" של מאיר אריאל. "מה זה הדגם הזה?" הוא שאל בנימוס הישראלי של 38 מעלות בצל. "זו טויוטה קורולה קרוס הייבריד" אני יורה החוצה את השם הארוך הזה ומתכונן למבול השאלות הרגיל. לקח לו רבע שנייה להכריז - "פצצה של אוטו זה". אחרי שני משפטים הוא אמר לי מה שסידר לי את הראש במבחן של המכונית הזו - קוראים לה טויוטה, קורולה, קרוס, הייבריד - מבחינתי אלו 4 סיבות מצוינות לקנות אותה, לא משנה מה תגיד לי. נפרדנו כידידים.

טויוטה, כמו כל יצרנית חפצת חיים או תזרים מזומנים משמח, כבר מזמן הבינה את הפואנטה: קחו פלטפורמה של מכוניות כביש, שימו לה עקבים, עגילים גדולים, מסקרה ואודם ותשלחו אותה החוצה - אנשים כבר ישלמו על זה יותר. אולם התצוגה שלה מרוצף בדגמים כאלו מהאייגו שגם היא נהייתה קרוס ועד ההיילנדר. בתוך הפרוטפוליו הזה תידחק הקורולה לרווח שבין ה-CHR לראב 4.

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
קצרה מהקורולה וגבוהה ממנה, בסיס הגלגים מחסיר 6 ס"מ אבל השימושיות עדיפה/קינן כהן

אל תנסו למצוא קורולה או רמזים לקורולה בעיצוב החיצוני. השפה פה היא אחרת. גריל גדול, ניפוחי כנפיים, בתי גלגלים רבועים ומסילות גג מסמנים אותו כקרוסאובר קשוח, לוגו בכחול מסמן אותו כהיברידי. הסקרנות שהוא עורר בימי המבחן הייתה כלפי צבע האפור-בטון שלו והעובדה שהוא חדש בנוף - לא על העיצוב הנאה שלו בונה היצרנית.

גם תא הנוסעים לא מגביה את מצב העיניינים. פלסטיקה פשוטה, תכליתית ויעילה בלי יותר מדי יצירתיות. את עיקר תשומת הלב וההשקעה נראה שמיקדו במודרניזציה של לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' שמציע מראה חדשני ורענן ביחס לדגמים האחרים שלה ואפילו שלוש אפשרויות התאמה ועיצוב של תצוגת הנתונים בו. מסך המולטימדיה בגודל 10.5 אינץ' בעל רזולוציה ותצוגה שהן בסך כל בסדר גמור, אבל תאימות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי יביאו אתכם לעשות שימוש בהן ולא בהכרח בזו של טויוטה. פיצ'ר חדש שמוצג כאן היא הסייעת הקולית של טויוטה, שאחרי אמירת "היי טויוטה" תחליף לרדיו FM או תבצע פקודות שונות כל עוד תקפידו על מבטא ודקדוק שעונים על הסטנדרטים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
סביבת נהג תכליתית, הביצוע לא אחיד ברמה שלו/קינן כהן

הנדסת האנוש טובה, בעיקר כי היא פשוטה. אף אחד לא יסתבך פה עם פקדי מגע או כפתורים לא מזוהים. שתי הערות - השארתם כבר חוגות לטמפרטורה - מה אכפת לכם לעשות עוד אחת בשביל הווליום של מערכת השמע במקום הכפתורים הכעורים בתחתית המסך. עניין שני הוא חידת ההיגיון של ביטול תיקון הסטייה מנתיב, נראה שכל קומבינציית לחיצות הניבה תוצאה שונה והיא אף פעם לא הייתה מה שרצינו. כפתור פשוט - עובד או לא עובד - תודה.

המושבים הקדמיים סך הכל נוחים למעט בעלי כתפיים רחבות או אנשים גבוהים שירגישו את כריות השכמות הנמוכות מדי. תנוחת הנהיגה גבוהה והתצפית החוצה מצוינת למעט שתי מראות הצד הענקיות עד כדי חסימת רוכב אופניים בצומת T.

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
אל תתרשמו ממספר הס"מ בדף הנתונים, המרווח בפועל טוב מאוד/קינן כהן

מכיוון שהוא קרוי "קורולה" הציפייה במושב האחורי הייתה לבסיס גלגלים גדול כמו האחות, אבל כאן הוא עומד על 264 ס"מ ולא 270 כמו בקורולה הרגילה, כלומר, זהו בסיס הגלגלים של ה-CHR הקטן יותר. ועדיין, פתחי הדלתות הנדיבים יותר והעובדה שהגג פה לא נחתך למטה מייצרים לו פתח כניסה ויציאה טובים מאוד, בטח טובים מאלו של הקורולה - אחת הנקודות שפסלו אותה במבחן המשפחתיות שלנו. מצד שני, תכנון פנים טוב יותר משל ה-CHR מאפשרים מרווח טוב יותר משל הקרוסאובר הקלסטרופובי. ליושבים מאחור יציאות מיזוג ושני שקעי USB C (שקע USB רגיל ובודד מלפנים משום מה). שלושה ילדים לא גדולים ולא מפונקים יסתדרו פה או שני מושבי בטיחות. הנפח הרשמי של 436 ליטרים בתא המטען לא מרשים על הנייר, אבל הוא בעל פתח טעינה טוב ואלו רק בתי הגלגלים הבולטים והיעדר גלגל חלופי ושקע 12V שפוגעים בו.

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
436 ליטרים, אין גלגל חלופי אבל פתח הטעינה רחב ונוח/קינן כהן

הקורולה קרוס מגיעה בשלוש רמות גימור; אקטיב, דיינמיק ואדוונצ'ר. את האחרונה קיבלנו למבחן והרשימה בה כוללת חישוקי 18 אינץ', שמשות כהות, תאורת לד גם באור הגבוה, כניסה ללא מפתח, מסילות גג וגג פנורמי, חימום למושבים הקדמיים (עם מתגים שבטויוטה נסעו לתחילת שנות ה-2000 כדי להביא אותם), ריפוד משולב עור ובד, משטח טעינה אלחוטי ועוד. מערכות הבטיחות כוללות זיהוי רכב ב"שטח מת", מערכת התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, זיהוי תנועה חוצה מאחור וכמו שאר רמות הגימור 8 כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותזכורת למניעת שכחת ילדים (מבוססת פתיחת דלת, כלומר, פתחתם וסגרתם את הדלת האחורית - המערכת נדרכה).

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
תצוגה מתחלפת בלוח המחוונים/קינן כהן

המכונית מקבלת לא רק את השם ופלטפורמת ה-TNGA C מהקורולה, אלא גם את מערכת ההנעה שלה. מנוע 1.8 ליטר בנזין משולב במנוע חשמלי להספק של 140 כ"ס (לעומת 122 בקורולה). המנוע מקבל פה גם את הדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה, זו שמלוטשת כבר שנים ובהחלט נחשבת לאחת הטובות בשוק. בחו"ל תהייה גם גרסת 2.0 ליטרים עם 197 כ"ס שנשמעת הרבה יותר מפתה מאשר זו שלנו. המנוע מחובר לתיבת הילוכים רציפה ודרכה את הכוח הוא שולח לגלגים הקדמיים.

השילוב של מנוע רזה, מכונית לא רזה ותיבת הילוכים רציפה מייצר קומבינציה שמביאה אותה לייצר צליל מייבב באוקטבה שגורמת לנהג לעשות שימוש מינימלי ביותר בדוושת התאוצה. וגם עם אטמי אוזניים ולב ערל, אין מהצד השני של העסק איזו תמורה בדמות ביצועים מדהימים. למעט יציאה נחושה מהמקום בזכות המנוע החשמלי, שאר העסק פשוט לא רוצה לנסוע.

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
אפשר להגיע גם לשבילים, אבל בדחילו ורחימו - אין גלגל חלופי/קינן כהן

לא רוצה לנסוע וגם לא רוצה לפנות. למרות הפלטפורמה הזו שיודעת לעשות דברים טובים. כאן מישהו הבין שבלקוחות שלו אין מה להשקיע יותר מדי בכיול החבילה. אז יש הגה מהיר למדי ואחרי שינוי הכיוון הראשוני מגיעה מין תנועה מאוד לא נעימה על ציר האורך. זוויות הגלגול ניכרות ואם איתרע מזלכם ונאלצתם לבלום באמצע סיבוב כי היה קרש או כבשה על הכביש, כל העסק הזה מנתק אחיזה בצורה מאוד מלחיצה לנהג לא מיומן. אז אם המנוע לא שכנע אתכם לעזוב את הגז ולהתגלגל לכם לאט, התנהגות הכביש שלו תעשה את זה. משם תגלו בעיקר כיול רך מאוד של הבולמים, זה טוב למי שאוהב את המכונית שלו "מתנדנדת ומערסלת" בניחוח האמריקני של פעם. בונוס - לא תחוו את רעשי הדרך שחודרים לתא הנוסעים.

צריכת הדלק סך הכל סבירה לקרוסאובר, לא מרשימה ביחס להיברידיות. בקטעים המנהלתיים הוא הוציא 16.9 ק"מ לליטר ואחרי החלק הדינאמי עמדה הצריכה על 14.5 ק"מ לליטר.

טויוטה קורולה קרוס. אריאל זנדברג,
הלוגו הכחול שמסביר שמדובר בהיברידית ירוקה/אריאל זנדברג

סיכום

טויוטה קורולה קרוס הייבירד - באמת שכל אחת מארבע המילים האלו שווה כמה מאות טובות של חתיכות במכירות, לא משנה מה טיב המכונית. ומה טיב המכונית? עם יד על הלב? ממש לא עליית המדרגה המצופה מטויוטה. אם בכל אחד מהדגמים האחרים שלה אפשר למצוא איזו נקודת הצטיינות בסעיף כלשהו, כאן, זה לא קורה יש פה ושם איזו נקודת אור, אבל לא נוקאאוט.

הבעיה השנייה שלה היא המחיר. כי מצד המוצר היא יכולה להתמודד היטב מול קיה סלטוס או סוזוקי קרוסאובר, קיה נירו, חובשי השורה השנייה של הקרוסאוברים. אבל המחיר שלה שמתחיל ב-169 אלף שקלים, עובר ל-175 אלף שקלים לרמת הביניים ומגיע עד 185 אלף שקלים לאדוונצ'ר הנבחנת - שמה אותו מול כלים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008 - כולם מוצרים כל כך הרבה יותר שלמים ואפויים ממנו, למעט נקודות הזכות שהוא מרוויח עליהם בזכות ההנעה ההיברידית.

לו היה מגיע לפה שנתיים קודם לכן, ונהנה מהטבת המס של המכוניות ההיברידיות בעבר, לצד ההתרשמות הפושרת היה מוצמד לו תג מחיר נמוך ואטרקטיבי. כיום עם היכולות שלו ועם המחיר הלא נמוך, הוא באמת בונה על ארבע המילים טויוטה, קורולה, קרוס, הייבריד.

מבחן דרך: טויוטה קורולה קרוס. קינן כהן
השם אומר הכל/קינן כהן

על הצד הטכני: טויוטה קורולה קרוס הייבריד

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, היברידי, קדמית
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק/סל"ד: 140 כ"ס
מומנט/סל"ד: 3,600/14.5 (בנזין בלבד)
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ):
446
רוחב (ס"מ): 183
גובה (ס"מ): 162
בסיס גלגלים (ס"מ): 264
תא מטען (ליטרים): 436

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
10
מהירות מירבית (קמ"ש): 170
צריכת דלק (מבחן): 14.5 ק"מ לליטר

מתחרות:
במוצר: קיה נירו, קיה סלטוס, סוזוקי קרוסאובר. במחיר: ניסאן קשאי, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון

מחיר:
185 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully