וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי משיקה בישראל את הקונה החדש, עם גרסת בסיס במחיר מפתיע

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 16:21

עם פלטפורמה חשמלית המותאמת להנעת בנזין או היברידית, יונדאי קונה החדש עושה לא מעט דברים שונה מאוד מהדור היוצא - כן, זה גם אומר שהוא יקר יותר, תיראו מופתעים. עם זאת נוספנה גרסת 1,000 סמ"ק טורבו פחות יקרה

יונדאי קונה 2023. יונדאי,
היברידי, בנזין ו-N ליין (מימין)/יונדאי

במשך לא מעט שנים, היצע הקרוסאוברים הקומפקטיים של יונדאי, אלו שהיו מתחת לטוסון "סבלו" מציפוף יתר של הדגמים. הוניו, הבאיון והקונה היוצא ישבו פגוש לפגוש מבחינת מימדים ומחירים בלי שממש ברור היכן מסתיים זה ומתחיל האחר ובכל מקרה השאירו "בור" משמעותי בינם לבין הטוסון שגדל מאוד והתייקר מאוד. את הפער הזה, נועד לסגור יונדאי קונה החדש.

הדור השני של קונה הוא הרבה יותר דגם חדש ועצמאי מאשר אבולוציה של הקונה היוצא. זה בא לידי ביטוי בישיבה שלו על פלטפורמה מתקדמת יותר, כזו שתוכננה לכתחילה להנעה חשמלית ואז הותאמה למנועי בנזין והיברידיים. ויש לזה משמעות למרווח הפנים ותא המטען. למעשה מדובר בפלטפורמה שמשמשת את קיה נירו החדש.

תא נוסעים יונדאי קונה 2023. אתר יצרן
תא נוסעים במראה דומה לזה של האיוניק 5 ו-6/אתר יצרן

באורך כללי של 4.35 מטר הוא ארוך יותר ב-10 ס"מ מהדור היוצא, ועם בסיס גלגלים של 2.66 מטר הוא מוסיף 6 ס"מ למרווח הפנים וזה הנתון המשמעותי יותר. יחד עם מושבים קדמיים דקים מבעבר, הוא אמור להציע מרווח מחיה משופר משמעותית ליושבים מאחור. תא המטען שגדל גם הוא יגיע עד ל-466 ליטר בגרסה ההיברידית, שבה יש ערכת ניפוח במקום גלגל חלופי.

יחידות ההנעה שמגיעות לישראל בשלב זה הן שני מנועי בנזין מוגדשים והנעה היברידית. מנועי הבנזין מתחילים ב-1.0 ליטר טורבו שלושה צילינדרים ו-120 כ"ס (11.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 15.6 ק"מ לליטר במשולב), הגרסה החזקה יותר תהייה עם מנוע 1.6 ליטר 4 צילנדרים מוגדש בן 198 כ"ס (רק 7.8 שניות 0-100 קמ"ש ו-15.6 קמ"ל). שני אלו יעשו שימוש בתיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה. הגרסה ההיברידית משלבת את מנוע ה-1.6 ליטר עם מנוע חשמלי להספק משולב של 139 כ"ס, נתון המומנט פה (27 קג"מ) זהה לזה של מנוע הטורבו החזק, מאיצה 0-100 ב-10.9 שניות ומשיגה רשמית צריכה של 21.7 ק"מ לליטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יונדאי קונה. אתר יצרן
ימלא את החלל בין הבאיון לטוסון/אתר יצרן

בעוד מנוע ה-1.0 ליטר יגיע ברמת הגימור הבסיסית "פרימיום" בלבד, מנועי ה-1.6 טורבו יהיה עם 4 רמות גימור "פריים", "פריים +", "פרסטיז" ו"סופרים" והגרסה ההיברידית תגיע בחמש רמות גימור; "פרימיום", "פריים+", "פרסטיז", "OPEN SKY" ו-"סופרים". היבואנית תשווק גם את חבילת העיצוב N ליין בעלת המראה הספורטיבי עם מנוע הטורבו והמנוע ההיברידי.

מבחינת אבזור, כבר בגרסת הכניסה יקבל הדגם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל זהה עם עברית, כניסה והנעה ללא מפתח, תאימות אנדרואיד ואייפון, שליטה על ההילוכים מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, יציאות מיזוג למושבים האחוריים, 4 שקעי USB C ועוד. ככל שמתקדמים ברמות הגימור נוספים לדגם חישוקי 18 אינץ', צביעה דו גוונית, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, תא מטען עם דלת חשמלית. בגרסת ה-N ליין חבילת עיצוב שכוללת פגושים שונים, חצאיות בצבע הרכב, גג פנורמי, חימום למושבים, ספוילר אחורי ועוד.

מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בצומת, מצלמה לזיהוי עירנות נהג, זיהוי תמרורים, תזכורת למניעת שכחת ילדים ועוד.

יונדאי קונה. אתר יצרן
גדילה משמעותית ביחס לדור היוצא/אתר יצרן

המחירים מתחילים ב-145 אלף שקל לרמת הגימור פרימיום עם מנוע ה-1.0 ליטר. מנוע ה-1.6 טורבו מתחיל ב-162 אלף שקל לפריים, 165 אלף שקל לפריים עם צביעה דו גוונית, 164 אלף שקל לרמת הגימור פרסטיז' ועד 170 אלף שקל לרמת הגימור סופרים. הגרסאות ההיברידיות חופפות במחירים את אלו של גרסאות הבנזין, זאת כי כי הן מקבלות הנחה גדולה במיסוי הירוק בניגוד לבנזין שהרבה פחות נקי. חבילות ה-N ליין מייקרות את העסק משמעותית כאשר לזו עם מנוע ה-1.6 טורבו מוצמד תג מחיר של 188 אלף שקל ולזו ההיברידית 190 אלף שקל.

האחריות היא ל-5 שנים או 100 אלף ק"מ להיברידי ו-3 שנים או 100 אלף ק"מ לבנזין.

דגם חשמלי מתוכנן להגיע ברבעון הראשון של 2024.

למרות ההתייקרות ביחס לדור היוצא, בהינתן המימדים הגדולים יותר משמעותית והעובדה שהוא כבר מתחרה בכלים כמו טויוטה קורולה קרוס, רנו ארקנה ולפחות מבחינת הגודל גם בקיה נירו, מדובר במחירים שנמוכים במעט ביחס לתחרות הישירה, וגם לעומת הנירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully