וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגת בכורה מקומית: מי אתה באמת יונדאי באיון?

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 14:24

יש לו את הלוגו, יש לו את המראה, המחיר מתחיל ב-124 אלף שקלים, על פניו נראה ששום דבר לא עומד בין יונדאי באיון לבין להיט מכירות. האמנם?

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
מגיע לשוק עם קווים חדים והופעה בולטת, הסחורה החמה של הקטגוריה/קינן כהן

רגע לפני שנדבר על יונדאי באיון, כמה מילים על הדגם הזה אצל יונדאי ועל יונדאי באופן כללי. היצע הדגמים הנוכחי של החברה בישראל משובץ בלא פחות מ-6 קרוסאוברים מהוניו הקטן ועד הפאליסייד הענק. בצורה כזו, היא ניצבת בפוזיציה נוחה מאוד לאפשר לכל לקוח שנכנס לאולם התצוגה למצוא את כלי הרכב המתאים לו, גם מבחינת מענה לצרכים וגם מבחינת תקציב.

לגבי יונדאי ככלל, כיצרנית, הוא מסמן את האופן בו היא כבר מזמן השלימה הפיכה ליצרנית גלובלית שיודעת לעשות הכל, כולל ייצור דגמים דומים לשווקים שונים, ועם היצע ששם תחת אותו לוגו מכוניות שנמצאות בטווח איכויות גדול מאוד; יונדאי איוניק 5 שהותיר אותנו מלאי הערכה אחרי כל מפגש איתו הוא דוגמה מצוינת כמה גבוה היא מסוגלת להגיע.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
לא גבוה כמו חלק מהמתחרים שלו/קינן כהן

ברור שאחד הנכסים המרכזיים שלו הוא ההופעה החיצונית. יונדאי עלו על גל שבו היצרנית עשתה מהפכה בעיצוב שלה ולא מהססת לשחרר כמה מהדגמים שלה במראה מאוד לא שגרתי. איוניק 5, טוסון, סטאריה וגם הבחורצ'יק הזה.

תא הנוסעים מוציא חלק מהרוח מהמפרשים. מתחת לעיצוב שמנסה להיות יצירתי ומתקדם יש חומרים פשוטים מאוד, נוקשים ולא מזמינים למגע. לחיוב, הפשטות הלא יומרנית הזו גם מאפשרת סביבת נהג קלה להבנה ותפעול. כפתור פיזי גדול וברור לכל פונקציה חשובה ממערכת השמע, בקרת האקלים ועד מצבי הנהיגה. גם כאשר צריך לתפעל את מסך המגע, זה נעשה בצורה נוחה עם אייקונים גדולים וברורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
תא נוסעים פשוט, אבל זה היתרון הגדול שלו/קינן כהן

למרות נהיגה ברמת הגימור הגבוהה ביותר "סופרים", אין פה תחושת עושר מסחררת באבזור. מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות אנדרואיד ואפל, לוח מחוונים דיגיטלי פשוט ונהיר שמעבר להצגת נתונים מפורטים במסך המרכזי והחלפת טפטים בהתאם למצב הנהיגה לא עושה הרבה. בקרת האקלים בעלת אזור אחד (שמושפעת מאוד מהעומס על המנוע ומצב הנהיגה), ללא יציאות מיזוג לאחור, שני שקעי USB מלפנים ואחד לנוסעים מאחור, בלם היד אינו חשמלי (וזה יתרון בעיני), ריפוד בד נאה ופשוט למושבים, רק חלון הנהג יורד ועולה בנגיעה אחת מצד שני יש פה גם הפתעות כמו משטח טעינה אלחוטית לנייד, צביעה בשני גוונים, מפתח חכם ועוד.

מפרט הבטיחות מרשים, עם תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב''שטח מת'', זיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור כולל בלימה, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על תחילת נסיעה של רכב מלפנים ותזכורת לסיוע מניעת שכחת ילדים במכונית.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
המרווח מאחור יספק שני נוסעים/קינן כהן

המרווח מלפנים טוב, טוב בהתחשב בכך שמדובר במכונית על בסיס הסופר מיני i20. גם הכניסה והיציאה ממנו ממש לא כאלו שהורגלנו לראות מקרוסאוברים ודורשת התכופפות, כך שיתרון ה''גובה'' שלו הוא בעיקר לאפשר ישיבה גבוהה יותר ותצפית החוצה. למעשה עם מרווח גחון של 16.5 ס''מ יש אפילו מדרכות שיאתגרו את הבאיון הקטון.

גם מאחור הישיבה היא כמו בסופר מיני ממוצעת, כלומר שני מבוגרים או ילדים - לא יותר מזה. גם פה הפלסטיקה פשוטה מאוד, ואלו רק שני הגוונים שלה שמרימים קצת את האווירה.

תא המטען הצנוע של הבאיון עומד על 373 ליטרים ובגרסה זו הוא צנוע אפילו יותר בשל סוללת המערכת ההיברידית המתונה ומציע 334 ליטרים וללא גלגל חלופי. סף ההטענה גבוה, אבל הרצפה שטוחה והמבנה שלו רבוע עם פתח טעינה גדול.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
תא המטען רבוע ושימושי, סף ההטענה גבוה. מתחת לכיסוי סוללות מערכת הסיוע החשמלית שמבטלות את הגלגל החלופי/קינן כהן

על הנעת הבאיון מופקד מנוע בנזין עם 3 צילינדרים מוגדשים בנפח של 998 סמ''ק. למנוע הזה שתי צורות הגשה, רגילה בה הוא מפיק 100 סוסים ו-17.5 קג''מ (וזמינה בשתי רמות הגימור הנמוכות יותר) וגרסה מתוגברת חשמלית, מה שנקרא ''היברידי מתון'' ולה 120 סוסים ו-20.4 קג''מ. לגלגלים הקדמיים מחברת אותו תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה.

על הכביש מה שמקבלים זה רכב שלא ממהר לשום מקום וזה ממש בעדינות. הוא בסדר בעיר, שם זו רק תיבת ההילוכים שטובה באופן כללי, אבל פחות מעודנת מזו שיש במכוניות מקבוצת פולקסווגן למשל. אבל מחוץ לעיר, כאשר עולים מעבר למהירויות הביניים מתחילה התחושה שלרכב קצת נגמר החמצן, מעל 100 קמ''ש כשצריך להאיץ ולהשתלב בתנועה או לצאת לעקיפה כבר צריך ממש לדרבן את כל הסוסים ולהתאזר בסבלנות. אם העסק בעליה או שאתם נושאים נוסעים, עדיף לוותר על העקיפה.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
מנוע 1.0 ליטר עם סיוע חשמלי קל/קינן כהן

כיול המתלים שלו מזכיר שמדובר ב''רכב תקציב'' בסופו של דבר, הן בהיבט של הטיפול בשיבושים וגם בתחום של התנהגות הכביש. יכולת ספיגת המהמורות לא מרשימה והוא מתקשה בנטרול שיבושים קטנים שלא מצליחים להישאר מחוץ לתא הנוסעים, לא מבחינת המעבר שלהם פנימה ולא מבחינת הרעש שנלווה אליהם. מכוניות אחרות בסגמנט שלו, כמו סיטרואן C3 איירקרוס הרשימו הרבה יותר בתחום הזה.

התנהגות הכביש שלו תואמת את הייעוד שלו ככלי תחבורה נגיש ולא יומרני. ההגה קל מאוד, עם מעט שטח מת בתחילת ההפניה שלו. הוא יהיה בסדר גמור עם התגובות לפקודת היגוי והאחיזה עד רף מסוים (והגיוני ביחס לקרוסאובר קטן) כאשר מעליו הוא הפגין תת היגוי ומתקשה להתמודד עם שינויי כיוון מהירים למשל שדורשים התמודדות הבולמים עם העברות משקל.

מבחינת צריכת דלק, פה וכמו בקרים אחרים, השימוש במנוע קטן ומוגדש מייצר שילוב חסכוני רק כאשר הרכב ננהג בדחילו ורחימו. השימוש במערכת היברידית קלה, פה וכמו במקרים אחרים ממש לא מרשימה כאשר מסתכלים על התוצאה במשאבת הדלק.

הצריכה הכוללת במבחן הייתה 13.1 ק''מ לליטר, ורק כדי להבין אם זה הוא או אני יצאנו גם לפרק נהיגה מתון במיוחד של נהיגה יומיומית, עמדה הצריכה על 14.7 ק''מ לליטר, זה הוא.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
כשהם נותנים דרור למעצבים יוצאים מזה דברים נהדרים/קינן כהן

במקרה הספציפי של הבאיון יונדאי מעמידה רכב שבשורה התחתונה הוא יישום מחודש של רעיון שהיא כבר ניסתה עם ה-i20 קרוס בדור הקודם של הסופר מיני. אז, במכונית שהייתה בסך הכל גרסה מאופרת ומוגבהת קלות זה לא עבד. הלקוחות מחפשים את ההופעה השונה באופן מובחן והייחודי. כלומר, לא הייתה להם בעיה עקרונית עם המכונית אלא עם צורת ההגשה שלה. אצל באיון יש את המצב ההפוך, הוא מגיע עם אריזה חיצונית מאוד אטרקטיבית, אבל למעט רשימת אבזור בטיחות מצוינת ברמת הגימור הזו, מתקשה להותיר חותם משמעותי או ליצור טיעון משכנע כמוצר.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
בלילה העסק הזה מרשים ושונה מאוד ממה שמסתובב בכבישים/קינן כהן

ובכל זאת, ליונדאי באיון יש "קייס" לא רע, כי בתוך אולם התצוגה של יונדאי, הוא יושב על משבצת אופטימלית, מציע יותר מרווח מהוניו, ועולה פחות מהקונה. איך הוא מתמודד מול מתחרים כמו טויוטה יאריס קרוס, סיטרואן C3 איירקרוס או פולקסווגן T קרוס? זו כבר שאלה אחרת למבחן השוואתי.

מבין שלוש הגרסאות שלו, הבסיסית שמתחילה ב-124 אלף שקלים, גרסת הביניים ב-130 אלף שקלים והגרסה הנבחנת ב-134 אלף שקלים, בהיעדר ערך מוסף משמעותי לצריכת הדלק ובהינתן פער ביצועים לא גדול ובלי יותר מדי ויתור על האבזור, אם אתם כן בכיוון של הבאיון, לכו על גרסת הביניים.

מבחן דרך: יונדאי באיון. קינן כהן
התגבור החשמלי גם פה לא מייצר ערך אמיתי/קינן כהן

על הצד הטכני: יונדאי באיון 1.0 ליטר, היברידי מתון

מנוע, הנעה: בנזין, 3 צילינדרים, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 998 סמ''ק
הספק/סל''ד (כ"ס): 4,500/120
מומנט/סל''ד (קג"מ): 2,000/20.4

תיבת הילוכים: רובוטית, כפולת מצמד,7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 418
רוחב (ס"מ): 178
גובה (ס"מ): 150
בסיס גלגלים (ס"מ): 258
תא מטען (ליטרים): 334

ביצועים:
תאוצה 0-100: 10.4 שניות
מהירות מירבית: 185 קמ''ש
צריכת דלק מבחן: 13.1 ק''מ לליטר

מתחרים:
טויוטה יאריס קרוס, פולקסווגן T קרוס, סיאט ארונה, סיטרואן C3 איירקרוס

מחיר:
134אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully