וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי קונה החדש: יש לנו את הפרטים המלאים

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 9:43

הדור השני של הקרוסאובר הקוריאני הקטן ימשיך את ההיצע של הדור הנוכחי מבחינת יחידות הנעה. אבל ישדרג את תא הנוסעים והטווח בגרסאות החשמלית. מתי כאן? התשובה בפנים

יונדאי קונה 2023. יונדאי,
חשמלי, היברידי בנזיני, הקונה ממשיך ללכת על כל האופציות/יונדאי

לפני כחודשיים וחצי חשפנו את התמונות הראשונות של הדור השני של יונדאי קונה. המראה החיצוני מציג שפת עיצוב חדשה לגמרי, אותה אגב נפגוש גם בסונטה העתידית ובאקסנט החדשה (שלא צפויה להגיע לפה). בתא הנוסעים יש שינוי מהותי לעומת הפשטות של הדור הנוכחי, בעיקר עם אימוץ סביבת הנהג של האיוניק 5 על פריסת לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה על משטח אחד גדול ובורר הילוכים שנמצא בצד ההגה ולא כמקובל בין המושבים הקדמיים.

הממדים גדלו משמעותית: 15 ס"מ נוספים באורך שגדל ל-4.35 מטר, 2.5 ס"מ נוספים ברוחב (1.82 מטר כעת), תוספת זהה לגובה (1.575 מטר) ו-6 ס"מ נוספים לבסיס הגלגלים (2.66 מטר). תא המטען גדל ל-466 ליטרים שהם 134 יותר מבעבר. מקור הגדילה? שימוש בפלטפורמה אותה הוא חולק עם קיה נירו החדש והעובדה שמאז הדור הקודם נוספו להיצע של יונדאי הוניו הקטן והבאיון, מה שדרש גדילה של הקונה על מנת לבדל אותו מהם. עוד הוכחה שיונדאי כבר רואה בקונה קרוסאובר משפחתי אמיתי? כעת יש לו גם יציאת מזגן מאחור.

תא נוסעים יונדאי קונה 2023. אתר יצרן
בורר הילוכים שזז מבין המושבים ותצוגת נתונים חדשה, שניהם בדומה לאיונק 5/אתר יצרן

כעת משחררת יונדאי עוד פרטים על יחידות ההנעה. בתחומי הבנזין וההיברידי אין בשורות גדולות וההספקים זהים לאלו שכבר בדור היוצא, לא מפתיע - רוב היצרניות כבר לא רצות להשקיע כסף בפיתוח או שכלול של יחידות הנעה עם בעירה פנימית, לתפיסתן זה כסף לפח כאשר האופק התעסוקתי של אלו מוגבל מאוד. המנועים הרלוונטיים אלינו הם אלו המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים, כלומר לא מנוע ה-1.0 ליטר 120 כ"ס, אלא זה בנפח 1.6 ליטרים מוגדש טורבו עם 198 סוסים. לצידו היחידה ההיברידית - 1.6 ליטר אטמוספרי עם יחידה חשמלית שמספקים 141 כ"ס במשותף. אותן יחידות הנעה מהקונה הנוכחית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יונדאי קונה. אתר יצרן
כמו הדור הנוכחי עם הצגתו, גם כאן העיצוב נועז/אתר יצרן

השינויים המשמעותיים יותר הם בגרסאות החשמליות. כאן דווקא השקיעו ביונדאי בשדרוגים. כך למשל, את גרסת הכניסה בעלת ההנעה הקדמית יניעו מעתה 155 סוסים (במקום 136) והסוללה תהייה בקיבולת של 48.4 קוט"ש (39.2 קוט"ש). התוצאה: הטווח גדל מ-305 ק"מ ל-342 ק"מ. גרסת הטווח הארוך עושה שימוש בסוללות 65.4 קוט"ש (64 בדור היוצא) וההספק עולה ל-217 כ"ס (לעומת 204 כ"ס). השיפור בטווח של גרסה זו שולי - שישה קילומטרים יותר שמעלים אותה ל-490 מוצהרים.

לוחות הזמנים להגעה לישראל עומדים על רבעון אחרון של 2023 לגרסאות הבנזין וההיברידית, כאשר רק ברבעון הראשון של 2024 נראה פה את הגרסה החשמלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully