וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי s קרוס במבחן ראשון: אפור ומבריק, בינוני ונהדר

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:20

סוזוקי S קרוס הוא לא בדיוק דגם חדש, אבל עבר חידוש נדרש מאוד לדגם הלא צעיר הזה. עם חזות קשוחה הוא יוצא לצוד לקוחות חדשים

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
עכשיו הוא נראה קשוח מספיק כדי למשוך עוד לקוחות/קינן כהן

למרות שמעולם לא התבלט בצורה יוצאת דופן, רק כאשר נוהגים ב-S קרוס פתאום שמים לב לזה שיש די הרבה ממנו על הכביש. כלומר לא בדיוק מהדגם הזה, אלא מהגלגולים הקודמים שלו מאז הוצג במקור ב-2013. במהלך השנים הוא שינה עיצובים והחליף כינויים ויש לו יותר שמות מסוכן מוסד. בשלב מסוים מרוב תגיות דלת תא המטען שלו התחילה להיראות כמו מדים של וטרן סובייטי ממלחמת העולם השנייה. בין הכינויים שהופיעו שם היו: SX4, קרוסאובר, טורבו, S קרוס לעיתים שלושה מהם בו זמנית.

בלי שינוי במידות או ביחידת ההנעה ההבדל החיצוני הבולט ביותר הוא העיצוב החיצוני. לא מדובר בשכיית חמדה ומי שלא חיבב את העיצוב הקודם שלו לא ייפול לרגליו עכשיו. אבל הוא לפחות מצטייד בחזית ואחוריים שמאפשרים למקם אותו יותר בקלות בגזרת הקרוסאוברים הקטנים-בינוניים.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
אין שינוי במידות, זו אותה גברת עם אדרת מחודשת/קינן כהן

בזכות הבנייה לגובה המרווח לראש טוב, הקונסולה שמתרחבת בחלקה העליון גוזלת מעט מקום לברכיים. למרות הריפוד המשולב עור ובד ברכב המבחן המושבים עצמם לא מהמוצלחים בהם נתקלנו ובנהיגה ארוכה ניכר המחסור בתמיכה לגב.

איכות החומרים בינונית, תא הנוסעים משופע בפלסטיקה נוקשה למרות הבלחות של דמוי עור פה ושם ברמת הגימור הגבוהה. אלו יחד עם לוח המחוונים האנלוגי (למרות מסך המידע הצבעוני ורב התוכן בתוכו) מסגירים את הגיל שלו. מצד שני כאשר הציפייה של הלקוחות היא לא לפינוק אלא לעמידות יוצאת דופן בשנות שימוש אינטנסיביות - זה מה שצריך להיות פה. לזכות איכות ההרכבה ייאמר שגם בנסיעת שבילים משובשת לא נשמעו ציוצים או חריקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
למרות הריפוד המהודר, המושבים מפגינים תמיכה חסרה בגב התחתון וזה מעייף בנסיעות ארוכות/קינן כהן

מי שכן שונה בסביבת הנהג הוא מסך המולטימדיה, כאן הוא מגיע בגודל 9 אינץ' (7 אינץ' בגרסת הכניסה) ועם קישוריות אפל ואנדרואיד. התפעול שלו טוב עשרות מונים מזה של המערכת הקודמת בהתקנה מקומית, אבל לא טוב כשל חלק מהמתחרים שלו. את האפשרות להיפרד מצליל ה"ביפ" בכל לחיצה עליו לא מצאנו.

המרווח מאחור היה ונותר טוב, אבל זהו פחות או יותר - אין פה יציאות מיזוג, שקעי USB ואפילו כיס האחסון מופיע פה רק בגב מושב הנוסע. תא המטען עם 430 או 440 ליטרים בהתאם לגובה הרצפה שלו, בעל מבנה רבוע, יעיל ועם ווי תליה ושקע 12V.

סעיף האבזור המשופר משמעותית הוא זה של מערכות הבטיחות כאשר לבלימה האוטומטית ובקרת השיוט נוספו התרעת רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב וברמת האבזור הבכירה שנבחנה ה-GLXV יש גם מצלמות 360 מעלות שמעניקות סקירה של סביבת הרכב בתחילת נסיעה.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
בלי תאים, בלי יציאות מיזוג, בלי שקעי טעינה. לפחות המרווח נשאר מצוין/קינן כהן

המנוע של ה-S קרוס נותר ללא שינוי, 1.4 ליטרים טורבו עם מערכת חשמלית קלה שאינה מניעה את הרכב אך מאפשרת סיוע קל בתאוצות והארכת פרקי הזמן של דימום המנוע, כך שלמרות התג שהוא נושא, היברידי ממש הוא לא.

יש פה 129 כ"ס, 24 קג"מ ותיבת הילוכים בת שישה יחסי העברה כאשר בגרסת המבחן ההנעה היא לכל ארבעת הגלגלים. פעולת המנוע עגולה ונעימה, בלי התפרצויות כוח או דחף יוצא דופן, בסך הכל מתאים לשימושים שוטפים ולא תובעניים מדי.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
רבוע ושימושי, פתח הטעינה רחב מאוד/קינן כהן

נוחות הנסיעה נפגעת בשל בולמים שמסתדרים עם כביש גלי, אבל לא ממש מסננים שברים או בורות באספלט. לאלו מצטרפים רעשי דרך גם חיצוניים כמו רעשי רוח וגם של הצמיגים.

התנהגות הכביש פה מאוד בטוחה, יש המון אחיזה ובשל ההנעה הכפולה גם המון יכולת להוריד כוח בלי להעמיד את הגלגלים בפני הדילמה של חלוקת האחיזה בין פנייה להורדת כוח. אז היא מקבלת את המחמאה "בטוחה" בכיף, אבל היא בטוח לא "כיפית". הגה קל מדי ונטול כל משוב וזוויות גלגול מוחשיות הופכות נהיגה מהירה בה למשהו שמזכיר סטודנט מול כספומט - אתה אף פעם לא יודע כמה תוכל למשוך הפעם.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
הוא לא הסעיר אף אחד בעיצוב הקודם, הוא לא עושה את זה בנוכחי/קינן כהן

ההנעה הכפולה שלו מאפשרת יכולת שטח מרשימה בשבילים וגם קצת מעבר לאמיצים והמיומנים. בקרת משיכה יעילה ומצב "נעול" מאפשרים לו לצלוח הצלבה קלה או מעבר על קרקע בעלת מקדמי אחיזה משתנים. למעשה המגבלה העיקרית שלו הם הצמיגים של מכונית המבחן ומרווח גחון צנוע של 17.5 ס"מ. גם בקרת נסיעה במדרון הייתה תוספת שהייתי שמח לראות פה.

את ימי המבחן סיימנו עם 12.9 ק"מ לליטר נתון טוב בהתחשב בעומס ותנאי הנהיגה וכן בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית עם הנעה כפולה.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
מרווח גחון מוגבל דורש תשומת לב לגבי נתיב ההתקדמות, אבל ההנעה הכפולה מפתיעה לחיוב/קינן כהן

עם ה-S קרוס, סוזוקי עשו כל מה שהם יכולים כדי לייצר פה את הטויוטה קורולה שלהם. מכונית ששמה לפני הכל את הציפייה של הלקוחות לכלי תחבורה יעיל ותכליתי. אין פה פיתוי או הבטחה לחוויה מסחררת או יוצאת מגדר הרגיל. בהיבט הזה הקרוסאובר הוא רכב אפור מבחינת התכונות והמרכיבים שלו אבל מבריק בהתאמה שלו ללקוחות. הוא בינוני מבחינת המכלולים, רמת העידון והתחושה בו אבל נהדר בעמידה בהגדרה שלו כמוצר תחבורה יעיל ופרקטי.

מחיר הגרסה הנבחנת עומד על 160 אלף שקלים, זה די הרבה למכונית לא צעירה כך שבמחיר הזה מול מתחרים כמו קיה סלטוס או אקסיד הוא מתקשה לזרוח. עבור מי שלא מתכוון לרדת לשבילים ולנצל את מערכת ההנעה הכפולה שלו, עדיף ללכת על רמת הגימור הזו בהנעה קדמית תמורת 149 אלף שקלים. שם תקבלו את החבילה הפרקטית והמוצר היעיל והתכליתי שהוא ובמחיר שהולם יותר את תכונותיו.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
אתם בטוחים שאין מקום לעוד כיתוב?/קינן כהן

על הצד הטכני: סוזוקי S קרוס GLXV 4X4

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צלינדרים, טורבו, כפולה
נפח (סמ"ק): 1,373
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/129
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/24
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 430
רוחב (ס"מ): 179
גובה (ס"מ): 159
בסיס גלגלים (ס"מ): 260
תא מטען (ליטרים): 430-440 (בתלוי במצב מדף הרצפה)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 10.2 שניות
מהירות מירבית: 195 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 12.9 ק"מ לליטר

מתחרות:
שברולט טריילבלייזר, קיה סלטוס, מיצובישי ASX, סובארו XV (בגרסת ההנעה הכפולה)

מחיר:
160 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully